2015. augusztus 2., vasárnap

Stresszkezelés - vagy hogyan ne legyünk idegbajosok?

Fülöp óta sokat gondolkodom ezen a témán bevallom. Vagyis ez nem igaz, mert előtte is gondolkodtam már rajta, ugyanis Breyer doktornő is kérdezte például, hogy hogyan alszom, mennyire vagyok ideges, mikor elemezte az előző tökéletes 0 és 120 perces cukrom és inzulinom viszont a 60 perces 14.5-ös vércukrot nem tudta minek betudni. Akkor a doktornőnek se tudtam válaszolni ott hirtelen, végül mondtam neki, hogy véleményem szerint nincsen gond az alvásommal. Szégyen nem szégyen én eleget alszom. Szerintem sokan örülnének, ha lenne ennyi idejük aludni, mert én aztán teszek róla, hogy megaludjam a 7 (ha lehet 8) órát, különben nem tudnék edzeni esténként, de valószínűleg a munka is nehezen menne, meg egyébként elég fáradékony is vagyok, és bár nagyon korán kelek, de ezért korán is megyek aludni, mert hamar kidőlök. Az már más kérdés, hogy éjszaka mondjuk 15-20-szor felébredek és forgok, de én azt gondoltam eddig, hogy végülis ki nem a mai világban. És akkor a doktornő kimondta a legszebb szót, amit mostanában hallottam: Melatonin! Sokat hezitáltam, hogy kipróbáljam-e, de aztán úgy döntöttem, hogy sokat csak nem árthatok vele, mégsem altató. A melatonin az alvási ciklust irányító hormon, melyet a tobozmirigy választ ki. Megnöveli a REM ciklus hosszát, emiatt alvászavar ellen szokták adni. Mióta szedem, azóta tudom, hogy én eddig nem aludtam jól, úgyhogy nagyon jó volt a tippje a doktornőnek. 
Fülöp óta pedig a stresszen hezitálok sokat, vagyis azon, hogy én valójában átlagon felül stresszelek-e vagy csak úgy átlagos mértékben? Sajnos rájöttem, hogy én tényleg az átlagnál magasabb mértékben stresszelek és elég ideges típus vagyok. Nem volt nehéz rájönnöm, mert most, hogy 4 hónap orvosmentesség után eljutottunk Fülöphöz, és indulnak a vizsgálatok ismét elkezdtem öklendezni a reggeli a fogmosások alkalmával. Nem beszélve arról, hogy ha nem veszem be a alvásmentő bogyómat (nem szedem azért folyamatosan), simán felkelek, és forgolódok, és gondolkodom, mi hogyan lesz. Például most pénteken is. Szerencsére pontos időben megjött, amiért nagyon hálás is vagyok a szervezetemnek, mert ha húzta, halasztotta volna, akkor a 20-ai hosszú hétvégére esett volna pár ultrahang a ciklusvizsgálatból, amikor ugye a fű se nő (csak az én petém), és a kimaradt uh-t nem fogadta volna el Fülöp. Így letudom szerencsére az ünnepek előtt. De nem ez a lényeg, hanem az, hogy felriadtam éjszaka, hogy megjött és elkezdtem számolni a ciklusnapokat, mikor rájöttem, hogy a 8 CD-s vérvételem pont egy olyan munkanapra fog esni, amikor nekem korán reggeltől kezdődik egy régen szervezett munkahelyi elfoglaltságom, amire odacsődítettem fűt, fát sőt még rengeteg embert is, és én leszek az egyik "főszereplő", vagy hogy is fejezzem ki azt, hogy erről semmiképpen nem késhetek és nem mondhatom már le. Tisztára ideges lettem és persze, hogy nem tudtam visszaaludni. Gondolkodtam a megoldáson, és rájöttem, hogy van egy magánlabor, ahol 6-kor is lehet menni vérvételre, és akkor még beérek, úgyhogy oda fogok menni. Csak az a baj, hogy akkor már késő volt. Az álom elillant a szememről, hiába lett meg a megoldás a problémámra, ezután már jött a gondolkodás, hogy a többi ciklusnap, hogy még nem szóltam a főnökömnek, hogy lesz egy hét, amikor én háromszor is kb 2 óra késéssel érek be, és ez persze minden további nélkül rendben lesz, mert jó fej a főnököm, de akkor majd rákérdez, hogy de mi a baj, és akkor nekem ki kell találni valamit és...és...és...Abban a pillanatban is tudom, hogy ez röhejes és nagyon gáz, de nem tudok leállni a gondolkodásról:) Most komolyan. Szerintetek normális vagyok? Csoda, hogy ezek után öklendezek fogmosás közben? Ha felkelek egy problémára és azt még meg is oldom, akkor én miért nem tudok nyugodtan visszaaludni hajnal 3-kor, mint minden normális ember? Egyáltalán mi a fenéért kelek fel hajnal 3-kor problémákat megoldani? Miért nem tudom reggel 8-kor megoldani a problémákat, mint minden normális ember? 
Aztán persze rájöttem, hogy azért van baj elég nappal is, nem kell félni. Most, hogy figyelem magam ilyen téren, tényleg van mit tenni és dolgozni ezen az ügyön. 
Olvasok egy könyvet a meditálásról, elméletben sok mindent tudok már, és próbálom időnként gyakorolni. Egy olyan szintre már eljutottam, hogy legalább már utólag tudom, hogy például másként is lehetett volna reagálni egy-egy helyzetre, nemcsak stresszesen. 
Ugye ott a pszichiáter is, és ez egy óriási lépés tőlem, hogy meghoztam ezt a döntést, hogy járok, de ki tudja, vele mikor jutok el arra a szintre, hogy képes legyek személyiségemből eredően stresszmentesen élni? Talán 1-2 év, de az is lehet, hogy még több, ugyanis én nem vagyok az a hamar megnyíló páciens. Na nekem meg pár hónapom van rá, hogy rendezzem a 60 perces cukrom és inzulinom, és az sem lenne rossz például, ha jövőre már benne lenne a mazsola a hasamban, és ott tudna maradni, mert hát valljuk be, én is csak egyre öregebb leszek és nem pedig fiatalabb. 
Szívesen veszem volt hozzám hasonló idegbajosok  folyamatosan stresszelők tanácsát, praktikáit, hogyan sikerült kiiktatni életetekből ezt a mérget? Van itt olyan, akinek a munka volt az első számú dolog az életében, aztán, amikor jött a gyerekügy, a vizsgálatok, akkor sikerült háttérbe szorítania azt, és nem idegeskedni rajta? Hogyan sikerült? Engem kötelességtudó és lelkiismeretes tanulónak neveltek a szüleim, az iskola volt mindig az első számú fontos dolog az életünkben, semmi nem mehetett a tanulás rovására. Ez olyan jól sikerült, hogy most ott tartok, semmi sem mehet a  munka rovására. Tudom, hogy ez sok mindenkinek nem érthető, higgyétek el, a saját férjem sem érti ezt. Mindig mondja, sőt már felháborodik rajta, mikor ilyesmiken problémázok, hogy miért nem tojom le a benti a dolgaimat, mikor a vizsgálatoknak és a gyerekügynek kell lennie az első  és legfontosabbnak, és tudom én ezt jól az eszemmel, de attól még kötelességtudó és lelkiismeretes munkavállaló vagyok, aki igenis stresszel, ha választania kell hirtelen egy vizsgálat vagy munkahelyi feladat között. Tudom, hogy sok mindenkinek ez pofon egyszerű, és én nagyon fel is nézek ezekre a nőkre, de nekem nem ilyen egyszerű. Pedig szeretném, ha az lenne. Nem akarok stresszesen, problémázósan élni, ezt nagyon helyre kell tenni magamban. 
Lányok, én eldöntöttem: laza akarok lenni:)

28 megjegyzés:

  1. Ó, a stressz...hát en errol sajnos kisregényt tudnék írni, de odáig még nem jutottam, hogy a blogom ennyire engem mélyen érintő dolgokról is szóljon. Megoldást sajnos en sem tudok. :/ az alvás nagyon jó nekem és a meditálás is. Van a YouTube-on egy videó, gyógyító meditacio a címe, en azt szoktam néha hallgatni, próbáld ki esetleg. De fülhallgatóval a legjobb, ugy jon ki a lényeg igazan.
    Szerintem vannak olyan emberek mint mi vagyunk, akik egyszerűen genetikailag megfeleléskényszerre vannak programozva.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd esetleg küld el, hogy melyiket hallgatod, mert megnéztem és olyan sok gyógyító meditáció van a youtubon, kipróbálnám én is a tiédet.
      Pedig kíváncsi lennék a kisregényedre:)

      Törlés
  2. Én is ilyen vagyok. Állandóan stresszelek valami miatt és nagyon könnyen felkapom a vizet. Pedig nagyon jó lenne 10-ig visszaszámolni. Na, én csak akkor nyugszom meg, ha jól kiordítom magam, csak ezzel a módszerrel meg kikészítem a hozzám közel állókat. Egyébként a terhességet is szinte végig idegeskedtem, nem lett belőle szerencsére baj. A munkámat kevés pénzért baromira lelkiismeretesen végeztem el, de ahogy sikerült teherbe esnem, azonnal visszavettem a tempóból és nem is sietek vissza. Melatonint én is rendeltem, állítólag Inositollal együtt jót tesz a termékenységnek is. Nemsokára kipróbálom én is, mert nekem is szoktak alvásgondjaim lenni, habár Balázs tesz róla, h jól kifáradjak, de ha gondjaim vannak, én sem tudok elaludni. Végül hogy oldottad meg ezt a cikluskövetést? Nagyon kíváncsi vagyok rá, mert valószínűleg tőlem is kérni fogja Fülöp...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Juj, de átérzem én is:) Rólad nem is gondolnám, hogy gyorsan felkapod a vizet:) Tudom, nem ismerjük egymást, nyilván, csak ahogy elképzeltelek...:) Amúgy szeretek én is ordítozni néha, azt mondjuk nem is feltétlenül sorolom annyira a stresszes elemek közé, hanem, hogy olyan olaszos vagyok:D
      Ha terhes leszek, úgy érzem, én is vissza tudnék venni, most úgy gondolom, hogy az teljesen más lenne, akkor ott a baba, valahogy, azt érzem, akkor mindent annak rendelnék alá. De amíg nincs ott, addig nem tudom, és ugye, az van, hogy ki tudja mikor lesz ott?
      Nekem a melatonin nagyon bejött, tényleg jót alszom tőle, én is olvastam, hogy jót tesz a termékenységnek, hát legyen úgy!
      Cikluskövetés: ugye Fülöp mondta, hogy mehetek a Honvédba is, de végül találtam egy magánrendelőt, ahol csinálnak ilyet (http://genium-med.hu/), sőt van rendelés szombaton is. Nekem ez munka mellett talán sokkal stresszmentesebb lesz, mint a Honvéd, nem tudom még, de ha végeztem vele (augusztus 20-a felé), akkor írok róla mindenképpen, hogy milyen volt.

      Törlés
    2. Kár, h nem ismerjük egymást, én szívesen megismerkednék veled ;) Hátha egyszer összefutunk Fülöpnél :) Én is ilyen mediterrán típusú vagyok, már a férjemet is ilyen lett, pedig ő egy csendes ember volt mielőtt megismerkedtünk. Biztos vagyok benne, h Fülöp segítségével hamarosan ott marad a baba a pocakodban :) Nagyon jó áron van ebben a rendelőben a follikulometria. Jól értem, hogy ha veszek 20ezerért egy 5 alkalmas bérletet, akkor másért nem is kell fizetni? Elég az 5 alkalmas, vagy inkább 10-et érdemes venni? Az az egy bajom van, h kicsit messze van nekem...A Honvéddal gondolom az a baj, h sokat kell várakozni egy-egy uh előtt. Na, majd meglátom, de ez óriási segítség nekem, köszönöm!

      Törlés
    3. :) én is, szívesen:) hátha egyszer összefutunk:)
      Nem tudom, melyik bérletet érdemes amúgy, nyilván attól is függ, hogy mikor van a peteérés, nekem sajnos elég későn van (17-18 CD általában), de amúgy aug. 10-én megyek először, kíváncsi vagyok, hogy mi sül ki belőle, jó lesz-e...Remélem azt is, hogy a bérlet mellé, mást nem kell fizeti, de ez is kiderül akkor és írok:)

      Törlés
  3. Hát Pinkman, nekem a munka volt az első az életemben. Ezért 2012-ben mikor megkezdtük a lombikokat én felmondtam és utána mikor külföldre mentünk csak "tingli-tangli" állást vállaltam. Hogy megérte-e nyilván nem lehet a kérdést feltenni, és nem biztos hogy ez a jó megoldás de nekem ez volt. Kvázi "nem volt más esélyem" minthogy tényleg sikerüljön.
    Az alvásra nekem a természetgyógyász javasolta, hogy tegyek a szememre egy olyan repülőn használt szemellenzőt, vagy kendőt mert vaksötétben tud a tobozmirigy dolgozni.
    De amúgy Kanadában sokan szednek melatonint, csak nekem úgy rémlik hogy nem összeegyeztethető a teherbeeséssel, de nem vagyok biztos benne már nem emlékszem én végül miért nem szedtem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha hiszed, ha nem, én is sokat filóztam a felmondáson tavaly a 3 inszem, lombik alatt. Nagyon nehéz ez, mert én is azt éreztem, hogy csak akkor tudom stresszmentesen csinálni ezt a gyerek dolgot, ha a munkában nem kell megfelelni. De ahogy írod nagy a kockázat is. Ha tudnám, hogy fél-1 éven belül biztosan sikerül, még beleférne esetleg a munkanélküliség, bár sok lemondással járna. De ha nem sikerül, és ki tudja, még plussz 2-3 éven át is eltart, akkor baromira frusztrálna a fizetéskiesés, sőt, elég nagy pácban lennénk, és hát az eléggé nem nyerő, ha a végén a gyerekprojekten meg a munkanélküliségen is stresszel az ember...Gondolkoztam én is tingli tangli álláson, de én azt is teljes odaadással próbálnám csinálni, és nagy lekiismerettel és ott is ugyanúgy zavarna, hogy pl valaki azért dolgozik többet, mert én éppen 2 hetet "lóbálom a lábam" otthon 2 embrióval a hasamban. Tudom, hogy baromság erre gondolni, és mindenki meg is értené, csak ugye ilyen vagyok, ez a bajom:) Most sem valami nagy karrierem van, amit féltek, egy pillanatig sem erről van szó, egy kis munkatárs vagyok csak a gépezetben (igaz nagyon sok melóval és eléggé feszített munkatempóban), csak egyszerűen szeretem amit csinálok, meg szeretem én megcsinálni, ami rám tartozik, másokat pedig nem terhelni azzal a rengeteggel, mert másnak is van sok, ilyesmik:)
      Mindegy, végül arra jutottam, hogy nem lehet a felmondás a megoldás, hanem az én hozzáállásomat kell megváltoztatni. Mások is munka mellett lombikolnak, nekem is meg kell tudni csinálni:)
      Tényleg a szemellenző amúgy nagyon jó. Nekem van csak szúr belül, béna az anyaga, de veszek is belőle jobbat, mert amúgy a sötétség meg fasza volt nagyon!

      Törlés
  4. Ó, a stresszkezelésről én is tudnék mesélni :( Meg az éjszakai agyalásról is :( Amikor nyelvvizsgáztam, utána vagy 3-4 hónapig nem aludtam jól. Külön szobába is kellett költöznöm a férjuramtól, mert minden szösszenetre felébredtem, és nem tudtam vissza aludni. Borzalmas volt, de azt hiszem most már lenyugodtam. Mondjuk most meg majd a lombik miatt fogok nyugtalankodni. Ezt a Melatonint kipróbálnám, de azt olvastam, hogy autoimmunra nem jó.
    Egyébként én skorpió vagyok, és sajnos hirtelen felkapom a vizet én is, és nagyon-nagyon sokáig (akár évekig) tudok rágódni valamin. Ez megint csak nagyon rossz. Praktikám sajnos nincs. De jó is lenne, ha elhatározás kérdése lenne a lazaság :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amúgy régen én is olyan voltam, hogy sokat rágódtam bizonyos sérelmeken, meg nem/nehezen felejtettem. Szerencsére azokon már nem tudok, és egész hamar megbocsátok. Legalább ilyesmik nem nyomasztanak:) Igen, az nagyon jó volna, ha csak egy döntés lenne.

      Törlés
  5. Nekem a futás hozta meg a várt eredményt. Zene max hangerőn a fülemben, könnyed futás egy tökre elérhető messzeségű célpontig és közben pörgött az agyam rendesen. Minden másnap futottam kb. 20-30 percet, az alatt az idő alatt teljes lomtalanítást végeztem az agyamban. Ha agyon vágnak sem tudnám megmondani, hogy milyen zenék mentek közben a fülemben, mert baromira nem ott jártam agyilag. Sőt, még az aszfalt keménységére sem emlékszem, mert két levegővétel között megoldottam a saját vélt, vagy valós gondjaimat. Úgy is fogalmazhatnánk, hogy kifutottam magamból minden idegőrlő gondolatot. Olyan is előfordult, hogy képben voltam a futás kezdőpillanatában, a következő képkocka meg már a bejárati ajtónk volt. Nekem ez segített. Előtte aerobic-ra jártam, az is jó volt, csak ott nem magam voltam, ott mindig volt egy kiszemeltem, akit figyeltem (mármint nem perverz módon :)), így aerobic során nem tudtam fejet üríteni.
    Amúgy én éjjel nem keltem régen a gondjaimra, én csak szimplán nem tudtam elaludni, úgyhogy volt, hogy 24 óra ébrenlét után mentem dolgozni (ekkor még nem futottam). Nem tudom, hogy csináltam, de most belepusztulnék.
    Kívánom, hogy mielőbb megtaláld a saját praktikádat, hogy könnyedén el tudd engedni a nehéz gondolataidat!

    VálaszTörlés
  6. Ja, a hirtelenharagról én is könyvet írhatnék (sajnos) :) De ez velemszületett rendellenesség, mert a futás ezen nem segített :) Ez már rajtam marad amolyan szexepilként :D

    VálaszTörlés
  7. Ó, hát erről én is tudnék mesélni. Nagyon sokáig teljesen hasonló "tüneteim" voltak nekem is: nagy alvásigény, de mégis éjszakánként képes voltam egy megoldandó gondolatba úgy belegabalyodni, mint egy kiscica a gombolyagba, és órákig azon vekengtem, majd jó fáradtan ébredtem, nehéz volt a lelazulás. Több dolog segített végül:
    1) változott a munkaköröm, kiszállhattam az egyik legidegörlőbb területről, ahol maximalista voltam, mert nem lehetett másképp, vagy rendesen csinálod vagy sehogy
    2) egyre több irodán kívüli, de szakmai fejlősére kértem lehetőséget, ebből néhány csak 1-1 alkalmas konferencia volt, egy esetben pedig egy 3-4 hónapos továbbképzés, hasonló pozíciójú, de más cégnél dolgozó emberekkel, és nagyon inspiráló előadókkal. A rutinmunkától való eltávolodás jól esett, friss "szellő" volt a munkámban mind szakmailag, mind kapcsolat-építésileg.
    3) elég sokat eljártam újra fesztiválozni, bulizni, lazulni, ötyézni, a párommal pedig hegyi túrákat szerveztünk itthon és külföldön egyaránt, a hegyek és a fizikai kihívás a felemelő tájjal nekem eléggé kiütötte a stresszt - de ez lehet, másnál bármilyen olyan hobbi is lehet, amiért teljesen odavan :)
    4) elmentem egy pár alkalmas coachingra is, és ez is sokat helyrepakolt bennem, ne a cég legyen folyton a megoldandó a privát időszakaimban is
    5) Van egy Tudatos Vezetés blog, ahonnan szintén kaptam inspiráló gondolatokat, megoldásra ösztönöztek bizonyos helyzetekben, mégha sokszor egyszerűen is fogalmaz, de mégis megfog valamiben. Van egy ingyenesen letölthető könyvük is: http://tudatosvezetes.blogspot.hu/p/e-konyv-letoltes.html?m=1
    5) futás: endorfin + megoldhatatlannak tűnő dolgokban jöttek a gondolatok a megoldásra. A golf is hasonlóképpen segített, csak azt sokszor abba kellett hagynom, hol a szezonon kívüli időszak miatt (ősz-tavasz között), hol az inszeminációs időszakok miatt, és gyakorlás nélkül nem lehetett ad hoc kiugrani golfozni, míg futni igen.

    Persze olykor a lelkiismeret vagy egy helyzet megfelelő, konfliktusmentes kezelése okoz fejtörést most is, szerintem a múlt heti egyszeri magas vérnyomásomnak is lehetett ez az egyik oka. De hozzáteszem, az elmúlt 1 évben álom főnököm volt, aki szintén szülni ment, és a korábbi jött vissza, akivel nagyon nehéz, pont jókor jöttem el, mert nem tudtam volna vele tovább dolgozni, azt hiszem, szerencse, hogy a jó főnökkel kb egyszerre megyünk majd vissza 1 év múlva.

    Ez pedig egy cuki "one-moment" meditációs videó, hátha ez is segít: https://www.youtube.com/watch?v=F6eFFCi12v8

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ez a video nagyon jó ám, szerintem jó ötlet. Amúgy néha próbálgatom én is a meditálós könyv alapján, de még nem megy 1 percig csak akkor hogy ha csendben és nyugodt körülmények között vagyok, és a munkában rendszerint nem jut eszembe...de majd próbálok rá emlékezni:)

      Törlés
  8. Érdekes hogy a futás mennyi mindenkinek segít. Nekem is. Csak ugye azt sem terhesen sem kisbabával nem lehet művelni (utóbbi esetben legfeljebb ha van othon futópad, de az meg - nekem legalábbis - pont nem segít a stressz levezetésben, én akkor szerettem meg futni mikor elkezdtem (Kanadában) egy rendes kör alakú futópályán futni, még szabad tér sem kellett csak az hogy ne a futópadba legyek bezárva.
    Viszont lassan egy éve nem futhatok és bizony hiányzik.
    Szerintem a sírás is rengeteget segít ha az emberben felhalmozódik a feszültség, csak azt megint nem lehet emberek előtt csinálni mert mindenki félreérti.
    Én mostanában kitöréseket szoktam csinálni az hamar megvan és szintén lefáraszt.:-)

    VálaszTörlés
  9. A sport tényleg jó ötlet, és Piros, tök igazad van a futással, zenével kapcsolatban, én pont ugyanígy vagyok vele, és ugyanígy imádom. Teljesen kikapcsol akkor, de úgy látszik, hogy mégsem használ az egész életmódomban, vagyis ennek ellenére sikerül stresszelnem napközben, éjszaka. Ráadásul most orvosi utasításra még csökkentem is a sportok számát/sportra fordított időt....Nem örülök neki amúgy.
    @Heni a coaching is nagyon jó ötlet:) tudom nem ugyanaz, de én most kicsit a pszichiátert valami ilyesmire is alkalmaznám.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy nem leszek népszerű ezzel a gondolattal, előre is bocsánatot kérek, de úgy gondolom, senki nem várhatja el Tőled, hogy ne legyél stresszes és ne tipródj. Egy következő és egyben sikeresség terhesség minden gondodat elűzné. Legalábbis magamból kiindulva. Mert a futás során hiába ürítettem ki az agyamat és hiába szűnt meg a virrasztás, hiába lett szuper az alvókám, egész ébrenlétem során pörögtem a gyerektémán. Ha aktívan, akkor azért volt megterhelő, ha passzívan, akkor azért. Egész egyszerűen semmi mást nem akartam az élettől, mint végre kihordani egy babát egészségesen. Amint túl voltam Angival a 12. héten, nagyon fordult velem a világ és bár végigparáztam a terhességet, tudom, hogy minden a helyére került Angi érkeztével. Úgyhogy javasolhatjuk ezerrel a lehető legjobb stresszűzőket, drága Pinkman, Neked anyává kell válnod! És így is lesz hidd el!!! A lényeg, hogy ne add fel (tudom, hogy nem fogod!). Én megértem minden aggodalmadat, de annyira látszik, hogy helyén van minden gondolatod és hogy milyen baromi erős és kitartó vagy.... ezeknek meglesz a gyümölcse, ebben biztos vagyok!
      Ja, de persze a stresszt kezelni kell a baba érkezéséig és az már fél siker, hogy egyáltalán felismerted, hogy stresszben vagy.
      Hm... hülyeség lehet, de olvass, relaxálj, törődj magaddal, szervezz egy orbitálisan fantasztikusan gigamega szuper nyaralást, vagy egy kikapcsoló hétvégét a Velencei-tónál. Vegyél salsa órákat, vagy kezdj el latinul tanulni, bármit, ami eddig nem volt, most legyen! :) Jajjj, annyira szeretnék segíteni, de nem tudok, csak ontom a hülye tanácsokat! Ja, és drukkolok ezerrel közben!!! :)

      Törlés
    2. De, nagyon aranyos vagy és nem is tudod, mennyire jól esik, amit írtál. <3

      És igazad is van, csak lehet masnak- stressz ide vagy oda-nem ilyen rossz a cukra/inzulinja, mint nekem :) ami amúgy szinten nem izgatna, de mi van, ha emiatt nem sikerül és mi van ha már tényleg csak ennyit tudok tenni az ügy érdekében?... :)

      Törlés
  10. Hihetetlen, de minden igaz rám is amiket leírtál..kísértetiesen! Mint az előttem hozzászólók közül páran, én is hirtelen fel tudom kapni a vizet, ordítozok (1/8-ad vérem olasz ;) ), bár hamar le is nyugszom, mintha semmi se történt volna és igen, ha éjjel felébredek és agyalok valamin, tökre fel tudom húzni magam és nem tudok visszaaludni. Én is nagyon lelkiismeretes vagyok, mint ahogy írtad, nekem is mindig meg kellett felelnem az iskolában, s most is ez van a melóhelyen, pedig én is csak egy kis hangya vagyok a gépezetben. Lelkiismeretfurdalásom van, amikor nem vagyok benn a melóban, mert éppen ki kell menni dokihoz. Én is bármilyen technikát elfogadnék, megtanulnék, amivel lazává válhatnék és nem aggódnék, stresszelnék szinte mindenen. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg, most, hogy írod, olvastam nálad is mindig a munkahelyi dillemmakat a lombikaid alatt. Ha kapsz valami fülest meg a fentieken kívül, írj azonnal, de ígérem, én is jelzek, ha valamitől totál sikerült életmódot váltanom ;-)

      Törlés
    2. Mindenképpen jelezd és én is fogom. :)

      Törlés
  11. Még egy dolgot kipróbálhatsz, ami nem sport. Van egy weboldal, amit egy orvos csapat rakott össze és üzemeltet. Csak olyan játékok vannak rajta, amik ilyen-olyan módon fejlestik az agyat. Ettől még ugyan nem múlik el a stressz, viszont vannak olyan játékok, ahol annyira kell figyelni, hogy egyszerűen nem tudsz közben máson agyalni. Én nagyon szeretem. Teljesen kikapcsol, és terhesen is lehet majd folytatni. Plusz tényleg javítja az agykapacitást. www.lumosity.com. Regisztrálni kell, és van egy éves hozzájárulási költség. Lehet csapatban is regisztrálni, úgy olcsóbb. De egyébként sem egy nagy összeg szerintem. Okostelefonon is működik, így a váróteremben is hasznosan töltheted el az időt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Anita, megnézem:) (pinkman)

      Törlés
  12. Nekem az orvos az autogén tréninget ajánlotta. Még nem jutottam el odáig de elkezdtem jógázni és úgy érzem nagyon jót tesz. Amibe még bele tudtam süppedni nagyon, az a tánc volt, valami modern balett feleseg, kortárs táncnak hívták, na az aztán felért három pszichológussal! Akkoriban külföldön éltem, most Pesten keresek valami ilyesmit, igencsak ram férne :(
    Kitartás! Zsuzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Zsuzsi! Ezen az autogén tréningen is gondolkodtam már, még mielőtt pszichiáterhez mentem volna, de aztán inkább amellett döntöttem, hogy először ilyen egyéni "foglalkozásra" mennék. A jóga tényleg jó, én szoktam azt is, bár mostanában ritkábban, lehet, hogy elkezdem megint. A tánc jól hangzik nagyon, de mondjuk én eléggé botlábú vagyok....:)))

      Törlés
    2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés