2015. augusztus 15., szombat

Érzelmi viharok az augusztusi kánikulában

Nem mondanám, hogy életem legjobb formájában vagyok ebben a hónapban, bevallom, pedig a ciklusvizsgálatom - amitől annyira tartottam, mint a tűztől- olyan gördülékenyen halad ezidáig legalábbis, hogy csak ámulok és bámulok, de erről majd írok egy összefoglaló bejegyzést, ha végeztem vele a jövő héten. 
Szóval majdhogynem okom sem lenne panaszkodni. 
Ennek ellenére olyan mostanság, mintha óriási súlyok nehezednének a lelkemre. 34 éves leszek idén. Ebben a században talán ez az a kor, amiben a legtöbb pár, ha teheti, belevág a gyerekcsinálásba, mert ilyenkor már sokan tudják, hogy biológiailag azért nem érdemes tovább húzni. Nincs ez másként az én környezetemben sem, és valahogy egyre nehezebben viselem a közeli ismerősök, barátok hipp-hopp teherbeesését.
Hihetetlen, de a héten két nagyon közeli barátnőm is közölte velem, hogy babát vár. Mindkettőt sejtem egy ideje, de valahogy az más, amikor bizonyossá válik a dolog. Ezzel a hírrel most már elmondhatom, hogy a nagyon szoros baráti társaságban gyakorlatilag én vagyok az egyetlen, aki küszködik, minden nagyon közeli, párkapcsolatban élő barátom vagy terhes vagy már van gyereke. Na, nem mintha verseny lenne ez vagy valami ilyesmi. Először az egyik lány hét elején chaten írta, én meg nagyon hálás voltam, hogy írásban történik a kommunikáció, jobb az ilyen dolognak írásban örülni. A másik barátnőmmel találkoztam személyesen, régen láttam már, és ahogy megláttam, biztos voltam benne, hogy az, annyira látszik már neki:) Persze elkezdett a torkomban dobogni a szívem, és drukkoltam, hogy jaj csak el ne mondja, csak el ne mondja, inkább adja ő is írásban, mert ki tudja mit vált ki belőlem, és én nem akarom ezeket a mocskos érzéseket másoknak kimutatni, mert senki nem tudja, milyen ez. De csak elmondta és én csodák csodájára, de őszintén tudtam neki örülni és egy csepp rossz érzés nem ült ki sem az arcomra, sem a szívemre. Olyan büszke voltam magamra, hogy 4 éve tartó gyerekmonopoly ide vagy oda, mégis maradt azért némi tündérkirálylány is bennem. Hazafelé írtam is a férjemnek, hogy a lottót kellene így megtippelni, mert itt kérem szépen hullanak az égből a gyerekek, és boldogan jegyeztem meg azt is neki, hogy tudtam örülni. (Apróságok: örüljünk, hogy tudunk örülni.) Abban a pillanatban, ahogy ezt leírtam elkezdtek potyogni a könnyeim a Blaha Lujza tér kellős közepén, majd hazafelé a buszon is fel kellett tennem a napszemüveget. Miért? Miért nem tudok én könnyek nélkül örülni? Bár azt hiszem, tudom a választ. Úgy mondják, hogy önsajnálat.
A laparoszkópiás műtétem után - amit ezektől a közeli barátoktól már nem igen sikerült jól elrejtegetni - végre megnyíltam kicsit, ha kérdeztek meséltem a történetünket, de most, itt a potyogó magzatsereg kellős közepén, úgy érzem, egy időre ismét bezártam magamban egy kaput és őket kívül hagytam a gyerekeikkel és növekvő pocakjukkal együtt. És egyáltalán nem jó érzés, sőt, nagyon magányos dolog, de egyelőre a saját kudarcomra emlékeztetnek. Már két közös programot is lemondtam, mert bár valóban közbejött ez az, de meg tudtam volna oldani, hogy ott legyek, még sem akartam. Tudom, nem lesz ez mindig így. Tudom, az első látogatások a nehezek, aztán hozzászokok és imádni fogom a  nagy hasakat, a csemetéket is, az összeset, mert a meglévőkért is oda vagyok. Ezt nem kétlem, ebben biztos vagyok.
Tudom, túl leszek rajta. Tudom, egyszer minden elmúlik, a bánat is. Tudom, egyszer vége lesz az augusztusnak is.  Tudom, ez a társasjáték a miénk, és másnak más jutott, és másnak sem könnyebb az az út, amin halad. Tudom, mindenki cipel valamit és én köszönöm szépen, ha választhatnék sem kérném a másét, jó lesz nekem az enyém, azt már kellőképpen ismerem.
Hálás vagyok azért, hogy legalább olyan emberrel játszom ezt a játékot, aki mindennél többet jelent a számomra. Örülök, hogy ezeket a szutykos érzéseket megoszthatom vele, és ő ahelyett, hogy boszorkánynak tartana, megölel majd megsimogatja a fejem és azt mondja, hogy sírjak nyugodtan. Ő a férjem, a szerelmem, a legjobb barátom, és a cinkostársam. Most az ő kezét fogom, és ő az enyémet, de tudom, hogy valaki fogja még fogni a miénket.

12 megjegyzés:

  1. Jaj, de nagyon megértelek! Én is így voltam vele Balázs előtt és most is ugyanezt érzem. Persze, örülök én mindenkinek és nem vagyok irigy, de nagyon rosszul esik, hogy körülöttem már mindenhol megvan a kistesó! Azoknál is, akik még rajta sem voltak a témán tavaly áprilisban, amikor mi újra belevágtunk...Ezek az érzések természetesek, sírd ki magad nyugodtan és ne menj egyelőre a társaságukba, ha úgy jó neked. Balázs előtt egy idő után elmondtam a barátnőmnek, h nem vagyok hajlandó több babazsúrba menni hozzájuk, nem bírom elviselni, hogy mindenkinek van gyereke, csak nekünk nincs...Most már Balázs miatt nem kerülhetem el a terhes és kisbabás nők társaságát, mert járunk különböző foglalkozásokra, ahol mindenki terhes vagy már megszülte a kistesót. Pedig úgy szerettem volna szeptemberben én is az egyik növekvő pocis kismama lenni a Kerekítő foglalkozásokon!
    Tudod, mikor fog ez elmúlni? Ha majd meglesz a ti gyereketek is..34 éves vagy, még nagyon fiatal ahhoz, hogy feladd! Lesz nektek babátok hamarosan, hidd el!!! Már nem kell sokat várni ;) Tiszta szívemből drukkolok!!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon is megértelek, Pinkman, nekem a mélypont az év elején volt, nekem akkor mondta el egy csomó ismerős, hogy babát vár, konkrétan négyen is. Nem mondom, hogy jobban vagyok, de örülök a kisbabáknak, tényleg, csak ahogy írtad is, az önsajnálat mardos. Az utolsó lombik után másnap, mikor megtudtam, hogy nem sikerült, a kollegám bejelentette, hogy terhes, így decemberig minden nap láthatom, minden nap emlékeztet arra, hogy mennyire szeretnék kisbabát. Én is nagyon szerencsés vagyok, hogy a férjem megért és néha kisírhatom magam a vállán. De tudod, jövőre nem ünneplünk, ugye? ;)

    VálaszTörlés
  3. Megkönnyeztem az írásodat :( én is többszörösen átéltem, először a lányaim elvesztésénél, utána a sikertelen lombikoknál. Körülöttünk mindenhol babyboom volt, és egyszerűen ott tartottam, hogy megőrülök (és néhányan nagyon nem voltak tekintettel ránk, pedig tudták, hogy miken mentünk keresztül). A kineziológusom szájából hangzott a csodamondat: örülj együtt velük, mert hamarosan te is közéjük fogsz tartozni és az örömükben osztozni fogsz. És, bár nem mindig ment maradéktalanul, de ezt követtem. És látom, Te is nagyon jó úton jársz :) pedig ez aztán tényleg nem könnyű. De én tudom, hogy Te is közéjük fogsz tartozni. :)

    VálaszTörlés
  4. Természetes érzések ezek, és szerintem is sírd ki, add ki magadból! Én korai vetélés után jártam 6 hónapig úgy iskolába, hogy volt egy pontosan ugyanakkor teherbe esett csoporttársnőm... tudta hogy jártam, mégis minden apró vizsgálatról részletesen beszámolt nekem. Minden alkalom után bőgtem és dühöngtem. Fél év alatt elmúlt, de a férjemnek naaaagy türelemre volt szüksége, folyton sajnáltam magam :) drukkolok, mihamarabb összejöjjön neked is!!!

    VálaszTörlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  6. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  7. Köszi, Lányok! Jó tudni, hogy azért másnál is előfordul ilyen érzés...
    Feladni még semmiképpen nem szeretném, bár iszonyatosan fárasztó azért, de nem tudnám még, és általában nem is vagyok ilyen szomorkás, csak ezt most jól esett leírni. Tudom, hogy összekaparom magam.
    Dorka, Vic, nagyon sajnálom a vetéléseket, ami Veletek is történt...:(

    VálaszTörlés
  8. Jaj Dárga, teljesen megértelek. Nem tudom miért történik ez velünk, mit kell belőle tanulnunk? Türelmet? Nem hiszem, azt már gyakoroltuk eleget. Nekem is hullámzik a hangulatom mostanság, és korábban én is minden ismerős terhességét megkönnyeztem. A távolságtartás is érthető. Én az utolsó vetélés után megkértem a férjemet, hogy telefonálja körbe a barátokat, és mondja el nekik, hogy mi történt, és hogy most sorry, de egy ideig képtelen leszek pocakos, kisbabás látogatásokra, illetve aki nem babás légyszi ne kérdezgesse, hogy na hogy állunk, mikor lesz már baba. Nagyon nehéz 1,5 hónap volt. De elmúlt, feldolgoztam. Talán szerencse, de nálunk már mindenkinek van 1-2 gyereke a társaságban, így nem fenyeget az a veszély, hogy újabb bejelentést kapok. Még egy lány van, aki szeptemberben megy inszemre, sorstárs, nagyon drukkolok neki. Ha nekik sikerülne, annak nagyon örülnék, tényleg. Meg persze ha ebből a csapatból bárkinek sikerülne annak is. Pinkman nem vagy egyedül! Mi itt vagyunk neked!

    VálaszTörlés
  9. Drága Pinkman!
    Elmorzsoltam pár könnycseppet, mire végigolvastalak...
    Nagyon tetszik ez a mondatod!: "de tudom, hogy valaki fogja még fogni a miénket."
    Ölellek

    VálaszTörlés
  10. Ezek szerintem annyira termeszetes érzések, hogy kàr lenne szégyenkezni miattuk. Ezen mindenki átment és átmegy, akinek rögös ez az út. En is azt hittem, hogy nem fogok igy érezni, de bizony volt, hogy éreztem, pedig nem állt mögöttem ennyi év küzdés, mint mögötted.
    mindenkinek eljön a maga ideje, én hiszek ebben és magam kapcsán is ebben hittem. Egy stabil, boldog párkapcsolat pedig aranyat ér! Annyi mindenben szerencsés vagy és ugyan csak az írásaid kapcsán "ismerlek", de te egy nagyon kedves, intelligens, humoros, érzékeny, érdeklődő, sokoldalú ember vagy. Öllelek sokszor! <3

    VálaszTörlés
  11. Megkönnyeztem én is... Szépen írtad le az érzéseidet, amik teljesen természetesek.

    VálaszTörlés