2017. november 22., szerda

A férjem

Az már biztos, hogy a kapcsolataink tényleg átalakulnak a gyerek/ek miatt, és azt látom, hogy szerencsés az, akivel ez nem történik meg és marad legalább egy olyan barátja, akire bármikor számíthat gyerek ide vagy oda. Mindig mondom, hogy nem kell ehhez magunknak gyereket nevelni, elég ha egy közeli hozzátartozónak lesz. Én is elvesztettem az egyik legjobb barátnőmet, és hát nem az én terhességem volt az oka. Sokáig kutattam, miért kellett ennek így történnie, de igazából arra jutottam, hogy teljesen mindegy, mi történt, ez megtörtént, a lényeg, hogy lassan belőlem is kihal minden tolerancia, és úgy érzem, hogy mindjárt eljön az idő, mikor nincs tovább, és jobbnak látom, megszakítani a teljes kapcsolatot. Ez szomorú, de persze ez van, amit el kell fogadni, el kell engedni, fel kell dolgozni. Mondom ezt én ilyen könnyedén, aki rendkívül kevés emberhez ragaszkodok, de azokhoz nagyon-nagyon, és hát volt is idő mikor ez nagyon fájt, de szerencsére már múlik és egyre kevésbé. 
Az, hogy ez milyen könnyen megtörténik, milyen könnyű elmenni egymás mellett már nem vitás, számomra sem az, de képtelen lennék ilyen könnyen feladni, elfogadni a férjemmel való kapcsolat megromlását.
Egyszer mondta nekem valaki, hogy egy gyerek sosem hoz össze két embert, minden párkapcsolatot megingat, még az erős, lángoló szerelmeket is, nemhogy azokat, amik gyenge lábakon állnak. Persze sokat gondolkodom ezen is, hogy lehet megúszni végzetes problémákat és úgy kijönni ebből a gyerekdologból, hogy mi magunk, szülők is elégedettek legyünk a párkapcsolatunkkal még évekkel később is.  Arról nem beszélve, hogy most azt vallom, hogy egy jó párkapcsolatban a gyerek is boldog, egy rosszban pedig ha fejre állunk és a gyerek minden érzelmi igényét is igyekszünk kielégíteni, akkor sem lesz az. Igazából olyan sokszor nem kell emlékeztetnem magam ezekre a dolgokra, mert egyértelműen látom a környezetemben, hogy nincs párkapcsolat, ami változatlan maradt volna a gyerek érkezésével és sajnos egyik sem a pozitív irányba mozdult el. Persze nem kell máris a legrosszabbra, a válásra és szörnyű családi tragédiákra gondolni (bár nem lepődöm meg, ha sokaknak ez lesz a vége), de azt látom, hogy elég keményen kell dolgozni azon, hogy jó legyen a kommunikáció a szülők között, ami tényleg nem egyszerű feladat, amikor a gyerek a legfőbb tevékenység. És legfőképpen ott vannak azok, akik már nem is igyekeznek javítani ezt a kommunikációt, vagy az egész kapcsolatot, mert a gyerek mindenek elé kerül, és egyszerűen a másik fél érzelmei, és maga a párkapcsolat már csak századrangú dologgá válik, az egykori egymás iránti mindent elsöprő szeretetnek pedig már mintha nyoma sem lenne az emlékezetükben. Ez persze ilyen sarkosan biztosan nem igaz, de pontosan arról van szó, hogy a gyerek annyira átveszi a területet, hogy tényleg lényegtelenné válik, mekkora volt a  szerelem korábban. Legalábbis vannak párok, akiknél ezt látom. Megmondom őszintén, engem most ez a prioritásváltozás nagyon-nagyon megijeszt, annak ellenére, hogy nagyon remélem, hogy én is olyan anyává válok majd, akinek a szívében az első és legfontosabb a gyereke lesz.
Csak hát az van, hogy annyira szeretem a férjemet. Most, hogy túl vagyok a depresszión, és kimásztunk együtt a gödör aljáról elmondhatom, hogy újból tombol a szerelem is, ezért olyan nehéz most elképzelni ezt a változást.
Minket a meddőség annyira közel hozott és megerősített, amit egyszerűen el sem hisz az, aki nem járt a mi cipőnkbe és belátom, hogy ez sokaknak felfoghatatlan, még azoknak is, akiknek hasonló hátterük van, csak éppen nem mondhatják el magukról, hogy nekik jót tett. Szerintem ehhez nagyban az járult hozzá, hogy az én férjem rettentő gondoskodó, támogató, és mikor már élni is alig voltam képes, minden erejével azon volt, hogy enyhítse a fájdalmamat, és bár neki is nagy szüksége volt támogatásra, mindig azt láttam, hogy vinné az én bánatomat is pluszban, csak hogy nekem könnyebb legyen. Úgy gondolom, hogy a közösen viselt balszerencse, vagy akár tragédia vagy igazán közel hozza a párokat, vagy többé kevésbé megviseli a kapcsolatot, de mindenképpen nyomot hagy. Nagyon szerencsésnek tartom magamat, hogy azt mondhatom, nekünk jót tett, mi jól  jöttünk ki belőle, és egy olyan értékes kötelék, barátság, cinkosság alakult ki közöttünk, amit nem szeretnék nagyon sokáig totálisan a háttérbe szorítani, pláne nem teljesen elveszíteni. Csak valahogy olyan megfoghatatlan dolog, hogy mi lesz, ha itt lesz Csemetli, mit is fogok akkor majd gondolni, hogy fogok magunkhoz hozzáállni, és nagyon elszomorít és tehetetlennek érzem magam néha, hogy egyszerűen képtelenség erre érzelmileg felkészülni. Tudom vagyis hát  őszintén remélem, hogy elborul majd az én agyam is, hogy teljesen más tudatállapotba kerülök, de vajon nekem eszembe jut majd azért egyszer, hogy foglalkozzak magunkkal is? Hagyjak majd el üzeneteket, amiket május, június környéken találok meg, hogy emlékeztessem magamat arra, hogy a korábbi életemben ki volt a legjobb barátom, cinkostársam és szerelmem egyben? 

44 megjegyzés:

  1. Ez olyan nehez. Valoban sokat valtozik a kapcsolat mert egy ideig elsosorban anya es apa lesztek (uj szerepek, hisz apa es anya szuletik). Es sok anya biztosan igy gondolkodik de ha aztan apa nem visel jol dolgokat, akkor kihat anyara es 22es csapdaja. A legfarasztobb idoszakokban azert tulelni kell, es sajnos nalunk is megesett, hogy en vartam haza munkabol hogy atvegye a du-esti sirasos gyereket tolem es lazithassak, o meg hazajott a munkabol stresszesen es lazitasra is volt szuksege. Eltolodnak az otthoni munkaval kapcsolatos arányok is... a kialvatlansag miatt igazabol en is turelmetlen voltam es nehez massal megertonek lenni es mas problemait nagynak erzekelni, mikor neki van lehetosege aludni ejjel es reggel tovabb.
    Szurkolok hogy rendben legyen minden, azert nem torvenyszeru es annyit vartatok erre a babara hogy az ingerkuszobotok talan mashol van.

    VálaszTörlés
  2. Igen hagyjál üzeneteket. Lehet jó lenne ha ő is hagyna.
    A meddőség minket is közelebb hozott egymáshoz, a gyerek nagyon eltávolított.
    Nemrég folytattunk le egy olyan beszélgetést hogy akkor most váljunk-e vagy sem?
    Szerintem két megoldás van:
    1. Valakinek vagy "szobanövény" típusú gyereke van. (Nekem nem az van). Akkor nincs gond.
    2. Vagy a gyerekkel kapcsolatos terheket egyenlően kell elosztani. Az nem egyenlő hogy az anyuka gyes-en van és az apukának fogalma sincs hogy milyen érzés folyamatosan a gyerekkel lenni, még akkor sem ha éjjel ő sem alszik és úgy megy be másnap dolgozni. Az nem ugyanaz mert "leteszi" a legnagyobb terhet és elmegy dolgozni egy olyan munkakörbe amit jól tud végezni, akár még szeret is. Az anya meg ott marad a folyamatos állandó kétséggel, lelkiismeretfurdalással, stb.k maga nem próbálta - tudja hogy milyen ez.
    Aztán ez egy spirál mindenki bosszút áll a másikon, a gyerek meg baromira rá tud erre játszani.
    Szóval szerintem jó hogy készülsz erre mert tudatosan biztos el lehet ezt kerülni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. sajnálom Fella, hogy válásról beszélgettek és őszintén remélem, hogy rendeződnek a dolgaitok!
      Amúgy az én ismerősöm gyerekei sem szobanövények, de tény, hogy nem is tűnnek olyan sok emberes gyereknek (most ilyet is tanultam, hogy van 1-2-3 emberes gyerek), mint a Te kislányod, már amennyire ebbe kívülről bele lehet látni és még így is sokat változott a kapcsolat. Ezért is gondolom, hogy ez már lassan törvényszerű. Készülnék én, de nem tudom, hogyan.

      Törlés
  3. Sztem minden más lesz, mint most. De közben meg mégsem. Amíg nem anyaapa az ember, addig nem lehet tudni, ki hogyan reagál. Nálunk pl minden pont ugyanolyan, mint előtte. Pedig a kisember nem szobanövény, de nem is egy kis terrorgombóc. Csak egy átlagos kisfiú.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te vagy az első, aki azt mondja, semmit sem változott, tök jó. Legalább hallom, hogy van ilyen is, bár tényleg ritka kivétel lehettek.
      Igen, tudom, hogy nem lehet tudni, milyen lesz, hogyan reagálunk, ezért is ijesztő nekem.

      Törlés
    2. Sztem ne gondolkodj előre, mert sokismeretlenes az egyenlet.
      Idő kevesebb van egymásra, persze, de ez normális. Mi ezen nem drámázunk, mert ez így normális és hamar felnő a manó.
      Igaz, nekünk nyugis gyerekünk van, de mi is azok vagyunk.
      És én nagyon élvezem az itthon létezést, nincs semmi bezártság érzés. Pedig húsz hónapja szoptatok, tehát esélytelen a kettesben esti program. Nappali is max vásárlás stb. Mert közben felújítottunk egy házat is. És nincs gond ettől a kapcsolatunkban. Persze, vannak viták. De csak, mint előtte, szóval semmi extra.

      Törlés
    3. Pontosan ezt gondolom én is. Minden más és közben mégsem. Ránk is ez az igaz. Nyilván a legelején vagy legalábbis az első évben az ember elsősorban a gyerekére figyel, de azt sem mondanám, hogy ez a férj háttérbe szorulását jelentené...Valahogy megoldódnak a dolgok, kialakul. Most, hogy a gyerekek már iskolásak, mondhatom, hogy semmi nem változott, szeretjük egymást, erős a kötelék.

      Törlés
  4. Ez az írás tökéletes!
    Egyszerűen jegyezd meg a dátumot, hogy ha úgy adódna vissza tudd keresni!
    Nagyon drukkolok, hogy boldogságban, egészségben éljetek a családban mindannyian!!
    ❤️

    VálaszTörlés
  5. Annyi mindentol fugg ez. Nagyon szamit az is hogy ha egy anya bezarva erzi magat, szeretne kimozdulni, akkor van-e segitsege. Remelem nektek lesz :) Sokat szamit az is hogy hogyan alszik a gyerek es nem csak babakorban milor a 2-3 orankenti megehezes miatt felkel az ember hanem hogy felebredesek 2.5 eves korig tok normalisak. Szerencses az, akinek nem volt ilyenje, egy kovetkezo gyereknél derul ki hogy az mennyire kesziti ki az embert. Sokat szamit az adott elethelyzet is, a lakhatas, anyagiak, tarsasag, munkaba visszateres... nagyon elszigetelt otthon egy anyának es eltorzulnak a dolgok neha. Nekem az segitett sokat hogy a szoptatas ugysem ment sokaig, tehat el tudtam szabadulni orakra is akár, meg kettesben is szoktunk neha menni.

    VálaszTörlés
  6. Igen
    Nem mindegy, mennyre vagy netán kipurcanva, tudsz/tudtok-e normálisan pihenni éjjel.
    Én pl könyvtárba jártam, és életem legboldogabb időszaka volt a 2x 2 év. Kétszer, mert két gyerekem született.
    Nagyon drukkolok!

    VálaszTörlés
  7. Azért ne lásd nagyon sötéten se a dolgokat! A gyerek, ugyanúgy ahogy a lombik is, meg tudja erősíteni ezt az egy-hajóban-evezünk érzést (amúgy azt hallottam, hogy a lombikos párok között kevesebb a válás, mert a konflikutsok MÁR a lombik során kiéleződnek. Tehát he elválnak, akkor még a gyerek előtt)

    Én gyakran gondolok arra, hogy a férjem az, aki ugyanúgy imádja a fiamat, ahogy én, azaz mi vagyunk ketten a világon, akik mindenkinél jobban szeretjük Bonit. Ez eléggé összekovácsol minket. Aztán vannak dolgok a gyereknevelés terén, amiben ő jobb nálam, ezek miatt felnézek rá. És olyan is volt, hogy egy veszekedés után, amikor nagyon dühös voltam rá (de nagyon!!) kinéztem az ablakon (neki el kellett indulnia) és megláttam a férjemet az utcán, és azt gondoltam róla, hogy ott megy a fiam IMÁDOTT apja, akit istenít, akiről az apaképet fogja alkotni és használni egy életen át. Egy ilyen emberre pedig csak ideig-óráig lehet haragudni.

    Szóval ilyenek. De a kapcsolatunk nálunk is nagyon megváltozott, főleg az időhiány miatt. (de Ágihoz hasonlóan nekem is ez életem legboldogabb időszaka :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. JAJ, de szépeket írtál! Ilyen szépeket például én sosem hallok gyerekes anyáktól a férjeikről, ami persze nem jelenti azt, hogy nem is gondolnak rá, de most ezt nagyon jól esett hallani. Mert nálam is van, hogy csak úgy csodálattal nézem a férjemet, hogy milyen jó, hogy vele történik minden az életemben. Amikor eldöntöttük az öf-öt akkor is arra gondoltam, hogy olyan szerencsés vagyok, hogy egy ilyen emberrel együtt vágok bele, de most, hogy terhes vagyok, szintén sokszor eszembe jut ugyanez. Remélem megmarad ez később is.

      Törlés
  8. Szia Kismama (tudtam am,ereztem,hogy en fogom meg ezt igy leirni neked ;) ) , en mar terhesseg elott (es most mar egy ketevessel) is azt gondoltam, az nagyon sokat tud kavarni a viszonyokon, ki hogyan all hozza bizonyos gyerekkel kapcsolatos dolgokhoz. Oke,nyilvan az elmelet mas,mint elesben,mikor mar harom hete nem alidt az ember ket orat egyhuzamban (az elso honap nalunk horror volt kb), de a fobb iranyokat nevelesi,hozzaallasi kerdesekben mar igen koran tisztaztam a zurammal, felmertem,a nekem fontos dolgokhoz hogyan all, bizonyos gyerekkel kapcsolatos nevelesi iranyokat (pl pozitiv neveles, munkamegosztas, ilyesmikre gondolj) mikozben olvasgattam a temakban,atbeszeltem vele, es arra jutottam, ha szulok leszunk,elmeletileg legalabb a fobb iranyokban azonosan gondolkodunk. Es "elesben" ez sokat szamitott, es volt pozitiv meglepetes is (ejjel elobb ert oda a gyerekhez,mint en, amig en osszevakartam magam,wc,innivalo,tapszer odakeszites,o mar atpelenkazta, hat ettol oda voltam meg vissza, es meg sok ilyen volt,amit elore nem tudhattunk) . Persze relativ negativ meglepetes is,amit nem tudhattunk,mig nem jutott a hisztisebb korszakba (a "celtalan siras ot idegileg teljesen szetzilalja,en meg csak olelgetem csori gyereket,mert tudom,hogy mig az idegrendszere nem fejlodott ki fullra,ez belefer), de engem meg az idegesit ahogy o reagal erre. Es igen,marha sokat szamit,hogy mennyit tudtok majd aludni, lesz-e idovel enido (marmint akinek erre amugy is volt szuksege,az a gyerekkel ezt nem "novi ki" szerintem- es hogy lesz-e egymasra idotok , lesz-e segitsegetek pl. Te nagyon jo felfogasu no vagy,szerintem nem fogod onmagad elveszteni, max a kialvatlanabb idoszakokban. Aki ilyen belatassal van az elet dolgaira,az kesobb is esznel lesz,es ez garancia lehet arra,hogy inkabb erosodjetek egyutt,mint szetcsusszatok. De persze a hangsulyok atmenetileg eltolodhatnak,csak akik eltek mar meg komolyabb problemakat (lasd meddoseg), azok azert tudjak,hogy ez tulelheto. Jo lesz ez (viszont ezt mar akartam irni, de az egyik felmondatod beinditotta a gondolatot: en nagyon vartam,hogy majd elborit szules utan a rozsaszin kod, az a faradtsagotfajdalmateszrenemvevos, meg a szarszagaisillatos fajta.
    (amugy nem az rozsaszin tipus vagyok). Aztan nem tortent meg. Legalabbis amit en annak gondoltam,hogy jonnie kene. Pedig a terhesseg alatt tenyleg biztam benne,hogy majd ez lesz,mert ugy ugye konnyebb (pedig nagyon akartuk (lombikok,aki nem "ismer", es a legklasszabb dolognak tartom,hogy minket valasztott) Es valoszinuleg nem csak a veratomlesztesek miatt nem kovetkezett be,bar nyilvan hormonilag szamitott, de azert ha nem "borulsz el", jussak eszedbe,es ne erezd magad nagyon rosszul (en igy ereztem, de mar elmult :D ). uff :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon sokat beszélünk mi is (tulajdonképpen már tök régóta, de nyilván most csúcsosodik ki) nevelési elvekről és arról is, hogy melyik feladat, hogyan oszlik meg kettőnk között, és egyelőre nagy az egyetértés mindenben, de igen, élesben biztos lesznek eltérések, bár az alapokban nem hiszem.
      Énidőre lesz majd szükségem, mert most is van, bár szerencsére nem durván, szóval szerintem nem kiemelkedően magasan igénylem. Ebben mindig partner volt a férjem, és már most is mondja, hogy ezen szerintem ne aggódjak. Társaságra amúgy kevésbé van szükségem, mert pl most is tökre ráérnék, de van, hogy én mondok le dolgokat, mert nincs kedvem, vagy inkább olvasni és itthon molyolni jobban szeretnék.
      Huh ezt a módosult tudatállapotot én is félve írom mindig, mert hogy most sok helyen hallom ezt, hogy ez jön majd, és hogy milyen durva lesz, és én sok ismerősön tényleg látom is (egyesek szinte mintha nem is maguk lennének a régi énjükhöz képest), de én is félek, hogy mi van, ha ez nálam nem jön, milyen anya leszek akkor. Szóval tök köszi, hogy írod, hogy van élet a földön is :D Na a lényeg, hogy van sok gondolatom, aggodalmam, talán majd erről is születik egy bejegyzés egyszer :)

      Törlés
  9. annyi minden tényezőtől függ, hogyan alakul a nő-férfi párkapcsolata a gyerek megszületése után. Van segítség? Hogy néhanapján az anya-apa újra nő-férfi legyen. Párod besegít otthon a háztartásban? Rengeteget számít! Férjed nem "idegenkedik" a babától? Mert neki is át lehet passzolni egy-egy büfiztetést vagy altatást (van olyan férfi, aki nem veszi kézbe a gyerekét pár éves koráig... pl. apósom). És hát persze függ a baba mentalitásától is. Bírom ezt a szobanövény típus kifejezést! Nagyon jól összefoglalja az oylan típusú gyerekeket :)
    Az már piros pont a kapcsolatotokra nézve, hogy mfár most ezen rágódsz. :) biztosan vannak lesznek holtpontok, de mindkét fél munkája kell ahhoz hogy újra a boldog felszínre érkezzetek vissza a gödörből.
    Nekünk (is) nagy szerencsénk van e téren. Nincs segítség, csak néhanapján (anyám hátat fordított nekünk, anyósom pedig már 70+-os, vidéken él, ritkán jön), 4 gyereket terelgetek, logisztikázok, még a 2. gyerek megszületésekor sem kaptunk segítséget, pedig ő betegen született és 1 hónapig kórházban voltunk...
    Férjem az, aki sztem 100000000000%-osan odateszi magát. Nem vasal, nem főz és nem töröl port. De minden mást megcsinál, még szíve szerint a szoptatást is átvette volna tőlem. Mindegyik gyereknél... Nekünk is voltak mély pillanataink. Kemény meló volt kikecmeregni, bár hozzáteszem, azokat főleg családi problémák váltották ki, amelyek ráhatással voltak a házasságunkra.
    Mai napig igyekszünk kettesben lenni. Rohadt nehéz 4 gyerek felügyeletét megoldani, de MUSZÁJ újra randizni és kettecskén lenni néhanapján :) De hozzáteszem, a külön töltött idő is KINCS. Amikor a párunk a sajtá haveri körével megy el moziba, focizni, edzeni, sörözni, tökmindegy... de hogy kieressze a gőzt. És ugyanez igaz a nőre is! Legyen az egy csajos röhögés egyik este, vagy egy fodrász, szolárium, ruhavásárlás. Én pl. rendszereesen elzavarom itthonról a Zuram :) most pl. a starwarsra készül a haverjaival :)

    további szép pocakosságot :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Segítségem nem lesz, de a férjemre maximálisan számíthatok. Rengeteget vállal a háztartásban, nem derogál neki segíteni, sőt néha azt érzem, ez a lételeme. Jót mosolyogtam ezen a babamegfogáson, persze tudom, nem tudhatod, milyen a férjem, de egy percig nem aggódom azon, hogy nem akar a gyerekkel foglalkozni pár éves koráig:) Pl. pont ma reggel úgy ment el dolgozni, hogy azt mondta, hogy ő már alig várja, hogy magára kösse a gyereket, meg hogy ő szinte mindennap erről ábrándozik:) Azt is kifejtette már, hogy majd szeretné, ha cserélgetnénk az ágyban a helyet, mert ő is akar a babaöböl mellett aludni :)<3 Ráadásul ezeket mind már az öf óta mondja, szóval tényleg régóta képzeleg már :)
      Szóval inkább az van bennem, hogy a stressz, a kimerültség, a kialvatlanság miatt majd egymás érzelmeivel nem foglalkozunk, és mivel nem lesz rendszeres segítség (néha biztosan lesz, de messze vannak a szüleim, szóval nem lehet majd bármikor ugrasztani), kettesben töltött idő sem lesz sok, hogy kicsit többet tudjunk egymással foglalkozni. Emiatt szeretnék később babysittert is alkalmanként, na, de ez azért még odébb van.
      Hát 4 gyerekkel,segítség nélkül...Nagyon kemény. de örülök neki, hogy ez sem jelenti a házasság végét....:)

      Törlés
    2. hát igen,mivel láttam, tudtam a férjem képességeit, hogy segít és támogat, így tudtuk bevállalni a 4 gyereket. Nyilván ha egy pöffeszkedő vagy karrierista férjem lenne, aki alig van itthon, egyértelműen nem szültem volna négyet :)

      Törlés
  10. Sztem jó sokáig jobban vágyik az ember egyedül töltött időre, mint randira.

    VálaszTörlés
  11. Nálunk nemcsak a lombikok, hanem a lányunk is közelebb hozott minket egymáshoz. Megváltozott a kapcsolatunk, már nem egy pár vagyunk, hanem egy család, megváltoztak, átalakultak a szerepek. A férjem szerencsére valóban 100000000 % - osan APA, semmit nem kell neki mondani, magától pelenkáz, büfiztet, altat, segít a háztartásban. Minden olyan természetesen megy magától.
    Nálunk a lányom az első naptól kezdve külön szobában alszik, már este 8 órakor, így vannak nyugodt, beszélgetős, romantikus estéink, amire van is igénye az embernek, persze, sokszor csak lefekszünk és pillanatok alatt elalszunk, de néha az is jó. Énidő? Nekem az olvasás, ha alszik a pici. Még úgy is, hogy anyósomékkal élünk egy fedél alatt, így napi szinten 5 emberre főzök, takarítok, pakolok (apósom dialízises, a bal lábfeje amputálva van, anyósom is beteges), ugyanakkor ez azt is jelenti, hogy néha ki tudunk szakadni itthonról, általában vásárolni, de voltunk már nyáron kettesben strandon is. Jó azért, ha van segítség, akiben maradéktalanul megbízik az ember. És kell legalábbis nekünk a "randiként" eltöltött idő. De persze ehhez két ember kell, hogy azonosan lássuk a világot, hiszen azért találtunk egymásra. És amikor együtt nézzük a lányommal, ahogy Apa beáll az udvarra munka után, boldogságot érzek, hogy most olyan jó (félek leírni, hogy tökéletes, nehogy elkiabáljam, de na ...) Mariann

    VálaszTörlés
  12. A családként létezés csoda. Nézni, ahogy kézenfogva sétálnak, meg apa, mesélj stb. Csoda.

    Nekem a Férjem nem SEGÍT. Hanem teszi a dolgát otthon is, mint én. Mert aki csak segít, az az, akinek nem dolga.
    Nálunk is első naptól külön szobában alszik, hat hetes korától át is alussza az ejjeleket. Nyolc körül alszik el, akkor van idő létezni. Amikor nappal alszik, én olvasok. Ez az énidő. A férjemnek ilyen kevés jut. Így őt este hagyom egyedül lenni. Kell.

    VálaszTörlés
  13. Én ezzel úgy vagyok mint Tamko, hogy a világ legnagyobb plusz kötelékeként élem meg a közös, mindennél nagyobb szeretetünket, amit Kissmajom iránt érzünk... ez annyira erős és egyedi és megváltoztathatatlan, hogy egyszerűen felülír mindent, és ha úgy alakulna, akkor ez lenne az, amiért érdemes úgy igazán véresen komolyan küzdeni.
    És én a férjemet, ha lehet, még jobban szeretem, mióta megismertem ezt az új oldalát, hogy mennyire emberfelettien fantasztikus apa-szerepben. Még jobban tisztelem, csodálom, irigylem is néha, mert milliószor jobb szülő, mint amilyen én valaha is lenni tudnék - egyszerűen olyan az alaptermészete, hogy végtelenül türelmes, nyugis, megbocsájtó, elnéző, kompromisszumkész (versus az én szangvinikus, duzzogós, hisztispicsa énem).

    És igen, egy igazi társ, barát, szerelem, férj-apa (vagy egyszerűen úgy is mondhatnám, hogy egy igazi férfi), az nem "segít", mert az mekkora jófejség - se habosbabos lángolás legelején, se lombikozás közben, se gyereknevelésben. Az ott van szívvel-lélekkel, ő a másik feled, ő az 50% a család felelős felnőtt részében.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dejó, hogy Ti is. Tényleg jó ezt olvasni. Egyébként én is így képzelem, kiindulva magunkból és a kapcsolatunkból, de valahogy mégsem így látom másoknál. Persze nem kell egyből az ellenkezőjére sem gondolni, hogy én csak a tönkremenés szélén álló kapcsolatokat látok a gyerek miatt, mert látok igazán jól működőket is, jól összedolgozókat, de valahogy még azoknál is kijön néha, hogy de azért többet veszekszenek, ez meg olyan, hogy ezt is lehet rosszul is viselni, de vannak akik könnyen túllépnek,ki hogyan, feltűnt már az is, hogy kicsit önzőbbek is lesznek párok ilyesmik, ebből kifolyólag valahogy a másik érzései nincsenek annyira tiszteletben tartva, mint korábban, engem meg ezek az apróbb dolgok is elgondolkodtatnak már. És hát olyan nehéz előre látni, ki milyen lesz, meg nem is biztos, hogy kell ezen előre vekengeni, de biztosan az is van, hogy kicsit sürgetném is az időt.
      ja, igen, nálunk sincs alapvetően segítés, mármint sosem az van, hogy megkérem segítsen pl takarítani, hanem meg van a feladata mindenkinek, ahogy írod az egészben vagyunk ketten, ez így lesz akkor is, ha itt a Csemetli, csak jönnek pluszban új dolgok. Csak tőlem is sokszor úgy kérdezik, hogy segít e a férjem a háztartásban, és akkor az a válasz jön belőlem is, hogy "igen, segít", pedig tényleg nem jó szó rá.

      Törlés
  14. De egyébként meg írhatunk mi bármit, mert a jövő kiszámíthatatlan. Pl egy baráti párnál is el volt döntve az együtt alvás, dea pici annyira rosszul aludt, hogy apucinak külön kellett aludnia,mert nem tudott volna dolgozni, és csak egy év után lett nyugodtabb alvó a baba. Másik barátunknál felváltva aludtak a babával, hogy mindenki pihenhessen. Nálunk meg hiába van apa mánia, ő fürdet és mondja az esti mesét, elaltani én kellek és éjjel is engem hív. Meg ugye nehéz egy olyan nap, ha mondjuk apa jól elfáradt a munkahelyen, hazajon és mondjuk a picinek rossz napja van, és üvölt megállás nélkül négytől kilencig. Ez nehéz. Eleinte a férjemnek az volt nehéz, hogy mire hazáért, a Kisemberke már fáradt volt, nyűgös, kevés jutott neki a cuki változatból, de ez csak pár hónap.
    És ó, de sokszor elhatároztuk, hogy az egyikünk elmegy vele sétálni, a masik addig egyedül lehet, filmet néz, körmöt lakkoz stb., aztán mégis mentünk mind. Mert a többit lehet még ezerszer, de a manó csak most ekkora.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. na, igen tudom hogy semmit sem tudhatunk előre:) de mindenki tervez valamit attól még, ezt nem lehet ilyenkor kibírni, maximum elfogadjuk, hogy nem minden a tervek szerint alakul majd.És engem is ez foglalkoztat a legjobban most, csak úgy szívom be a tapasztalatokat, fülelek mindenhol, ahol vagyok, ez foglalkoztat. Es már gyerek nélkül is nagyon foglalkoztattak ezek a dolgok, de hát most meg olyan jó, hogy ki tudom élni ezt magamból, senki sem néz furán, hogy ezt meg mi lelte , hogy ilyen dolgokkal foglakozik :)

      Törlés
  15. Azért van, amit tudhatunk előre, vagy alakíthatjuk... A sok lombik után én megfogadtam, hogy nem fogok hülyeségeken idegeskedni, ilyen volt a szülés és a szoptatás (már írtam, talán emlékszel). Illetve van egy "spirituális" masszőröm, aki egyengetett ezen az úton: még a terhességem alatt mondta, hogy beszéljek meg mindent a picivel, milyen lesz, ha majd megszületik... És én minden este beszéltem hozzá, és elképzeltem, hogy jól fog aludni, szépen fog hízni, nem fog sokat sírni, milyen lesz általában egy napunk... És ezt úgy kb. 200 x tettem meg. Nem tudom, hogy véletlen -e, vagy tudatalattiban hatottak a dolgok, vagy szimplán szerencsések vagyunk, de valóban összejött minden, pont úgy, ahogy megbeszéltem vele. :) <3 (Mariann)

    VálaszTörlés
  16. Az en ferjem mos, foz, takarit, vasal (!!!!), varr (!!!!), a haztartasban mindent fullosan megcsinal, mert egyreszt o ilyen igazi precizen pepecselos, rendszereto, masreszt mert en egy kupis, kaoszimado, fozni gyulolo antino vagyok :-) Ebbol semmi konfliktus nem adodik kettonk kozott, gyerek elott is nagyjabol igy eltunk, a gyerekek pedig csak erositettek ezt a felallast, mert en az alap tisztasag fenntartasan kivul nem vagyok hajlando idot elvenni magunktol a haztartas miatt.
    A gyerekek koruli dolgokban viszont gyakorlatilag nulla az egyetertes es ez engem iszonyuan bant. Jo ember es tudom, hogy jot akar a lanyainknak, de teljesen mas elveket vall. O hisz a tekintekyelvu semakban, o tevezteti a nagyot, nala nem evidens ugrani a gyerekhez. Rossz latni es rettegek attol, hogy ez kihat nem csak az apa-lanya, de a mi kapcsolatunkra is. Ami pedig a legrosszabb, hogy emiatt okolhatom magam jocskan, hisz amig nem voltak gyerekeim, en is hittem pl a pofon intezmenyeben (en is kaptam, semmi bajom nem lett tole - napersze!), tehat szules elott nagy volt az egyetertes. Csak en kozben ebbol kihatraltam, hisz ram szakadt egy aprocska, magatehetetlen ember ellatasanak eleinte nagyon is nyomaszto feladata es szep fokozatosan jottem ra, hogy ez a kis ember teljesen ram van utalva, az en rezgeseimbol, tetteimbol taplalkozik, epiti fel magat gyakorlatilag a semmibol egy ismeretlen, zord vilagban. Szoval ezzel en otthon, kettesben a gyerekkel szembesultem, o a munkahelyen kevesbe, sot, egyaltalan nem. En tehat valahol megertem, ill probalom megerteni. Azt is hozza kell tennem, hogy bizonyos kerdesekben meg igazi buszke terito. Uton-utfelen hangoztatja, hogy mi kizarolag hordozunk es Zita BLW-s baba es mosipelus es meg sorolhatnam.
    Semmi ketseg, szereti a lanyait, nagyon is, ezt tudom, de szamomra egyaltalan nem eleg, hogy mero jofejsegbol igazodik az elveimhez es nem azert, mert o is igy gondolja szivvel-lelekkel. Megoldas? Fogalmam sincs. Talan az ido, ami eleg nagy valoszinuseggel engem fog igazolni.
    Mint ferfit imadom, igazi mamutolo osember, akiert minden osasszony osaig van, mert mellette tuti az eletben maradas. Hatarozott, szeretheto, karakan szemelyiseg, a munkajaban alazatos, csaladcentrikus es meg sorolhatnam. Csak azok a franya elvek...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az enyém is vasal. És annyira precíz, hogy döbbenetes. A gardróbja egy álom, mint egy instagram kép. :-D

      Törlés
    2. Engem mondjuk ezzel kicsinal, marmint a precizitasaval, hogy egy csik nem maradhat a konyhapulton (ami ugye, elsosorban az o terepe). Neha ugy latom, a kozos vacsora utani ideje abbol all, hogy valamit torol, vagy hajtogat, ahelyett, hogy leulne kozenk jatszani. Engem ez a resze bant elegge. Nincs egyensuly, nem erzem reszerol a kompromisszumot.

      Törlés
    3. (most azért utána kellett néznem mi az a BLW-s baba, először BMW-s babára gondoltam :D)

      Huh, Piros, pedig én valamiért Titeket mindig is nagy egyetértésben képzeltelek el. Ez nagyon nehéz lehet így, vagy legalábbis rengeteg konfliktusra ad okot :( Remélem a férjed jobb belátásra tér, ha látja, hogy sok mindenben téged igazolt az idő.

      Nálunk szerencsére egyikünk sem hisz a tekintélyelvű nevelésben, és nehéz elképzelni, hogy ez valamiért változni fog, ahhoz nagyon meg kell változzunk személyiségünkben.

      Törlés
    4. A BMW-s sem lenne rossz :-D

      Egyebkent csiszolodik az ember akaratlanul is. En pl gyulolom a megvesztegetes technikajat (ha megeszed a gyumolcsot, kapsz kekszet), de ebben pl nem tudom feken tartani,nala ez mukodik, csinalja. Es sajnos volt, hogy nekem sem jottek be a regi modszerek, de megvesztegetessel meg azonnal celt ertem. O meg abban lepett nagyon elore, hogy nem duzzog, hogy Angival alszik (en Zitaval) es belatta,hogy amikor o kicsi volt es egyedul kellett aludnia, milyen rosszul erezte magat. Szoval alakithatok ezek a dolgok, finomithatok a felek modszerei meg ellentetes elvrendszer mellett is.

      Szerintem, ahol eleve egyetertes van, ott kevesebb lesz a surlodas. Biztos vagyok benne, hogy lesz, mert azok fognak titeket szuper, egyuttmukodo, kovetkezetes szuloparossa alakitani, de konnyen atveszelitek, az tuti.

      Törlés
  17. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  18. Nagyon jó témafelvetés, én teljesen értetlenül álltam az ilyen szituációk előtt más pároknál, mielőtt születtek a gyermekeink. Okos dolog, hogy előre gondolsz erre!

    Én naivan azt gondoltam, annyira összekovácsoltak bennünket az évek és a megpróbáltatások, ill. annyira egyetértésben voltunk mindig szinte mindenben, hogy erre nekem gondolni sem kell. Aztán kiderült, hogy ikreink lesznek, hogy emiatt költöznünk kell nagyobb lakásba, hogy ugyan főleg én szerveztem, de az egészet fizikailag (pakolás, költöztetés) neki ill. anyumnak kellett befejezni, mert a végére már kórházba kerültem. Közben neki megszűnt az előző állása, újat kellett keresnie (lehetőleg családbarátot, nem túl karrierista pozícióval), ez is okozott azért némi stresszt. A szülés után hazaértem egy nem teljesen kész és új lakásba egy fizikailag kifacsart férjhez, ráadásul 2 gyerekkel, akiket egyszerre nem lehet ellátni, se éjjel, se nappal. Segítségünk csak pár napra volt a vidéken élő anyukám személyében, volt pár alkalommal babysitter is, de később visszamondtam, újat végül nem kerestem. Nagyon megviselte a kapcsolatunkat a fizikai fáradtság, kialvatlanság, a kezdetben sok gyereksírás, pedig a párom nagyon jó apa, mindent elvégez ő is (etetett táppal, pelenkáz, olvas nekik, fürdeti őket, a háztartásban bármit elvégez, ő is vasal, porszívóz, és elkezdett olykor főzni is, amihez nem értett korábban). A konfliktusok mégis sűrűsödtek, egészen idén nyárig, mert a munkám mellett nekem volt több időm a háztartásra, de én rohanok délutánonként a gyerekekért és én maradok otthon velük, ha betegek, éjjel engem kérnek, hogy keljek fel hozzájuk, így kaki voltam fizikailag. Pedig egyébként szinte mindenben ketten kellünk, hogy egyszerre 2 gyereket nem lehet cipelni vagy teljesen ellátni, és az értelmük most nyíladozik először igazán. Azt hallottam valahol, hogy az első gyerek kb 2 éves koráig kiderül, hogy konfliktusos párkapcsolatban végül együtt tud maradni apa-anya vagy válás lesz belőle. Mi is eljutottunk már odáig idén tavasszal, hogy kimondtuk, már csak a gyerekek miatt vagyunk együtt. Pedig szeretjük egymást, de eltávolodtunk, nincs időnk egymásra, hogy még pl. egy hajmosásra is napokig készülök, hova tudom beilleszteni a napirendembe. Szerencsére elmentünk együtt nyaralni, nem volt rajtunk a munka terhe, a háztartás is csak minimálisan, nem volt betegség (mint ősz-tavasz között szinte folyamatosan a bölcsiből), a gyerekek is nagyon partnerek voltak az utazás során, imádták a sok új ingert, élményt. Nem volt könnyű így sem, mert mi nem pihentünk, de mint családnak és mint párnak is sokat számított ez az út, újra vagy még jobban összekovácsolódtunk, ami azóta is kitart, és már kevesebbszer zörrenünk össze :) De tenni kell érte, neki is, nekem is, hogy toleránsabbak és megbocsátóbbak legyünk egymással, mikor valamiben nem értünk egyet, vagy valamiben hibázunk, nem figyelünk eléggé a másikra (mert pl. akkora a gyerekzaj).

    Szerintem nem lesz gond nálatok, ahogy és amiket írsz a férjedről, és ahogyan te is látod a világot, szituációkat. Ha lesznek is nehéz pillanatok, meg fogjátok oldani, ebben biztos vagyok :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ismerős ez a hajmosás mizéria. Három nap kell a szervezéshez. Oké, miután elaludt, persze lehetne, de akkor én aludni akarok.

      Törlés
    2. Áhh én már nem hiszem azt, hogy bármi képes arra, hogy örökre összekovácsoljon 2 életet. Ha az ember jól is jön ki a tragédiákból, nehézségekből és mindez a kapcsolat hasznára is válik, akkor is tenni kell azért, hogy úgyis maradjon, valamint mindig jöhet egy másik nehézség, ami tök más hatással lehet a kapcsolatra, mint az előző. Ezért sem veszem én sem készpénznek, hogy azért mert a meddőséget ilyen szépen kezeltük le együtt, akkor tuti, hogy a gyerek is jó hatással lesz ránk csak úgy magától.
      Nagyon nehéz lehetett nektek, a házfelújítás és a gyerek, egyébként is óriási stressz, külön-külön is, nemhogy egyszerre, és nemhogy ikrekkel. Remélem helyrerázódtok és újból visszatértek egymáshoz!!

      Törlés
  19. Nekünk is ikreink vannak, mi sokat költöztünk ráadásul országról-országra, volt sok nehézség, semmi segítség, én hulla depressziós voltam egy darabig, de minket nagyon összekovácsolt, hogy vállvetve éjszakáztunk, pelenkáztunk, etettünk, álltunk félálomban a játszótéren, olvastunk rogyásig, stbstb. Veszekedtünk is persze, az első két év gyilkos volt (már nem a veszekedések miatt, hanem mert két kicsi gyereket kellett abajgatni), de most viszont nagyon egy húron pendülünk, szerintem teljesen belejöttünk a szülő szerepbe. Én azt egyébként a kulcsnak tartom, hogy az ember legyen tudatában annak, hogy a szülővé válás egy tanulási folyamat, tele buktatókkal, akár tévedésekkel és fontos, hogy türelmesek legyünk magunkkal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ez az ikresség nagyon kemény dolog lehet a maga szépsége mellett is. Emlékszem, hogy amikor elkezdtük a inszemet/lombikot megfordult a fejemben, de jó lenne, ha kettő lenne, mert én ezt nem akarom testvér ügyben újra csinálni, de ahogy megszaporodtak mellettem a gyerekek, és látom, hogy egyel is borzasztó nehéz tud lenni, rájöttem, hogy ennek a fele se lehet tréfa és ha nem muszáj, akkor nem ezért drukkolok magunknak. (Persze, tudom, ha meg úgy hozza az élet, akkor annak örülünk, meg azt kell valahogy megoldani, de szerintem tényleg sokan képtelenek elképzelni, milyen nehéz lehet ez és azt vettem észre, hogy sokan csak a cukin összebújva alvó tesókat látják maguk előtt.)
      Az jó, ha Titeket is inkább összekovácsolt, pedig én is tapasztalatból mondom, hogy nagyon nem egyszerű egy depressziós emberrel együtt élni, és akkor még ott vannak a gyerekekből adódó nehézségek is:)

      Törlés
  20. Szerintem az lehet a varázsszó, hogy: együtt!
    És önként! A elbeszélésedből nekem az tűnik ki, hogy nagyon szépen, szeretben éltek.
    Biztos, hogy minden rendben lesz!
    🙂

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Ági, emiatt én is jó esélyeket látok azért magunk előtt, csak én valahogy mindig földhöz ragadtan gondolkodtam, úgy érzem túl reálisan, emiatt meg túl pesszimistán tudok látni dolgokat, de persze őszintén remélem, hogy jól sül el ez az egész a kapcsolatunkra nézve is :)

      Törlés
  21. Mi mindkét gyerek születése után el akartunk válni :)))) semmi sem a régi. Sokkal-sokkal jobb!!! Persze idegörlő, fárasztó, de a legcsodásabb dolog, amikor a lányom napi 100x elmondja, mennyire szeret vagy a fiam ölelésével elaludni, összebújva. A férjem teljesen más ember lett! Soha nem gondoltam volna, h ennyire türelmes és jo apa lesz!

    VálaszTörlés