2017. szeptember 28., csütörtök

Égbe pottyant vese

Szóval nincsen másik vese, a diagnózis maradt, megerősítették a kontrollon is, hogy a képződmény a működésképtelen másik vese, aminek a nagysága ugyan nőtt (bíztam benne, hogy majd azért csökken, bármi is lesz az), de elvileg ez nem probléma, ettől függetlenül van rá esély, hogy egyszer felszívódik. Jó, ha minden ultrahang alatt majd ránézünk, de persze, majd ha megszületik a Csemete, akkor kell vele igazán foglalkozni. Egyrészt folyamatosan kontrollálni, hogy a másik vese működjön mindig jól, másrészt pedig, ha ez a képződmény nem szívódik fel, akkor elképzelhető, hogy műteni kell, de ez persze nem 100%. Semmi sem 100%. Ezzel együtt lehet élni teljes, egészséges életet fizikailag, testileg, lelkileg, és azt hiszem, ez most a legfontosabb. 
Nehéz meghatározni az érzéseimet ezzel kapcsolatban, mert egyrészt mindig azt kívánom, az összes születni készülő gyereknek, hogy kompletten, egészségesen jöjjön a világra, hiszen az égvilágon még semmit sem tett önként az életmódjával azért, hogy ezt ne érdemelje meg mindegyik csak úgy. Szomorú, hogy ez nem mindig így történik, és persze azon töröm a fejem, mit rontottam el, hogy ez nálunk így alakult. Másrészt viszont, amikor az ember napokig, hetekig bizonytalanságban él, és már minden megfordul a fejében, akkor örül annak is, és baromira hálás már azért is, hogy nem derült ki valamilyen szörnyű, végzetes probléma, és hogy végülis csak ennyi a diagnózis. 
Veszélyes víz ez a terhesség, kiszámíthatatlan, ahol bármikor bármi megtörténhet. Végtelen nagy szerencse kell már ahhoz is, hogy valaki megfoganjon, megszülessen időben, nem pedig korábban, az pedig a világ legnagyobb ajándéka, ha mindennek tetejében ráadásul teljesen kompletten, és egészségesen jön a világra. Az biztos, hogy én nagyon hálás leszek, ha tényleg csak ennyi most a gond vele és ennél rosszabb sosem derül majd ki.

18 megjegyzés:

  1. Teljesen ertheto minden erzesed, sot, szerintem tok igazad van, ez kizarolag a szerencsen mulik. Ezzel egyutt engedd el azt a kerdest, hogy Te mit rontottal el, mert a szerencse nem kivaltsag, nem azert kapod, vagy nem kapod, mert valamit jol vagy rosszul csinaltal. Elvezd! Elvezd minden percet, hogy minden tokeletes a Csemetevel. Ennyi kuzdelem utan most epp erre az erzelmi lubickra van szukseged es ez a kis Csemete nagyon erti a dolgat, nagyon tudja, hogy kell a szuleit boldogga tenni :-)
    Nagy oleles!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Es meg annyi, hogy anno Anginal is vizionaltak a mutetet a tagulat miatt (persze csak gond eseten). Epp eleg gond volt vele az elejen (gennyes pisi, hetekig tarto laz, korhaz stb.), de mutetre aztan nem kerult sor, mert kinotte :O Tudom, nalatok mas a szitu, de en a tobbhonapos vesemizieriank soran azt lattam, hogy tul nagy ugyet nem csinltak a problemankbol, mert allandoan csak azt a megerositest kaptam csecsemostol, orvostol, hogy egyetlen egeszseges vese legyen es a mukodjon jol, ez a lenyeg.

      Törlés
    2. Igen, nekünk is mindenhol azt mondják, hogy 1 legyen működőképes, és akkor semmi gond. És tényleg megnyugtat, hogy így van, hiszen akár nagyobb baj is lehetne.

      Törlés
  2. Par napja a bezzeganyan pont egy hasonlo terhessegrol volt egy cikk.
    Bar ott a babanak, mindket veseje megvolt, de rendellenesseget diagnosztizaltak mindkettonel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nagyon gyakoriak a veseproblémák már magzati korban. A dokim azt mondta, hogy naponta legalább 1-et diagnosztizál. Nyilván vannak fokozatok, szerencsére nem mindegyik súlyos, az nem jó, ha mindkettővel baj van :(

      Törlés
  3. Yay Csemetli, csak így tovább, és anyukád még a végén mégsem fog megőszülni, mire találkoztok... :)
    (Küldtem neked e-mailes meglepit a blogomon-vágyad kapcsán.)

    VálaszTörlés
  4. Örülünk annak az egy tökéletes vesének is :) mivel teljes értékű életet lehet vele élni, így nincs ok aggodalomra. Csodababát hamarosan a karjaidban tarthatod és ti lesztek a legboldogabbak a világon. Ne gondolj ilyen butaságra hogy mit rontottál el, inkább az fusson végig az agyadon, hogy mennyi mindent megtettél ezért a csöppségért, hogy megszülethessen, mert hidd el, nem sokan képesek ezt az utat bejárni, ennyit küzdeni. Most már élvezd a kismamaságot <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Legtöbb részét eddig is élveztem, a vizsgálatok előtt stresszesebb vagyok, nem is kicsit, ez tény, meg most ebben a két hétben megfordultak nehéz gondolatok is a fejemben, nyilván, de szerencsére az idő a legtöbb részében azért optimista vagyok és boldog :)

      Törlés
  5. Jaj, a csudába... De nagyon örülök, hogy úgy fogod fel te is, hogy ez legyen a legnagyobb probléma!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) igen. Egyébként ezt muszáj, nem lehet másként. Hiszen tovább kell menni. Szerintem így lehet túlélni súlyosabb híreket is. Sosem felejtem el, mikor egy ismerősnél szülés után derült ki, hogy Downos a babája, azért adott végül hálát és örült, hogy de legalább nem társult súlyos szervi problémákkal.

      Törlés
  6. Kedves Pinkman, a vese a félelmekkel van összefüggésben, így kérlek nost már engedd el az aggodalmaidat (ha nem megy egyedül, akár szakember segítségével, nagyon jó pl.a Bach-virágterápia) és élvezd végre a várandósságod! Minden rendben van és lesz is a Csemetével, és veled is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne haragudj, jól értem, hogy arra célzol, azért lett a gyerekének fél veséje, mert túl sokat aggódott...? Mert ha igen, akkor szerintem te kezeltesd magad, ne őt küldd szakemberhez...

      Törlés
    2. :D

      Amúgy már mondták azt is, hogy az önbizalomhiányom miatt alakult így (???). Én nagyon, de nagyon örülök annak, hogy szerencsére még mindig sokkal több teljesen egészséges gyerek születik a világon, mint ahányat lelkileg nem teljesen egészséges vagy aggodalommal teli anya kihord.

      Törlés
    3. Jesszus. Hogy veszed a bátorságot, hogy bánts egy kismamát?

      Törlés
    4. Huha, ha a felelmekkel osszefuggesben van barmilyen kisebb-nagyobb rendelkenesseg, akkor az en gyerekeimet tenyleg a golya pottyantotta valahonnan kozenk, mert ritka az olyan idegbajos paramami, mint amilyen en voltam, a lanyok meg tok jol vannak. Akinek volt valaha magzati vesztesege, biztosan tudja, mirol beszelek, akinek nem, az meg sejti.
      Kedves Nevtelen, kivanom, hogy te az utobbi taborba tartozz, de ezzel egyutt kerlek, mashol probalkozz az ez iranyu gyozkodessel, mert itt sajnos es nem sajnos megerto es maximalisan aterzo a kozeg. Rossz ajton kopogtatsz!

      Törlés
    5. Sajnálom, ha félreértettétek, amit írtam:( Nem azért van Pinkman Csemetéjének egy tökéletesen jól működő veséje, mert aggódott.. Akkor az èn gyermekemnek egy db veséje se lenne, amiket a terhességem alatt átéltem. De én hiszek abban, hogy minden, ami az életünkben bekövetkezik, annak oka van.. És lehet, hogy Csemete így üzent anyukájának, hogy ne aggódjon, minden a legnagyobb rendben halad. A Bach-virágterápiát pedig azért ajánlottam, mert sajnos az én várandósságom alatt még nem talàlkoztam vele, pedig sokat segíthetett volna, hogy èn is lazàbban kezeljem a dolgokat és ne parázzam szét magam a legszebb időszakban. Ne haragudjatok, nem akartam senkit megbàntani!
      Ildi

      Törlés
    6. Semmi baj, Ildi, sokszor előfordul, hogy félreértjük egymást írásban.

      Törlés