2016. december 30., péntek

Boldog Új Reményeket!

Nem a 2016-os volt életem legszebb karácsonya. Valahogyan november végén, december elején sokkal, de sokkal szebbet képzeltem el, például hogy mondjuk ott állunk a fa előtt az egész családommal, bontjuk az ajándékokat, mi meg mondjuk a férjemmel, hogy van még egy, és már a mosolyomból látja az anyukám, hogy örömhírt készülünk közölni, és már potyognak is a könnyei, erre persze az enyémek is, mielőtt bármit is mondhatnék, de hát nem volt ilyen giccses, mondom, nem ez volt életem legszebb karácsonya. Mondjuk az én könnyeim potyogtak azért párszor, csak nem örömömben. Van ilyen is, de túl lehet élni, egyszer minden elmúlik, elmúlt ez is, és nekünk sem lesz mindig ilyen, mert lesz ez még jobb is.
Emlékszem 2015-ben a 4. biokémiai terhességem után annyira magam alatt voltam. Március volt és én tudtam, hogy annak az évnek annyi, hogy vissza kell mennünk Fülöphöz és a hónapokon át tartó vizsgálatok alatt nem próbálkozhatunk, amit én olyan tragikusnak láttam, hiszen még csak reménykedni sem reménykedhettem abban, hogy esetleg valami csoda folytán terhes leszek. Úgy gondoltam, minden erőmre szükség lesz, hogy túléljem azt az évet, ami hosszúnak és szomorúnak ígérkezett akkor márciusban. Mostanában már azt érzem, hogy a reményhez sokkal több erő kell. Sokkal megerőltetőbb eljutni addig, hogy egy-egy kudarc után újból reménykedni tudjak és lássam, hogy vannak lehetőségeim, mint a reménytelenséghez. Tényleg jó ideig nem láttam azt, hogy most akkor merre tovább, és mostanában sokat hezitáltam a feladáson. Aztán arra jutottam, hogy úgysem fogom még. Eddig 2 stimulációm volt, még biztosan teszek pár próbát. Csak kár, hogy nálam nem elég annyi, hogy egyszerűen fellövöldözzük az embriókat és várjuk a csodát.

Hogy mi lesz pontosan, azt persze nem tudom még. Először is teszek egy utolsó kísérletet az inzulinom rendezésére. Karácsony előtt elmentem egy vércukorterhelésre, hogy megnézzem hogyan hat a kevesebb, és lassú felszívódású metformin, amit kb. május óta szedek, majd két ünnep között meglátogattam a híres kecskeméti endokrinológust, neki még adok egy esélyt. A terhelés eredménye nem lett olyan rossz, mármint az én korábbi eredményeimhez viszonyítva, hiszen én már annak is örülök, ha nem romlik:
vc0: 5.8
vc60: 7.1
vc120: 5.6
inzu0: 6.2
inzu60: 68.4
inzu120: 79.9
Kecskeméti sem esküdött meg arra, hogy ez okozza a vetéléseket, de tény, hogy nem jó az inzulin, és azt érdemes rendezni, hogy mondjuk biztosan kizárjuk. Csak hát nekem a rendezés majd felér egy kisebb fajta csodával, ezt szerintem ő is tudja, mert eléggé kerekítette a szemét a 2012 óta felhalmozott leleteimen, látva, hogy nagyon semmilyen gyógyszerrel nem jutok előrébb, ráadásul azon ritka egyének közé tartozom, akinek már egy kis plusz hormon (progeszteron vagy fogamzásgátló) is totál elcseszi az értékeit. Talán ez a kevesebb metformin az, ami kis változást hozott, ezért azt tanácsolta, hogy hagyjuk el teljesen, úgy sincsen egy darab olyan leletem sem, ami megmutatná, hogyan reagál a szervezetem gyógyszer nélkül, csak sporttal és diétával. A 160 grammos diétát viszont levitte 120 grammra, amin meg én kerekítettem a szemem. Kíváncsi vagyok. Egyrészt gyógyszer nélkül én elég éhes vagyok, ráadásul most még kevesebbet is ehetek, mint gyógyszerrel, hát nem tudom, de teszek egy próbát. 2 hónap múlva kell megnézni az eredményét. Egyelőre 2 napja csinálom, még élek. Ha nem jelentkezem, akkor nem kell semmi extrára gondolni, valószínűleg csak éhen haltam.
Ami érdekes, hogy azt mondta, hogy ő nem tartja kizártnak, hogy a pajzsmirigyem a gond, amiről tudni kell, hogy 50 mcg letroxal tökéletesen működik legalábbis a vérvételeimet tekintve (TSH, T4, T3, ANTI-TPO, TG is mindig rendben van, ráadásul míg nem szedtem hormont, addig is csak a TSH volt 3.6, az összes többi értékem normális volt). Tavaly, a budapesti endokrinológus guru szerint szednem sem kéne rá hormont, de végül ő azt mondta, hogy azért maradjon az 50-es, mert ártani nem árt. Kecskeméti szerint meg nem lehet értelmezni az eredményemet, mert nem éltem jódmentesen. Tény, hogy nem, de azért nem, mert minden más doki szerint nekem nem is kell úgy élnem, ugyanis nincsen pajzsmirigy problémám. Na, most Kecskeméti felemelte 75 mcg-re a letroxot, meg jódmentes életet írt elő. Persze teszek egy próbát, mert tulajdonképpen már nem veszthetek semmit sem, de nekem azért ez gyanús.
A másik felvetésem még az, hogy a méhnyálkahártyám nem működik tökéletesen. Nem a vastagságra gondolok, hanem a minőségére, amit ugye sosem néznek (lehet nem is lehet nézni?). Gondolkozom még egy teljesen mesterségesen felépített ciklusban, ösztrogénnel, hátha úgy másfajta méhnyálkahártya összetételt érhetünk el, ami táplálóbb az embrióknak. Nem tudom, hogy mindez működőképes lehet-e vagy sem, ugyanis szerettem volna erről beszélni a lombikdokival, de nem sikerült. Miután értesítettem arról, hogy nem sikerült a legutóbbi FET, nem hívott vissza, pedig korábban mindig egyeztettünk ilyenkor, lehet, hogy már maga sem tud mit mondani nekem. Mindenesetre majd próbálkozom még januárban.
A harmadik sejtésem az, hogy egyszerűen az embrió volt hibás ezúttal, és csak próbálkozni kell megállás nélkül aztán majd egyszer sikerül.
A negyedik feltételezésem pedig, hogy minden bajom van egy időben: IR is meg immun is meg a nyálkahártya is rossz, és egyszerűen csak mindent rendezni kell egy olyan ciklusban, amiben pont egészséges az embrió is. Hát van kihívás, mit mondjak. Nem csoda, hogy előbb-utóbb minden dokinak elmegy a kedve attól, hogy kicsit jobban törje a fejét a megoldáson.
Hogy konkrétan mi lesz, azt még nem tudom pontosan. Egyelőre - ha sikerült a lombikdokival egyeztetni-, szeretnék januárban egy FET-et az utolsó kis Tökmagra. (Úgy értem, hogyha nyitva lesz az intézet, meg a doki is ráér, kicsit frusztrál, hogy nyakunkon a síszezon.) Kecskeméti szerint mondjuk most megint fel kellene hagyni a próbálkozással. Talán ez lenne az ésszerű, de valószínűleg ő azért mondja olyan könnyen, mert nem adatta be magának több százezerért az IVIG-et, ami kb. januárban hat még utoljára (ha egyáltalán hat, ezt is csak Isten tudja), úgyhogy én tennék még egy próbát, mert ki tudja, lehet beigazolódik a harmadik sejtésem. Szóval remélem, hogy szülési fájdalmakban gazdag, izgalmas évnek nézünk elébe.
Más pedig nem is maradt hátra idén, mint az, hogy Boldog Új Reményeket kívánjak! Mindenkinek, akinek szüksége van rá. Akinek nincsen, annak meg egy hiperszuper 2017-et.

25 megjegyzés:

  1. Terhestünetekre panaszkodós új évet kívánok Neked drága Pinkman!
    A mesterséges ciklust én nagyon támogatom (bár én utáltam) de valami oka csak van annak hogy Kanadában (gondolom az USA-ban is) csak mesterséges ciklusban csinálnak FET-et.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, Te jutottál eszembe, mikor eszembe jutott, hogy talán ez lehet még megoldás. Köszi, Fella, remélem igazad lesz, megint kezdek bizakodó lenni, és nem látom úgy, hogy minden el van veszve.

      Törlés
  2. Kecskemeti doki szorol szora ugyanezeket javasolta nekem a vetelesek utan. Meg a Letrox adagolast illetoen is, pedig en 2.1-es tsh-val mentem hozza. Mondjuk o akkor kerek perec kimondta, hogy a leleteim alapjan a pajzsmirigyem miatt veszitettem el a babakat. Hogy tenyleg igy volt-e, mar sohasem fog kiderulni, mindenesetre jodmentes eletet kezdtem, aztan kovetkezo honapban ott volt a pozitiv Angiteszt es egy sikeres terheseg. Hogy valoban volt-e osszefugges, szinten nem tudni, mindenesetre drukkolok, hogy nalad ily modon legyen!
    Boldog, babas uj esztendot kivanok en is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És Neked is rendben volt az összes értéked? Mármint anti-TPO, TG, T4, T3 is és csak a TSH-d volt magasabb, ugyanúgy, mint nálam? Remélem valami bejön. Ha sikerül, nekem mindegy lesz, hogy mitől sikerült :)) Köszi, Piros, hogy még mindig drukkolsz <3

      Törlés
    2. Minden határértéken belül volt, de ez nem volt elég a dokinak. Én vittem reverz T3 értéket is, az egy kicsit el volt csúszva (szerintem amúgy nem volt vész), de szerinte ennyi is épp elég a felboruláshoz. Először 25 ug Letroxszal kezdtünk, aztán egy héttel később kellett emelnem az adagot 50-re, majd amikor kiderült, hogy babát várok, megint volt egy emelés 75-ig. Én a 16. héten hagytam abba szépen fokozatosan, ahogy a Merckformint is. A terhes TSH-m végig szuper volt.
      Most elolvastam az akkor aktuálisan írt posztomat (hiába, az emlékeim gyakran cserben hagynak - ha gondolod, olvasd el - 2014. júliusi bejegyzések, amiben a kecskeméti látogatásomról is írok).
      Én a szülésed pillanatáig kitartóan fogok drukkolni neked. Néha csendben, néha nagyon hangosan, de itt leszek végig veled <3

      Törlés
    3. El fogom olvasni, kíváncsi vagyok. Biztosan akkor is olvastam, de azért ilyen pontossággal nem emlékszem. Most is szedsz Letroxot?
      és köszi:)

      Törlés
    4. Nem, most semmit nem szedek :-)

      Törlés
  3. Talán, ha elmennél Szabó Szigfridhez - Budaörsön.
    Neten találsz róla ezt-azt.
    Ki tudja...
    Hátha.

    VálaszTörlés
  4. Szia Pinkman, nekem hasonló inzulin eredménnyel a diéta segített (igaz én a Met-et csak kb fél évig szedtem), nekem 110gr-ot írtak elő, és jelentem nem haltam éhen :) kb 2-3 hónapig tartott, míg hozzászokott a szervezetem, utána nem is volt annyira horror tartani. Végül egy elvesztett lombikbaba után, spontán fogant meg a lányom. Kívánom, hogy 2017 legyen a Ti évetek, és hamarosan már csak a terhességi cukor elkerülése miatt kelljen számolgatnod azokat a fránya CH-kat. Üdv, Km

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia KM, jaj, de örülök, hogy túl lehet élni :) Amúgy elég jól bírom, egyáltalán nem éhezek, korábban pedig volt olyan, hogy már napon belül észleltem, hogy nem vettem be a gyógyszert (elfeledtem vagy ilyesmi), mert sokkal éhesebb voltam, de most nincs ilyesmi. És köszi a pozitív példát, ezek nekem mindig olyan sokat segítenek :)

      Törlés
  5. Amikor mi lombikoztunk, mindenki azt mondta, hogy milyen batrak vagyunk, mekkora kelkiero kell hozza. Ezt soha nem ertettem, nekem ahhoz kellett volna hatalmas lelkiero, hogy abbahagyjam. En a klimaxig probalkoztam volna sztem :))) mindenesetre nagyon remelem, h ez az ev a TI evetek lesz!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdekes, nekem magához a lombikhoz semmi erő nem kell, ráadásul azon szerencsések közé tartozom, akinek mellékhatása sincsen a hormonoktól, úgyhogy az egész procedúra inkább csak lelkesít, mint elkeserít. Ha minden hiába, és nem sikerül, akkor érzem, hogy egyre rosszabbul viselem, én nem vagyok olyan erős, szerintem ez azért van. De ha csak ez lenne az egyetlen megoldás, hogy az embernek gyereke legyen, akkor én is csinálnám klimaxig:) Azt sehogy sem tudom elképzelni, hogy ne legyen gyerekünk.
      És amúgy nagyon pozitívan nézek 2017 elé most már :) (pár hete még nem így volt) Köszi, ez szerintem is a mi évünk lesz :)

      Törlés
  6. Én mindig is nagyon hittem benned és továbbra is ezt teszem. Jó hangosa trombitaszóval üldözd el a rosszat ma éjjel. Boldog babás jövő évet kívánok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Andi, aranyos vagy:)(pinkm.)

      Törlés
  7. Hajrá gyógyszer mentesség. :) Nagyon-nagyon boldog 2017et!

    VálaszTörlés
  8. Drukkolok, hogy idén álljanak úgy a csillagok, hogy egyszerre legyen minden jó és egészséges :) Boldog Új Reményeket, Pinkman! Bea

    VálaszTörlés
  9. Köszi Lányok, Rita, Bea, nektek is minden jót:)

    VálaszTörlés
  10. Én rengeteg orvosnál voltam, a legnagyobb neveknél... sokáig szedtem metformint, hiába. 2 biokémiai terhességem volt. Az inzulin rezisztenciám sosem volt vészes, mégis emiatt nem sikerült. 1 hónap kombinált kezelés után spontán teherbe estem. És soha ne add fel Pinkman! Nekem 13 stimulációm, 3 inszemem, 5 beültetésem volt, megjártam az intenzívet is és majdnem ottmaradtam, es most itt alszik a fiam a mellkasomon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nekem a kombinált gyógyszerek sem hoztak változást, pedig többet próbáltam. Most a Competactra is külön rákérdeztem, de nekem egyelőre azt sem javasolja, mert túl rossz az inzulinom hozzá, és azt abba kell hagyni terhesen. (Így ha terhes is lennék mellette, majd abbahagynám, nekem újból rossz lenne az inzulin, az meg nem lesz jó hatással a terhességre, nálam valszeg ugyanúgy vége szakadnának, már ha egyáltalán ettől történnek a vetélések, mert az sem biztos.) IR terén az egyetlen bizodalmam most már ebben a gyógyszermentességben van, mert ha ezzel sem jön pozitív változás, akkor nem tudom, mit fog kitalálni ez az új doki:) Ha kicsit javulna, akkor az is lehet, hogy én is szedhetnék Competactot is akár.
      Persze tisztában vagyok vele, hogy sok lehetetlennek tűnő esetnek lesz terhesség a vége, szerencsére tényleg van rengeteg ilyen történet, és természetesen ezek adnak reményt nekem is, de azért nem élek mesében, azt is tudom, hogy sokaknak viszont sosem sikerül szülni, bármi mindent is tesznek. Még biztosan nem adom fel én sem, valahonnan mindig jön valami erő :)

      Törlés
  11. Szia. Meg egy erdekesseg, amit erdemes lehet figyelembe venni, a nehezfemterheles negativ hatasa a szervezetre, kulonosen a higany. Olvass utana ha erdekel, algás es korianderes mereegtelenitessel egy reszuk kivezetheto. Allitolag a higanyterheles gatolhatja a teherbeesest, es fokozza a vetelest. Kisfiam egy nagyon ritka betegseg aldozata lett ( kawasaki szindroma) 6 honaposan, es rengeteget olvastam utana, mert a mai napig nem Tudjak, mi okozza ezt a betegseget, igy talaltam ra a higany kulonosen karos hatasara. Raadasul tort mar el higanyos lazmeronk, tobb amalgan tomesem is volt, ( anyanak is) , es a gyerekek vedooltasai is higanyt tartalmaznak, anyatejjel fokozodik a higany kivalasztasa es igy a baba mergezese. Olyan terulet, aminek nem tulajdonitanak jelentoseget, pedig szerintem a sok modernkori meddoseg, betegseg, stb az ilyenekben rejlik. Ameregtelenites amugy is jo dolog, de megvan annak is a megfelelo modja, mert egyben karos is lehet, ha osszevissza szedi az ember a vitaminokat. Amugy itt egy link hogy a higanyt hgy lehet kivezetni:
    / a higany hipofízisben való elraktározódása miatt vannak nők, akik nem esnek teherbe, vagy korán elveszítik a magzatukat. Ha az ilyen magzatokat megvizsgálják, legfeljebb a génkárosodást, vagy a toxoplazmafertőzést vizsgálják rutinszerűen. Az ilyen magzati haláleseteknél a gyermek agyában magas higanykoncentrációt találnak. A magzat higanyszállítója az anya, akinek méhlepényén keresztül az anya vérében levő higany 40-60%-a átkerül a gyermek keringésébe, a születés után pedig még intenzívebb./

    VálaszTörlés
  12. http://eletmodszer.com/hirek/higany-szervezet-autizmus.html - a lnk. Ud, eva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Éva, érdekes amit írsz, utánanézek. Köszi!

      Törlés
    2. http://hajszovetelemzes.hu/2014/07/08/hajszovet-analizis-termekenyseg-es-endokrin-diszruptor-hormonalis-rendszerbe-beavatkozo-anyagok/ - meg ezt is talaltam. minden jot!

      Törlés
  13. Válaszok
    1. Köszi, Izabella, Neked is idegbajmentes 2017-et! :)

      Törlés