2017. január 21., szombat

120 gramm

és még élek. 

Úgy kezdtem neki, hogy mindent újból kimértem, mert a 160 grammot már nem méregettem, évek óta csinálom, és már szemmel tudtam, hogy miből mennyit ehetek.
Most reggelire 20 gramm Ch-t, tízóraira 10-et, ebédre 40-et, uzsonnára 10-et, vacsorára 30-at, utóvacsorára 10 grammot ehetek. Az első pár napban szinte semmi megerőltetőt nem éreztem benne, valószínűleg azért sem, mert szerintem én nem ettem meg eddig sem a 160 grammot, olyan 140 lehetett korábban is. Igazából a reggelim és az ebédem eddig is ennyi volt, amiből faragni kellett az a tízórai, uzsi és a vacsi. Aztán pár hét elteltével - szerintem amikor már totál kiürült a metformin a szervezetemből- újból felütötte a fejét az az éhség, amit a komolyabb cukorbetegséggel, IR-el (vagy IGT-vel) rendelkezők valószínűleg ugyanolyan jól ismernek, mint én. Szerintem, akiknek jó az anyagcseréjük vagy maximum enyhe IR-ük van, vagy egyáltalán nincsenek ilyen problémáik, nem is érthetik miről beszélek, a férjem sem érti, mit lehet az éhségtől ennyit szenvedni, és nehezen kibírni evés nélkül. Jellemzően ebéd és vacsora előtt valamint éjszaka-ha felébredtem- borzasztóan korgott a gyomrom, és párszor az is előfordult, hogy elvesztettem a kontrollt, és ezért valami minimálissal többet ettem a következő étkezésre, mint szabadott volna. Szerintem ez nem jó így, gondolom az történik, hogy gyógyszer nélkül nagyon felmegy az inzulinom és gyorsan lecsökkenti a vércukrot, szóval van egy olyan érzésem, hogy nekem nem lesz jó a terhelés eredménye gyógyszer nélkül, de most már a februárt végig csinálom, március elején pedig elmegyek terhelésre és megnézzük, hogy valóban milyen eredményt hoz ez így. Mindenesetre az éhezés miatt megemeltem a tízóraimat és az uzsonnámat 3 db korpovitról 4 db-ra, és próbálok többet inni, így akkor általában kibírom 3 órán át evés nélkül a következő főétkezésig. Még gondoltam arra, hogy talán segítene az is, ha a kekszhez ennék sonkát vagy sajtot vagy mindkettőt, de mondjuk nekem erre a kifinomult étkezésre a munkahelyemen nincsen időm, vagy legalábbis elég macerás. Általában hálát adok már azért is, ha éppen nem egy megbeszélésen ülök uzsonna vagy tízórai időben, azért nekem ezzel is sokat kell bent sakkozni. 
A hízás még egy nagy félelmem, mert sajnos én csak metformin mellett tudtam fogyni korábban, bár tény, hogy mikor 5-6 évvel ezelőtt nem szedtem metet, és híztam, akkor még nem diétáztam, mert képtelen voltam a folyamatos éhség miatt (ugye fogalmam nem volt arról, hogy mindez azért van, mert IGT-m van és ha másként ennék, akkor az azért valamit segítene). Most azért sportolok is, korábban ezt sem tettem, úgyhogy talán megúszom hízás nélkül, de majd erről is inkább február végén nyilatkozom. 
Több hónapja gondolkodom, hogy átváltok gluténmentes táplálkozásra is, egyelőre még nem volt erőm ehhez a változáshoz is, de lehet, hogy lassan átgondolom, és belemegyek. 
Most viszont lépek, mert egy óra múlva vacsora. Jaj, alig várom, és még össze kell dobnom valamit. Természetesen valami minimálisat.

13 megjegyzés:

  1. Jaaaj. Egy hős vagy. Én mikor párszor megpróbáltam 180 grammos diétát (csak az egészség miatt) úgy kb egy hét után általában egy ültő helyemben ettem meg egy üveg Nutellát és kezdhettem előröl. Nekem a kalóriaszámolgatás se ment soha.

    VálaszTörlés
  2. Csodállak!
    Az kutya füle, hogy: le a kalappal

    VálaszTörlés
  3. Drága Pinkman, nagyon kitartó csajszi vagy hogy még sportolni is van erőd ilyen kevés ch mellett, csodálom hogy nem halsz éhen. Kár hogy nem találták még ki az otthoni inzulin mérőt, jó lenne lechekkolni hogy hogy állsz, de szerintem nagyon is jó úton haladsz. Gondolom te is feltúrtad már a netet mindenféle recept miatt, egész klassz dolgok vannak, csak győzze az ember idővel. Pl ha hétvégén csinálsz reszelt zöldségekből (répa,cékla,cukkini stb) és pici lisztből wrapot, az eláll pár napig a hűtőben és ezer féleképpen meg lehet tölteni,bármilyen szósz, tojás, zöldségek... ha kezdene már az agyadra menni a sok keksz.

    VálaszTörlés
  4. nem olyan nagy dolog a diétázás, ha az ember már hozzászokott:)de az biztos, hogy számomra a meddőség egyik pozitív hozadéka az, hogy egészségesen eszem és sportolok. Máskülönben sosem vettem volna rá magam.
    Hunti köszi a tippet, ez jó lesz, ha végre ráveszem magam a gluténmentesre. Tényleg, nem tudsz valamilyen keksz tippet adni (amit uzsira és tízórai betolhatok), ami gluténmentes, cukormentes és lassan felszívódó is egyben? (pinkm.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogyis nem, szerintem tök nagy dolog visszafogni magunkat. Ha szülinap van, nem ehetek a tortából... persze van hogy csalok... ha nagy pizzázás van, én vagyok a nyomi aki nem ehet csak gluténmenteset... szerintem szívás :D bár nekem inkább a tejtermékek száműzése a nagy kihívás, főleg a kávé.... Nem is sikerül 100%-osan.
      Nasis kekszet tudok ami gm és cukormentes, a felszívódással nem vagyok tisztába, de ez a legelérhetőbb, legmegfizethetőbb csokis keksz a piacon :D https://www.dietas-termekek-webshop.hu/egyeb_elelmiszerek_558/gullon_termekek_498/gullon_chip_choco_diabetikus_es_glutenmentes_keksz_130g
      Szerintem sima uzsira, tízóraira ne egyél kekszet :/ tudom hogy egyszerű hogy előkapod és hamm hamm, de totál nem tápláló. El se tudom képzelni hogy tudsz jóllakni kekszekkel. Remélem azért a reggeli bőségesebb.
      Amit mostanság eszek az a szafi free mindenmentes ropogós kérgű kenyere (hajdina és köles). Pikk pakk összekutyulom, 1 óra alatt megsül a sütőben és 3-4 napig simán elég egy adag (fél kg), jól szeletelhető. 160 gramm ch van fél kg kenyérben, tudom nem kevés de gm kenyérből ez a legehetőbb.

      Törlés
    2. De, amúgy korpovit tápláló, mármint, hogy teljesörlésű lisztből készült, nincs benne semmi rossz, kb ugyanaz, mintha a saját sütésű kenyeremet enném. Nincs vele gond, ráadásul csak 10 g ch-t ehetek uzsonnára és tízóraira, az baromira kevés, olyan sok lehetőségem nincsen válogatni a finom falatok között:) Megnézem ezt a gullon kekszet, amit küldtél, de pl ha az maltittal készült, akkor abból a 10 g ch sokkal kevesebbre jön majd ki mennyiségre, mint pl a 4 korpovit...:(
      Ügyes vagy, hogy nyomod a gluténmentest, talán én is ráveszem magam. Meglesem a kenyeret is, amit küldtél, jól hangzik:) (pinkm.)

      Törlés
    3. Mikor mi Kanadában voltunk nagyon sokmindenből volt gluténmentes. Az összes felvágottból, májasból, tésztából, kenyérből, kekszből. És is ettem gluténmentesen egy időben és egyáltalán nem okozott gondot. De nem tudom itthon mi elérhető, ill. hogy a CH diétával hogy lehet összeegyeztetni.

      Törlés
    4. Szia Pinkman, én legutoljára ezt a kekszet sütöttem meg: http://www.mindenmentes.hu/2016/11/vanilias-koleskeksz-mindenmentes-pecsetelheto/.Ahogy Nóri írta is a receptben, nem túl omlós, az enyém mondhatni elég kemény lett, de finom és laktató. vannak finom zabkekszei is a honlapján.
      a másik, amit tízóraira enni szoktam, az a "kölespuding": kimérek 2-3 adagra való kölest (kb 7g CH/1g köles) és megfőzöm kókusztejben. reggel berakom egy dobozkába és teszek rá kevés mélyhűtött pirosgyümit felolvasztva. szerintem ennyi "csalás" belefér és az a pár szem málna vagy eper nagyon feldobja. melegítve és hidegen is finom. Jó ötleteket találsz még a 160g blogon is. http://160gramm.hu/2016/09/10/a-jo-tizorai-es-uzsonna-a-hatekony-munkavegzes-titka/
      A Szafi free lisztből készített kenyér nekem is nagyon bejött: én egyébként mostanában zsemléket csinálok belőle, nagyon jól mérhető így, hogy mennyit eszem. mélyhűtőbe is teszek belőle néhányat, így előkapható 2-3 darab, ha épp nem tudok sütni este.
      hajrá, nagyon ügyes és kitartó vagy!! :)) Bea

      Törlés
    5. Tök jó ez a kölespuding is, de ha szereted a chia magot, abból is lehet csinálni pudingot ami ch barát, uzsi gyanánt, bármilyen magtejbe beáztatod és pár óra múlva jól megdagad :)

      Törlés
    6. Köszönöm a tippet a chia magról, kipróbáltam és nagyon bevált :) Bea

      Törlés
  5. Kivancsi vagyok milyen lesz a terhelesed, mert en meg mindig tartom, hogy IR-es ch dieta mellett ehseget erezni nem okes. Az a lenyege, hogy a cukor es inzulin szintek nem mozognak olyan szelsosegesen es emiatt nincs ordas ehseg. De ezt szerintem Te is tudod. Na kiderul!

    VálaszTörlés
  6. Ajjaj! Én csak Meforal mellett bírtam a 120 CH-t de csak nyáron amikor nem dolgoztam. Kitartást! Hízni nem fogsz, nagyon kevés a 120 Ch.

    VálaszTörlés
  7. Köszi, Hunti, Bea a sok ötletet, brillíroztok!:) talán nekem sem sok már és lassan lépek a gluténmentesség felé is...

    Fella, igazad van a legtöbb gluténmentes cucc gyorsan felszívódó, legalábbis a boltban kapható késztermékek, mindenképpen sokat kell sütni főzni, ha az ember az IR diétát gluténmentesen tartja. Ez tart vissza kicsit még, így is a fél életemet sporttal és főzéssel töltöm, hogy az egyébként még mindig nem tökéletes eredményemet valahogy javítsam...

    Csigusz, én is tarok tőle, hogy nem lesz jó a terhelés gyógyszer nélkül...:(

    Andi, nekem annyira rossz az anyagcserém, hogy sajna a kevéstől is képes voltam hízni korábban, de lekopogom, egyelőre most valóban nem híztam még :)

    VálaszTörlés