2016. július 3., vasárnap

Az élet ET után

Egyre jobb vagyok az ET utáni idők eltöltésében. Emlékszem az első lombikkor nem nagyon tudtam másra gondolni, mint a méhemre és csak úgy cseperegtek a percek. A második lombik már ebből a szempontból teljesen jól sikerült, most meg aztán igazán simán tudok bármi másra is gondolni, nem csak a méhemre, és arra hogy vajon mi történhet odabent. Megmondom őszintén így elég gyorsan telik az idő.
Ám mielőtt még teljesen elfelejteném, hogy mi történt csütörtökön, most még gyorsan az elején írok egy összefoglalót, mit szedek és teszek így ET után.

50 mcg Letrox - Letroxot már kb 4 éve szedem, de az is lehet, hogy 5. Még az első TSH mérésekor 3.6 volt az eredményem, erre kaptam a gyógyszert, annak ellenére, hogy T3, T4, ANTI-TPO szerencsére mindig is jó volt nekem. A TSH-m így letroxal azóta mindig 1 körül mozog. A endokrinológus decemberben viszont azt mondta, hogy nem kellene szedem, attól, hogy 3.6 a TSH-m, ha minden egyéb pajzsmirigy érték rendben van mellette, de ő is azt javasolja, hogy ha már eddig szedtem, most már ne hagyjam abba. 

750 mg Merckformin XR - Ez az új metforminem az IR-re, hát bízom benne, hogy használ, vagy legalábbis nem ront az értékeimen. Mióta elkezdtem, még nem voltam terhelésen. Tudni kell, hogy a márciusi lombikkor is és a mostani alkalmával is folyamatosan mérem a vércukrom étkezések után egy és két órával. Úgy tudom, hogy terhesen 7 alatt kell tartani, és akkor rendben van. Nekem ez a reggelit leszámítva mindig rendben is van, általában 5-6 közötti értékeket mérek, nagyon ritkán 6-7 között van. Reggeli után viszont borzalmas a helyzet. Márciusban nem volt ritka, hogy a 60 perces értékek 10 körül mozogtak, most pedig mindig 8 körül mérem. (Általában két óra múlva ez reggel is rendeződik 6 alá, vagy 6 körüli értékre.) Nagyon bánt ez és nem tudom mi tévő legyek. A márciusi értékeket egyértelműen a stimulációnak tudom be, de most hiába nincsen stimuláció olyan sokkal azért nem jobb a helyzet. A reggelim minden esetben 1 szelet, saját sütésű teljes kiőrlésű kenyér, sonka és zöldség. Egyébként 30 gramm lassú CH-t ehetnék meg reggel és ez nincsen több 15-20 grammnál. Most azon hezitálok, hogy ezt is lecsökkentem és csak egy fél szelet kenyeret fogok megenni, több sonkával és zöldséggel. Egyszerűen nincsen jobb ötletem. Mikor májusban voltam az endokrinológusnál, megemlítettem neki ezt, és ő is azt mondta, hogy biztosan a stimuláció miatt volt, és ha még egyszer ilyet tapasztalatok, sportoljak nyugodtan ET után is, vagy terhesen valami lazát (kocogás, bicikli, erőteljesebb séták). Még ezen is gondolkodom. Két alkalommal volt, hogy gyorsan bekaptam egy kávéskanál fahéjat (vércukorcsökkentő hatása van), mikor 7 fölött volt az érték, de persze utánaolvastam és terhesen nem javasolt a nagyobb mennyiségű fahéj, úgyhogy most az is bánt, hogy bevettem kétszer. Még azon is gondolkodom, hogy létezik-e olyan, hogy az ember csak reggel kap inzulint?

Myo-inositol - Szintén az IR miatt szedem, ugyanis hosszú távon csökkenti az inzulinrezisztenciát, és a petesejtek minőségét is javítja. 

Femibion - A metilfolate tartalma miatt én mindig ezt a terhesvitamint választom. 

1000 mcg B12- vitamin - A metformin rontja a B12 vitamin felszívódását, így akik ilyen tartalmú gyógyszert szednek érdemes időnként ránézni. Nekem legutóbb határértéken belül volt ugyan, de éppen hogy csak, így pótolom. 

3000 NE D- vitamin - a D- vitamin nem csak terhesség előtt és terhesen javasolt, hanem IR-eseknek is. Kutatások szerint a női szervezet alacsony D vitaminszintje is oka lehet meddőségnek, valamint az IR kialakulásban is szerepet játszhat. Nálam a D-vitamin szint szintén mindig határértéken belül van, de igencsak az alsó értéket verdesi. 

1000 mcg metilfolate - MTHFR homozigotaságomra szedem és fogom is szedni most már egész életemen át. 

Omega-3 vitamin - Sajnos étkezéssel nem túl sok Omega 3-at viszek a szervezetembe, bár már kicsit jobb a helyzet ebből a szempontból is a korábbi évekhez képest. Lombik előtt és alatt mindig felturbózom picit magam vele, hiszen, ha terhes maradok, akkor nagyon fontos lesz ez a baba agyi fejlődésére vonatkozóan.

3*2 Utrogestan - progeszteronpótlásra.

2000 NE Clexane - Korábban majdnem minden doki javasolta nekem az MTHFR homozigotaságom miatt, viszont a legutóbbi konzultációk során sem Fülöp, sem a Kaáliban nem mondták, hogy indokolt számomra, de a vetéléseim miatt mégis kapom, ugyanis bizonyos kutatások szerint növelheti az embrió megtapadásának esélyét. Véleményem szerint ez a mennyiség nem árthat, viszont nekem a megtapadásban sem bizonyított eddig még, úgyhogy a fene se tudja... Ha ez most nem jön össze, lehet, hogy nem fogom kérni többet.

Amúgy most picit itthon vagyok, és pihenek, nem dolgozom. Hétvégén sokat sétáltam, sok házimunkát végeztem: mostam, takarítottam és főztem. Ügyelek arra, hogy legyen megfelelő mennyiségű tevékenység, mozgás, de persze mindent óvatosan csinálok. Jól esik most elhinni, hogy van bent valaki, és vigyázni rá, de nem merek tervezni, nem lovaltam bele annyira magam ebbe az egészbe, mint az előző alkalmakkor. Nem tudom még mikor szülök, és hogy mikor hányadik héten leszek. Azt sem tudom, hogy mikor tesztelek vagy hogy vérvételre megyek-e vagy mi lesz. Majd, ahogy alakul, ahogy érzem, de nem leszek ennek a rabja, az biztos. Írtam már, hogy ezúttal még az embriót sem néztem meg a transzfer előtt? Biztosan tudom, hogy ugyanolyan gyönyörű volt, mint az előző.
(ET+3, 22. cn, 7. DPO)

14 megjegyzés:

  1. Pinkman van neked valami olyan táblázatod hogy milyen vitamint milyen másikkal nem szabad bevenni és hogy étkezésnél mire kell ügyelni a vitaminokkal?
    Én régebben (a lombikok alatt) ebben elég profi voltam de nem írtam össze és mostmár csak úgy rémlik hogy a kálcium és a vas üti egymást meg a magnézium is valamivel de már nem tudom.
    Én nagyon lerongyolódtam és nem jöttem helyre a vérképileg még így 1+ év után sem és el akarok kezdeni komolyan vitaminokat szedni de nincs időm most nagyon utánakutakodni, egyszerűen meg nem találtam ilyen infót.
    És nagyon nagyon drukkolok, vedd csak lazára úgyis lesz ami lesz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fúh, Fella, sajnálom, de én sem vagyok ebben már otthon, régebben nagyon utánanéztem, de tény, hogy korábban sokkal több vitamint is szedtem. Mindegy így 5 év után elegem lett kicsit a nyomozgatásokból, úgyhogy amint látod most nyomom a multit meg plusz 2 vitamin azt jól van. Amúgy esetleg a vitaminbibliát tudom ajánlani, mert ott jól össze van szedve, hogy mire milyen vitaminkombinációt érdemes szedni, és sztem eléggé összeszedett plusz nem hosszú egy-egy rész belőle, nem sok idő áttanulmányozni, ha már konkrét problémára keresel rá. Na, lehet én is előveszem :)

      Törlés
  2. A femibionban jód van, akinek pajzsmirigy problémája van, nem igazán jó választás ez a vitamin. A cukrod meg a metformin miatt magas. Nekem is az volt anno, ezért sem vált be a sima metformin nálam, mert az inzulint csökkenti, emiatt a cukrod nő. Nekem az éhgyonri cukrom is borzalmas volt a végén, ezért hagytuk abba. Pálinkát remélem iszol ;) az minden gyógyszernél többet er! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, tudom, hogy pajzsmirigyre nem jó, de tulajdonképpen nincs is pajzsmirigy problémám úgy néz ki :) Lényeg, hogy szerencsére nekem sosem rontott az értékeimen a Femibion. A metformint nem tudom, mármint nem vagyok benne biztos, hogy attól szar a cukrom. Azt tudom, hogy volt, hogy nem szedtem, volt olyan is, hogy jóval kevesebbet, és sajnos akkor még rosszabb volt, úh ezért nem vagyok ebben olyan biztos, de tulajdonképpen ki tudja...:) Most is amúgy kevesebbet szedek, mint korábban...mindegy, bízom benne, hogy ez a lassú felszívódású jó lesz...Te compactot szedtél, ha jól emlékszem. Ha nem válik be ez az XR, rákérdezek arra az endokrinológusnál.

      Törlés
    2. Igen, competact. Mondjuk nekem nem klasszik IR-en volt/van, nekem a 60-as inzulinom se volt soha több, mint 60, a 120-as meg 20-30 körüli, és erre kaptam metformint, 1500 meg-ot naponta az XR-ből, ami a 48 kg-omhoz nagyon sok volt, így az amúgy is alacsony inzulinom még lejjebb csökkent, a cukrom meg nőtt. de továbbra sem reagált terhelésre, tehát hiába ittam/ettem, lejjebb ment a cukrom.

      Törlés
    3. igen, írtad egyszer, hogy Neked más IR-ed van/volt, de ez az 1500-as XR, akkor is bazi soknak tűnik ezekre az inzulin értékekre, nem is értem, hogy kaphattál ilyen sokat. Nem csoda, hogy nem vált be...De a lényeg, hogy most nagyon is jól vagy :) Na, meglátjuk nálam mi, hogy alakul...

      Törlés
  3. Én is IR-es vagyok, de nekem csak a 60 perces inzulinom volt kiugró (100), a többi inzulin majdnem határértéken belül volt, a cukork pedig mind jók voltak (endokrinológus is így látta). Erre kaptam napi 1 szem 500 mg-os Merckformin XR-t, és 160 g-os diétát SZIGORÚAN! Mert én eddig ne ettem meg ennyit, sőt, reggelire max. 10 g CH-t ettem. Ahogy betartottam a 30 g-os reggelit, rendeződtek az értékeim, annyira, hogy kereken 1 hónapnyi gyógyszer és normál diéta után terhes lettem (majdnem 2 év várakozás után). Persze benne lehet, hogy csoda történt (pedig azok mindig "másokkal" történnek), és ennél súlyosabb problémám is volt más téren. A 35. héten vagyok, 4 hetente járok reggelizős terhelésre, a 0 (5,0 alatt) és a 60 perces (max. 6,1) cukrom is mindig rendben volt, és a 2 alkalommal kérte 3 pontos is tökéletes lett. Pedig gyógyszert a 12. hétig szedtem csak, mozgás pedig csak annyi van, amennyit a napi rutin kíván, nem lustálkodom, de nem sportolok direkt. Én inkább azt javasolnám, hogy ne csökkentsd tovább a reggeli CH-dat, inkább emeld 30 g (ha annyi az előírt). És HAJRÁ!!!!!!!!!!!!! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azon én is nagyon gondolkodtam, hogy lehet az sem jó, hogy nem eszem meg a 30g CH-t, hiszen minden dietetikus kihangsúlyozza, hogy az előírtat meg KELL enni. Ma reggel kipróbáltam a fél szelet kenyeret, több sonkát és zöldséget, a 60 perces vércukrom 7.4 lett...(tegnap az 1 szelettől 7.8). Holnap betolom a 30 g-ot, kíváncsi vagyok.
      És nagyon köszi a drukkot!:)

      Törlés
  4. Nekem a májusi lombikomnál a beültetést követően az ebéd utáni 1 órás értékek voltak időnként 8-9-esek, 1500 Mg Merckformin XR + pontosan betartott diéta + mozgás mellett is (sajnos biokémiai terhesség lett a vége). a CH csökkentésel én is próbálkoztam, nálam jelentősen sajnos nem javított az értékeken, az ebéd utáni mozgás jobban bejött ebből a szempontból.
    az endokrinológis nem tudott válaszolni arra, hogy miért az ebéd utáni ugrott meg, és nem a kritikusabb reggeli, de az biztos, hogy a 16 mg Medrol rontotta le ennyire az inzulinérzékenységet. azt javasolta, hogy ha legközelebb megyek lombikra és hasonló lesz a probléma, akkor ahhoz az étkezéshez, ahol gond van, ad valamennyi inzulint. ezek szerint ez egy étkezéshez is működik.

    egyébként ugye az LDN-t is szeded még? arról van esetleg infód, hogy az hogyan hat a cukor-inzulin működésre? nem kizárt, hogy éppúgy befolyásolja, mint a "hagyományos" immunszupresszánsok.
    én most a következő lombikomra készülök (FET) és a jó kis komplex immun problémámra keresem a Medrol-on túli megoldásokat, emiatt az LDN erősen képben van, próbálom hozzá gyűjteni a pro/kontra érveket.
    Nagyon, de nagyon drukkolok Nektek!! Hajrá!! :) Bea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Bea! Az a baj, hogy nagyon kevés infó van neten az LDN-ről, és szerintem egyébként is alig van kutatás róla, ami elérhető, az meg szinte 0. Azt tudom, hogy azoknak a meddőknek, akiknek PCO-juk van, meg IR-esek, külön ajánlják, úgyhogy a fene se tudja, nem kéne, hogy rossz irányba tolja az inzulint és a vércukrot, de megmondom őszintén nekem is eszembe jutott. Még a progeszteron is, mert hiába nem volt stimu, Utrogestan az van, és az is hormon, az sem befolyásolja jó irányba az anyagcserét. Nálad tuti, hogy a Medrol is beleszólt....Mindenesetre köszi az infót, akkor biztosan van ilyen, hogy inzulin csak napi egyszer. Ha ez most sikerül akkor is, de ha nem sikerül, akkor is írok az endokrinológusomnak erről, hogy mit szól hozzá.
      Amúgy tegnap reggel leteszteltem a saját sütésű (100% teljeskiőrlésű lisztes) kenyérből a 30 g CH-t, hát 10-es lett a 60 perces vércukrom. Az jutott eszembe, hogy mi van, ha nekem ennél sokkal lassabb felszívódású kenyér kell reggel, ezért vettem olyat, ami szinte csak mag, nagyon kemény és tök fekete, a kenyerek legrosszabbika:) (Ilyesmi:https://www.google.hu/search?q=sokmagvas+keny%C3%A9r&biw=1366&bih=643&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwirvZrJ0d7NAhXFwxQKHaQLCdwQ_AUIBigB#tbm=isch&q=alnatura+keny%C3%A9r&imgrc=PG9U8GX4FrUa0M%3A)
      Ebből 1.5 szeletet ettem reggel (ez pont 25 gr CH), és ezzel volt 7.7 a cukrom. Ez sem az igaz, mert messze a 7.0, és közel a 8, de még mindig ez a legjobb. Szerintem egy szeletet fogok enni abból reggelente, elvileg akkor 7 körül lesz az érték...Holnap megnézem.
      Köszönöm a drukkot, sok sikert Neked is, Bea a FET-hez, remélem jövök majd hamarosan pozitív példával, ami az LDN+lipid kombót illeti. Kitartást!

      Törlés
  5. Szia Pinkman!
    Hogy alakult az egy szelet kenyeres próba reggel? remélem 7 körül maradt az értéked! már rengeteget kísérleteztem bolti és saját sütésű kenyerekkel (én szeretem a minél sötétebb/savanyúbb kenyeret is :)), egyelőre a tuti befutó nálam a Ludwig és Mentesi teljes kiőrlésű rozskenyere, amiben 41,4 g CH van 100 g kenyérben és nagyon jól elvan a mélyhűtőben is. (http://jokenyer.hu/kenyerfelek/) ezzel sikerült tartanom az értékeimet a terhességem alatt úgy, hogy bár a 37.-38. hét körül már inzulinhatáron voltam, de szerencsére minden rendben lett akkor anélkül is.
    gluténmentességen gondolkodtál már? azért kérdezem, mert amit most nagyon kutatok, az az immunproblémáim oka(i), illetve a szóbajöhető megoldások rá és ugye jól emlékszem, hogy Neked is TH1 túlsúlyod van? mostanában bármerre próbálok ezügyben informálódni, valahogy mindenütt benne van a listában, hogy a glutén (is) okozhat TH1 túlsúlyt. az már kiderült, hogy gluténintoleranciám nincs, de már annyi helyen jött ez a dolog szembe, hogy nem tudok mellete elmenni szó nélkül. szóval most éppen a nagyon lassú felszívódású, gluténmentes kenyeret keresem, ami készen tuti nem kapható, így valami olyan receptet kellene találnom, aminek a rendszeres elkészítése belefér az életembe.
    az immunológusoknál sajnos ilyesmiről nagyon nehéz érdeklődni, az okokról viszonylag kevésbé szeretnek beszélgetni, a megoldások esetében leginkább gyógyszerekben tudnak gondolkodni, pedig én hiszek abban, hogy táplálkozás/mozgás/stb. oldalról is létezniük kell megoldásoknak.
    Továbbra is nagyon szorítok!! nagyon ügyesen és lazán csinálod :) Bea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Bea, Hát képzeld el, kicsit hamar örültem ennek a savanyú kenyérnek meg a 7.7-es cukornak...Ma ettem 1 szeletet kenyeret (szóval kevesebbet) és most 8.4 lett tőle a cukrom...Nem tudom már min múlik.
      Bevallom régóta gondolkodom a gluténmentesen, de annyira nehezen veszem rá magam, mert nekem az már borzasztó körülményes napi szinten (mindennap főzni, mindennap gondoskodni tízórairól, uzsiról etc..)..., de pont amiatt, amit írsz nekem is piszkálja a csőröm, hogy bele kéne pedig vágni, szerintem van benne valami, pedig nálam is ki van zárva a gluténérzékenység (ja, igen, van TH1 túlsúlyom...).Már párszor készítettem gluténmentes (és viszonylag lassú felszívódású kenyeret), az ez volt, persze méz és cukor nélkül: http://www.mindenmentes.hu/2012/11/mindenmentes-teljes-kiorlesu-hazi-kenyer-glutenmentes-tojasmentes-szojamentes/
      Szerintem ahhoz képes, hogy mindenmentes egész finom, esetleg próbáld ki. Kipróbálom még ezt a fajta kenyeret is, amit Te küldtél, köszi:)

      Törlés