2016. január 29., péntek

Lehetőségek tárháza

Történt egyik hétfő délután, hogy gyanútlanul elmentem egy orvoshoz a márciusi lombikhoz szükséges vizsgálatok miatt. A váróban eszembe jutott, hogy ha már ott vagyok, akkor én megkérdezem a dokit, hogy foglalkozik-e IVIG beadással, ha esetleg arra kerülne a sor és úgy döntünk, hogy be is adatjuk. Úgy vagyok vele, hogy legyen csak minél több infóm, mert ha fizetősen van rá esélyem, akkor igazából nem fontos Fülöphöz menni, mert vele elég nagy macera ez az időpont egyeztetősdi. Van egy magánrendelő, ahol beadják, de ott eleve a drágábbik IVIG van csak (két féle van), úgy vagyok vele, hátha van még más orvos is, akivel ezt le tudom boltolni. Persze az a doki, akinél voltam, nem foglalkozik IVIG-el, viszont felhívta a figyelmem, hogy van egy másik fajta terápia, amit vetélőknél egész nagy sikerrel alkalmaznak, és ha akarom és úgy döntök, beszéljünk róla. Persze rácuppantam a szavaira egyből, nézzük csak miről van szó: 

LDN terápia 
Olvastam róla már én is egy vetélős fórumon, de őszintén szólva nem nagyon foglalkoztam eddig vele, mert akkor én azt úgy értettem, hogy ez inkább autoimmun problémákra lehet megoldás, valamint a beszerzése is elég körülményesnek tűnt (külföldről) és -bevallom- tartalékba tettem ezt a lehetőséget mondjuk úgy, hogy azokra az időkre, amikor kicsit jobban el leszek keseredve. Ám így, hogy orvos ajánlotta, most mégis felcsillant a szemem. Az LDN tulajdonképpen Low Dose Naltrexone-t jelent, tehát alacsony dózisban adott Naltrexone-t. A normál vagy nagy dózisban adott Naltrexone-t valójában a heroinról leszokni akaró pácienseknek adják, ugyanis így (mármint nagyobb dózisban) gátolja az ópiátok utáni eufóriát és az ópiátok utáni vágyat. Először egyébként azt hittem, hogy ez valami vicc, de aztán mikor kiderült, hogy nem az, akkor végülis csak azt gondoltam, hogy hát ez "kurva jól" hangzik, basszus, mégis mi a T-Ö-K-Ö-M jön még?? Persze állítólag nem kell megijedni, alacsony dózisban másra (is) alkalmas ez a gyógyszer, például használják különböző autoimmun problémákra, Crohn betegségre, Sclerosis Multiplexre, HIVre, különböző rákos megbetegedésekre, szóval tulajdonképpen jó sok súlyos mindenre, de a lényeg, hogy kb 2004 óta kísérleteznek vele meddőségi kezelésekben, habituális vetélések esetében is. Például hatásos lehet azoknál, akik gyakorta küzdenek PMS tünetekkel, van PCO-juk, IR-ük, endometriosisuk, alvászvaruk van esetleg túlzottan szoronganak, vagy van valamilyen autoimmun problémájuk. Hát kérem szépen ez mintha én lennék egy pár dolgot leszámítva. A Naltrexone-t lefekvéskor kell bevenni (1 mg-4.5 mg-ig lehet elmenni), ami ilyenkor blokkolja az endorfin receptorokat, majd másnapra arra készteti a szervezetet, hogy az többet termeljen belőle. Az endorfin hiányos állapot javításán keresztül pedig úgy találták az orvosok, hogy javul az immunrendszer működés is. Persze gyors utánaolvasás során azért támadásokat is találtam, miszerint pont az autoimmun problémák esetében nem biztos, hogy mindig sikeres a kezelés, mert rossz irányba is eltolhatja az immunrendszert. Mellékhatásként olyanokat említ, mint az alvászavar, túl élénk álmok, hányinger, fejfájás és szájszárasság, meg gondolom még, amit csak a Jóisten tud. Egyelőre annyira nem merültem bele még a dologba, hiszen hátha nem is lesz rá szükség, de jó tudni, hogy van más cucc is az IVIG-en kívül, ráadásul ez lényegesen olcsóbb. 

Úgy tűnik ilyen ez a meddőség, mindig jön valami új. Van amikor az ember azt hiszi, hogy nincs már esélye, vagy csak egy maradt, erre hipp-hopp az ölébe huppan még egy és még egy  és még egy. Hát persze, hogy így sosem múlik el a remény! Ha végre megjön az alloimmun vérvétel leletünk, azt hiszem, lesz min elmélkedni, merre tovább. Természetesen, ha valakinek van már saját tapasztalata vele, akkor azt nagyon megköszönöm. (Naltrexone-on fejlődött gyerekek jelentkezését külön figyelemben részesítem - az őszintén felvállalt heroin függőséget természetesen bizalmasan kezelem :))

18 megjegyzés:

  1. A suprefact meg prosztata rákra van, mégis vígan szúrtam magam lombik előtt. Ez a meddőség biznisz mindíg talál valami újat, mindig kísérleteznek mindennel. Valakinek bejön, valakinek nem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, ez is de jól hangzik :D
      Persze, tudom én, hogy nincsenek csodaszerek...

      Törlés
  2. Jé, én erről olvastam a Fülöpös fórumon. :) Egyik lány, aki autoimmunos, ennek segítségével esett most teherbe. Nézz be a fórumra, ha gondolod.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is olvastam, tök jó:) Csak akkor még arra gondoltam hogy ez autoimmun problémákra jó, ezt is írják róla általában, de ez a doki mondta, hogy alloimmunra is jó, ha esetleg nálam az beigazolódik. Plusz én kicsit bizalmatlan vagyok ezzel az egzotikus bankszámlára való (előre)utalással, és az isten tudja honnan érkező (és mit tartalmazó) gyógyszerekkel kapcsolatban, úgyhogy akkor nem foglalkoztam vele, gondoltam bevárok egy-két tapasztalatot, de így, hogy dokin keresztül menne, kicsit nekem megnyugtatóbb:) Ez persze lehet az én hülyeségem:)

      Törlés
  3. en os olvasom azt a forumot. Onnan levelzek egy masik csajjal, aki nem nagyon szimpatizalt a Indiabol valo rendelessel es pont ment az immunologusahoz, aki tamogatta hogy probaljak ki es felirta. En a helyedben nekiveselkednek, egyszerubb, olcsobb es nem is olyan rizikos, mint a tobbi cucc. Mondjuk a csaj aki magan kiserletezte ki, nem vetelos volt hanem nem tudott teherbe esni. Nem emlekszem milyen alapbajai voltak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, elég erős érvek vannak mellette, úgyhogy azt tartom valószínűnek, hogy én is ezzel fogom először kezdeni és nem az 1 milliós IVIG-el:) Nekem is kiírja a doki, ha úgy döntök. Vissza is megyek hozzá, ha megjött az alloimmun eredményem és átbeszélem vele. Te megpróbálod az LDN-t? Ha jól tudom Neked is van némi immun bizbaszod (bocs, ha esetleg nem jól emlékszem). (pinkm.)

      Törlés
    2. Szerintem jo dontes! Hat en most nem ugralok, mert nekem a nemet immunologus felirta az intralipidet(itt figyelnek a palackok a spajzban) plusz szteroid. Illetve most varunk egy eredmenyre ami nagyon erdekes.... Irok rola, ha lesz erdemeny, de ha azon a forumon rakeresel Provence13-ra az en vagyok es irtam a vizsgalatrol egy bazi hosszu hozzaszolast ugy 6 hettel ezelott, de majd a blogban persze irok rola. A szemelyre szabott(idozitett) embrio visszaultetesrol van szo amugy.

      Törlés
    3. Elolvastam, nagyon érdekesnek hangzik, nem halottam erről még. És ezt csak RIF-eseknek ajánlják? Csak mert laikusként azt gondolnám, hogy esetleg rendszeres biokémiai terhességeknél is lehet probléma a méhnyálkahártyával...Na nem mintha most befizetnék erre, de jó tudni ezekről a dolgokról. Várom, hogy jelentkezz.

      Törlés
    4. NEm tudom, de meg fogom kerdezni, mert en is gondoltam mar ra, hogy esetleg masnal is erdekes. De a spanyol tanulmany csak RIF-esekkel csinalta a teszteket. Egyelore veluk foglalkoznak. De amugy arrol a forumrol valaki kuldott nekem egy magyar linket. egy szegedi prof hasonlot kiserletezett ki de ok csak 96 gene expression-t neznek. a gyoori Kaalival vannak kapcsolatban, de reszleteket nem tuok. Szoval alakul a dolog, hatha mastipusu gonddal kuzdoknek is rejlik itt valami izgalmas.

      Törlés
    5. ha megkérdezed és írsz arról is, mit mondtak, az tök jó, megköszönöm, kíváncsi vagyok:)

      Törlés
  4. Hű, ez nagyon izgalmas és rejtélyes... De persze ki kell próbálni, én is azt mondom!

    VálaszTörlés
  5. sziasztok,

    meg tudnátok írni, akár privátba, hogy melyik orvoshoz lehet menni, aki felírja a Naltrexone-t, Ti kinél voltatok, aki képben volt a gyógyszerrel kapcsolatban? én is próbálkoztam már többnél, de mindegyik elutasító volt:(

    nagyon köszönöm, címem: virag.mokus18@gmail.com

    VálaszTörlés
  6. Szia! Az orvos elérhetőségét én is elkérhetném? (robozeszti@gmail.com)
    Mi most kezdünk egy smoflipides, szteroidos kört, de azért szeretnék más lehetőséget akár későbbre.
    Köszönöm előre is!

    VálaszTörlés
  7. Szia!
    Én is elszeretném kérni az orvos elérhetőségét aki felírja az LDN-t. Ha felírják, akkor MO-n is be lehet szerezni?
    Köszönöm! (vlinder0625@gmail.com)

    VálaszTörlés
  8. Sziaszok! Szeretném elkérni én is annak az orvosnak az elérhetőségét, aki fel tudja írni a Naltrexone-t!Nagy szükségem lenne rá ... Címem: nikkimszabo@gmail.com. Ha van bármilyen tapasztalatotok a szerrel vagy az orvossal kapcsolatban, kérlek titeket, írjatok nekem pár gondolatot! Sokat segítenétek vele! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  9. Sziasztok!
    Genium-ban dr.Antritter Zsófia írja fel a naltrexonet.

    VálaszTörlés
  10. Sziasztok! En is olvastam veletlenul errol a naltrexonat gyogyszerrol nekem fibromialgia es pajzsmirigy alulmukodesi problemaim vannak ,es utannaolvastam ezekre is jo ez a bogyo .De mar bocs de holvan az a GENIUM PONTOSSABBAN ha lennel szives megirni ,ahol feltudnam iratni vagy megvasarolni ird meg legyszi privibe ibifazekas1971@gmail.com nagyon megkoszonnem .

    VálaszTörlés