2015. november 10., kedd

A soha nem javuló

Természetesen megint a vércukorterhelésemről beszélek:



(Elnézést a rossz minőségért, ezt most nem tudtam gyorsan ennél jobban megcsinálni. Előzmények ITT
Nem tudom, hogy a 60 perces cukor vajon azért javult majdnem ugyanannyi inzulin mellett, mert már teljesen lent vagyok alfában és el vagyok szállva? Tényleg nagyon figyeltem a stresszre, vagyis arra, hogy ahogy tudom, próbáljam kezelni: ugye ott a pszichiáter, a melatonin alváshoz, a meditáció és szerencsére a munka sem annyira agymenéses mostanában, mint tavaly volt meg év elején. Ez azért fontos, mert Fülöp is és az endokrinológus is azt mondta az áprilisi 14.3-ra, hogy a stressz okozhatja. Hát az volt akkoriban. De a 60 perces inzulin semmit sem javult, ráadásul nagyon magas, és bárcsak ne romlott volna az a nyamvadt 120 perces inzulin most az árpilisihez képest, akkor egy szavam sem lenne. Nem tudom, hogy ez a csökkent adag gyógyszer vagy a csökkent adag (izomnövelő)sport miatt alakult így? Csak mert amúgy mindkettőt Fülöp kérte, hogy így csináljam. 
Vajon mit fog majd rá mondani? Már a fülemben csengenek kedves, melegszívű, barátságos, elbűvölő  és természetesen bizakodó szavai: "Magának sosem lesz gyereke ilyen inzulin értékek mellett!" Na, megyek és kiverem a fejemből őket egy jó kis szénhidrát-dús vacsorával. Ja, nem! Bocs! Nyilvánvalóan a szokásos diétás vacsorával. Nem baj, még jó, hogy amúgy szép az élet, csak csinálnám már úgy, hogy jó eredménye is legyen végre!

10 megjegyzés:

  1. Ha csak cukrot nezettel volna, a legtobb doki kozolte volna Veled, hogy makk egeszseges vagy (ahogy az szokas), komolyan, a cukorertekek szinte gyonyoruek. Hogy dolgozhat ilyen csunyacskan az inzulin a hatterben?
    Ne haragudj, lehet, elkerulte a figyelmemet, de vizsgaltak pl glutenerzekenysegre?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, de ez a doki mindig pörög az inzulinon is:) Amúgy hihetetlen hogy megoszlik a dokik véleménye erről a cukorról. Az endokrinológus folyamatosan hangoztatja, hogy nem ez a gond, mert rengeteget javultak az értékeim a kezdetekhez képest és ez elég szervezetnek. A nődoki meg csak a tökéletessel elégszik meg. 2013-ban mikor voltam nála azt mondta 30-as inzulint akar látni 60 és 120 percnél. Hát nem tudom, nekem olyan szerintem nem lesz sosem. Bízom benne, hogy most már nem veszi ennyire komolyan....
      Az autoimmun panelben volt transzglutamináz vizsgálat is, az rendben volt.

      Törlés
    2. Ha jol emlekszem, nekem 60 korul volt a 60 perces es 50 a 120-as, amire minden orvos, akinel megfordultam, azt mondta, szuper. Ket veteles utan :-\ Jo, hogy alapos a dokid! Az inzulin viszont boven lehet okozoja a problemadnak. Lehet, hogy nok szazai esnek tehere es szulnek gyereket ilyen ertekekkel, de konnyen lehet, hogy a Te szervezetednek ez sok. Lehet, nalam sem az inzulin volt a hunyo, de lehet, hogy igen. Ez szerintem igazan soha nem derul ki... En is Mercket szedtem, de ha jol emlekszem, azt Te is szedted (???)

      Törlés
    3. Igen, igazad van. Én sem mondom azt, hogy nálam biztosan nem lehet ez a ludas, csak azért mert amúgy nők százai esnek teherbe így, bőven lehet nálam ez a gond attól, mert másnál nem. Nekem össz visz ezzel az a "bajom", hogy én már 4 éve küzdök vele és ennek ellenére nem tökéletesedik és ez benne az ijesztő. Pláne, ha tényleg ez a gond. Mert érted, elég ijesztő, hogy míg másnál tényleg az van, hogy kiderül az IR, aztán általában 1-2 év diéta, sport és gyógyszer, és már terhes is (persze, ha nincs más gond is mellé), én meg még mindig ezzel szerencsétlenkedek. Ja, és igen, kb majd sosem derül ki biztosra, mi volt a gond. De ha nem lenne ez az egész ilyen szép titokzatos, akkor nem tartana évekig sokaknál ez a hercehurca:)) Mindegy, hát állok elébe;)

      Törlés
  2. Szerintem ez is kb. úgy van, mint annyi minden más, hogy nők ezrei futkároznak hasonló értékekkel és lesznek terhesek. Nekem pl. fogalmam sincsen az inzulin értékeimről, soha nem nézték. A terhelés kb. hasonló szokott lenni, bár nekem az éhgyomri alacsonyabb sokkal.

    VálaszTörlés
  3. Nekem is relatív jó glükóz értékek mellett magas inzulin jött ki, sőt, nagyon magas. Akkor kaptam a Merckformint, elkezdtem a 160 gr-os diétát, mindaddig nem maradtak meg a terhességeim, csak utána, hogy hatni kezdett. Bocs, ha nem emlékszem, te szedtél vmilyen IR gyógyszert?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, szedek, már 4 éve, és ez a bajom mindig, hogy tulajdonképpen azóta van sok javulás (tényleg nem kevés!), de még mindig nem jó. Szóval én már évek óta a "hatni kezdett" fázisban vagyok:)) Persze én tényleg nagyon rosszról indultam, nem "csak" IR-ről, hanem csökkent glükoztolarenciáról, de azért a 4 évet kicsit soknak tartom így is:) Mindegy, biztosan lesz ez még jobb is, csak türelemjáték:)

      Törlés
  4. Szia! Nekem azt mondták a dokik, hogy a sporttal csak a 60 perces értékeket lehet szépíteni, a 120 perces csakis az étkezésen múlik. Nekem a paleohoz hasonló étkezés+akupunktúra vitte le gyorsan és látványosan a 120 perces értéket. A MET-et elhagytam már 1 éve, mert egy biokémikus "letiltott" róla, mondván nem vagyok én cukorbeteg, minek mérgezem magam ilyenekkel. És valóban, ha az ember lánya tartja a diétát, akkor nincs szükség a gyógyszerre. Az csak felgyorsítja a hatást, illetve túlsúlyosoknál a fogyást. Nekem sehogyan sem tetszik, hogy 4 év alatt nem volt ennél jobb eredmény. Ez feltételezi bennem, hogy vagy ez a fajta kezelés nem hat nálad, vagy egyszerűen neked ezek az ideális értékeid. Mint például a koleszterinnél, az is tök egyedi, és elvileg nem létezik olyan, hogy magas, csak az átlaghoz képest magas. én lehet, hogy kipróbálnám a helyedben 1-2hónapig a teljes glutén és laktóz mentes táplálkozást, és utána megnézni újra az eredményeket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is ezt mondta a doki (hogy a sport a 60 perceset szépíti) ennek ellenére nekem mégis 0 és a 120-ast tette rendbe a múltkor, amikor nagyon durván elkezdtem izmosítani... Fene se tudja, hogy van ez. Diéta: hát szerintem én abban nem sokat hibázok. Úgy csinálom, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Persze nem mondom, hogy nem botlok meg olykor, de rettentő ritkán. Ennél nem tudom, hogy lehetne már jobban (CH-) diétázni. Viszont tény, hogy felére csökkentettem a gyógyszert, és azért szerintem olyan sokat nem romlott az eredmény....Jó ötlet a laktózt, glutént is kivonni és úgy is tenni egy próbát...Félek, nem úszom meg és az lesz a következő lépés. Még nem vettem rá magam, kicsit tartok tőle, mert olyan macerásnak tűnik. De hát végülis mindenbe belejöttem végül, miért ne jönnék bele a paleoba is, nem?:)

      Törlés