2015. november 26., csütörtök

A Mindentmegmondónál

Hála az égnek nem kellett várnunk újabb 5 hónapot a következő konzultációhoz, tegnap beszorított minket a doki. Na, hát mit mondjak?
Sorra vettük a tökéletes eredményeimet, mindent rendben talált, a cikluskövetésemet halálra dicsérte, el volt ájulva tőle, mint gyerek a játszótértől. Kihúztam magam és büszkén néztem a férjemre, hogy igen ezek az én kis petéim, az én nemi hormonjaim, amik ilyen csodálatos előadást nyújtanak a dokinak. A nagy laborom: tankönyvi. Hát hiába. Egészséges vagyok, mint a makk, hála az égnek.
Utoljára hagytam neki a szaftosat, a cukorterhelést. "Na, hát ez szar" - volt a válasz rá szó szerint, pedig én kis naiv, azért bevallom számítottam rá, hogy azt mondja, "jól van, magától jó lesz ez is". De nem. Másfél órát voltam bent, de ebből szerintem egy órát a cukorterhelésemen lovagoltunk. Persze én próbáltam meggyőzni, hogy ójaj, hát hány cukorbajos szaladgál nagy hassal a világban, amivel egyet is értett, de azt mondta, hogy az más. Végül is igaz, más terhességével én valóban nem megyek semmire. Nyomtattam neki gyönyörű szép táblázatot, hogy nézze meg a 4 éves tendenciát, próbáltam meggyőzni, hogy ebből nem lesz jobb, és értékelje jónak a legutóbbit, mintha amúgy az ő jóváhagyása a biztos terhességet jelentené. Szerinte lesz jobb, mert lennie kell, különben ezzel nem lesz gyerekem...:( Jó volt ezt hallani, minden meddő nő álma, hogy ezt egy orvos mondja neki. Azt mondja, hogy a 60 és a 120 perces inzulin 30-as kell legyen. Ha jól emlékszem 2013-ban azt mondta, hogy nekem lehet 50 is, mert annyira rossz eredményem van. Most azt mondja, hogy najó 30 helyett elég, ha 32 lesz. Komolyan. Azt hittem, ez csak egy vicc. De nem. 32. Ezt biztosan könnyebb lesz elérni, mint a 30-at. Szerinte elképzelhető, hogy a metformin nem jó nekem (állítólag van olyan, hogy metformin rebound effektus, de egyelőre nem sok mindent találtam erről). Úgyhogy ő azt javasolja, hogy 2 hónapig gyógyszer nélkül próbáljuk rendezni az inzulint, csak napi 2 Inofolic-al, további kevés sporttal és szigorú diétával. Ha nem sikerül, akkor kell gyógyszer, de szerinte nem metformin, hanem valamilyen gliptinszármazékot kellene kipróbálni (egyébként az Eucreasban - amit most szedek-, is van gliptinszármazék (pontosan vildagliptin) a metformin mellett.). Ühüm. Nem tudom. Ha ez így jó, akkor az endokrinológus miért nem mondta nekem ezt ezalatt a 4 év alatt? Amúgy olvastam, hogy nem nagyon létezik olyan, hogy ezeket a gliptineket metformin nélkül adják. Félek, hogy ezt csak így kitalálta tegnap, hogy milyen jó ötlet, de ugye nem ez a szakterülete és nem vagyok benne biztos, hogy megvalósítható úgy, ahogy ő gondolja. Mellesleg, ha létezik ilyen metformin ellenesség, akkor miért nem volt még szó erről nálam? Egyébiránt kicsit be vagyok tojva attól is, hogy metformin nélkül nemcsak hogy meg fogok hízni, hanem én éhen is halok (minden vágyam plussz kilókkal éhen halni). Tudniillik a metformin előtt sajnos iszonyatosan sokat küzdöttem az éhséggel, bármennyit is ettem. Tudom sok mindenkinek ez elképzelhetetlen, de jó pár komoly IR-es tudhatja miről beszélek. Szóval nehéz döntés ez.
A lényeg, hogy végül 2 lehetséges okot vázolt fel az esetünkre:
1.) Az IR-em és a mindkettőnk MTHFR mutációja. Ennek megoldása, hogy rendezem az inzulint (bárhogyan is történjen ez), G. is elkezdi szedni az aktív folsavat az MTHFR-re. A PCT miatt továbbra is lombikozunk és elképzelhető, hogy ez elegendő is lesz és megmarad a terhesség. 
2.) Ugyan lehetséges, hogy a fentiek okozzák a beágyazódási problémát, de úgy véli, hogy az én koromban akkor is túlzás a 4 biokémiai terhesség csak az IR és az MTHFR miatt. Nem mondta, de kicsit azt éreztem, hogy csak a fentiek miatt azért nem lenne indokolt ennyi sikertelenség. Így a másik ok az immunológiai probléma lehet. Szerinte meg kellene csináltatnom a G1-es HABAB vizsgálatot, és ha abból kiderül, hogy én G. antigénjeivel szemben ellenanyagot termelek, akkor az IVIG lesz nálam a megoldás. Ám mivel nincs kettőnél több ultrahanggal bizonyított terhességem, ezért erre semmiképpen nem leszek OEP támogatással jogosult. Na, ez olyan 700.000-1000.000 Ft-os immunoglobulin kezelést jelent a mi esetünkben. Luxus terápia. Szuper. Kimondottan jól állunk. Van itt egy IR rendberakós lehetőség, amivel 4 éve küzdök, azaz egyelőre elég kilátástalannak tűnik a helyzet, ráadásul kevés az esély, hogy csak ez a probléma, meg itt van egy milliós nagyságrendű IVIG. Köszönöm szépen Univerzium a két csodálatos alternatívát, amit itt elém toltál, egyelőre fingom sincsen, melyiknek drukkoljak inkább. Egyik egyszerűbbnek tűnik, mint a másik.
A helyzet az, hogy egyelőre kicsit össze vagyok zavarodva, de nem mondom, hogy el vagyok keseredve. Igyekszem elfogadni ezt a szituációt és kihozni belőle a legjobbat, akkor is, ha úgy tűnik, továbbra sem lesz könnyű a mi utunk, de próbálok nem belesüppedni ebbe.
Egyébként holnap megyünk a Kaáliba, ahol megbeszéljük a következő lombikot. A doki amúgy nem tiltott le a próbálkozásról, de azt mondja, hogy előbb tényleg rendezzem az inzulint és ha teherbe esek, akkor a pozitív teszt napján azonnal hívjam. Ezt a lelkemre kötötte többször is. Kérdeztem, hogy miért, mert amúgy semmit nem mondott mivel támogassam meg a terhességet, de csak hajtogatta, hogy hívjam és kész. Jövőhéten a híres endokrinológushoz megyek, akire 9 hónapot vártam, bízom benne, hogy nem volt hiába, és a fincsi konzultációs díjáért mond nekem valami hasznosat és segít megoldani ezt a fenti inzulinproblémát. Januárban pedig elmegyünk a G1-es HABAB vérvételre, aminek során, ha beigazolódik az alloimmun háttér, akkor ismét hívni kell a dokit, hogy elindítsuk az IVIG-et. Szóval még ha nem is a legegyszerűbb (és legolcsóbb) úton, de van esély a babára. Egyszer nekem is lesz, ezt eldöntöttem a fejemben.

21 megjegyzés:

  1. A lipid nem lenne elegendő neked? Van egy barátnőm, aki 4 év alatt 4 vetélést (ebből kettő már második trim. elején) tudott felmutatni spontán terhességekből, aztán nem sikerült spontán, időzítve sem, inszemmel sem, és végül második lombikkal és 3 lipid kezeléssel most a 20. héten jár. A lipid jóval olcsóbb. Nem tudom, nem értek hozzá, csak eszembe jutott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A lipid sajnos nálam nem jön számításba, mert azt magas NK-ra adják (természetes ölősejtek csökkentésére vagy aktivitásuknak a csökkentésére), nekem meg nemhogy magas, de viszonylag alacsony is az NK aktivitásom. Pedig jóval egyszerűbb lenne a lipid. Maga a beadása is (mármint hogy több helyen is beadják már ha jól tudom), olcsóbb is, meg úgy tudom, hogy jóval kevesebb kockázattal is jár, mint az IVIG.

      Törlés
  2. A tobbihez nem tudok erdemben hozzaszolni, de az utolso mondatod annyira szuper, tokeletes es helyenvalo, hogy szerintem fel sikerrel feler. A siker masik fele meg ott lesz a ket alternativa valamelyikeben! Annyira csorgatom a nyalam egy Pinkman terhesnaplo utan, hogy most dupla fokozatra kapcsolom a drukkot ;-) :-)

    VálaszTörlés
  3. Szia.kivancsi vagyok a Kaali velemenyere.nekem a lipidet es a dokit jol lehuztak ott..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja, én a 3. biokémiai terhességem után kerültem a Kaáliba, úh mondtam én már akkor nekik ezeket a lehetőségeket, hogy nézzük meg, de nekem is lehúzták. Csak sajnos az a baj, hogy semmi mással nem álltak elő helyette, a biokémiai terhességeim száma meg megint megnőtt egyel. Úh tulajdonképpen én ezzel már úgy vagyok hogy ha lehúzzák, lehúzzák, ha esetleg kiderül, hogy kell az IVIG, akkor úgysem velük kell azt intéznem.

      Törlés
  4. Szia. Azt hittem ennél bíztatóbbat fog majd mondani a doki. Megértem, hogy nem vagy lelkes ezután, én sem lennék. Amikor az én szuper meddőségi specis dokim vázolta a lehetőségeinket, akkor kb. köpni nyelni nem tudtam. gyakorlatilag közölte, hogy nekünk természetes úton nem lehet gyerekünk, és ha mégis terhes lennék, akkor el fogok vetélni. Ezután elmentünk egy másik meddőségi központba másod véleményért. Ott elég érdekes dolgokat mondott a doki az IVIG kezelésről, nem teljesen veszélytelen. Nem akarsz elmenni a Dévai doktorhoz egy konzultációra? Én tavasszal 1 héten belül kaptam hozzá időpontot. Hátha ő más szemmel látja a dolgokat. Nem vagyok orvos, de én sem tudom elhinni, hogy az IR miatt nem sikerül a baba. Egy csomó teherbe esik IR-el, úgy, hogy nem is tud róla, hogy baja van. A met-et nyugodtan elhagyhatod, ha tartod a diétát nem fog gondot csinálni, sőt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hát igen nem a legegyszerűbb eshetőségeket sorolta fel, de azért nem lepődtem meg. Nem vagyok elkeseredve. Nem akarom most magam annyira belelovalni magam semmibe, kivárok, meghallgatok minden konzultációt, aztán döntök, ha kell és lesz ahogy lesz. Kicsit hagyom hogy most a dolgok haladjanak maguktól előre. Bízom abban és hiszek benne, hogy valahogyan sikerül majd.

      Törlés
  5. Szia, most jöttem endokrinologustol, nekem is ez a bajom, most írtam bejegyzést, olvasd el.

    VálaszTörlés
  6. Ja ja én is egy Pinkman terhes és Pinkman kisbabás blogra vágyom.
    Hisz annyira kiműveltünk már hogy egyszerűen Téged majd nem érhet meglepetés!

    VálaszTörlés
  7. Szia Pinkman! Én nem szoktam hozzászólni (eddig csak egyszer kommenteltem), de olvaslak rendszeresen, és nagyon drukkolok Nektek a háttérből! Én is ma délelőtt voltam K. dokinál, még az is lehet, hogy együtt várakoztunk :-) D.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hihi:) Ez valóban elképzelhető:) Remélem, hogy már nem kell sokat menned K-hoz!!:)

      Törlés
    2. :-) Én is nagyon bízom ebben! És Nektek is ezt kívánom, hogy se K-hoz, se F-hez, meg semmilyen egyéb dokikhoz most már ne kelljen sokat járkálnotok! Na jó, kivétel a saját nőgyógyász, terhesgondozás céljából :-) Mi januárban vágunk bele az újabb lombikba. Ha van kedved, majd mesélj, hogy mit mondott K.
      D.

      Törlés
    3. Hajrá január:) Szurkolok! Majd ha van kedved, tudasd velem, hogy sikerült, had örüljek Neked!!:)

      Törlés
  8. Folyamatosan megy a szurkolás! Kíváncsi vagyok, mint mond K.

    VálaszTörlés
  9. Ahhoz, h a bizottság megszavazza az ingyenes Iviget 3 igazolt vetélés elég, vagy a magas Nk arány is feltétel? Azért én megpróbálnám benyújtani nekik a kérelmet, volt már aki vetélés nélkül is megkapta...

    Lehet ez az MTHFR mutáció volt a ludas, lehet csak szimplán pechesek voltatok, persze az IR sem veszélytelen, de egy a lényeg: ha nem adjátok fel, lesz gyereketek! Menni kell, csinálni, kockáztatni és előbb-utóbb meglesz az eredménye. Ennél többet, mint amit eddig megtettetek, nem tehettek...Persze, meg lehet próbálni az Iviget is, csak kár hogy ilyen drága!
    Persze nem vagyok szakember, de azért én még próbálnék vérhígítót is szúrni( ha eddig nem tetted) a szteroid mellé( amúgy én most tudtam meg, h a szteroidtól nagyon elszáll a cukorháztartás), illetve egy erősebb progeszteronkészítményt nyomni( pl. Agolutin injekció+ Crinone) az Utro helyett és hátha nem lenne egy újabb vetélésed. Mennyi volt a 21. napi progid amúgy?
    Nagyon drukkolok!
    Kíváncsi vagyok, mit mondanak majd az endokrinológus, habár tudomásom szerinte ő eléggé naturista.
    Mi volt a Kaáliban?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, látod nem tudom, de szerintem elég a 3 vetélés is, mert most azt mondta Fülöp, hogy az NK-ra inkább a lipid megy. Úh nem hinném, hogy elvárnák az Ivighez a magas NK-t, de ez csak az én következtetésem, aztán kitudja. Tényleg volt olyan, aki vetélés nélkül megkapta OEP-re? De hogy? Ki? :) (ha esetleg olyan, hogy elmondhatod, akkor akár e-mailen is, de megírnád, mert akkor rákérdeznék nála, azért nem mindegy, mert nem fillérekről van szó...) nekem most szó sem volt róla, hogy próbáljuk meg beadni a Bizottsághoz, vagy akármi, egyből a fizetősről volt szó...:((
      Vérhígító: mindig kapok, eddig eredménytelen.
      Szteroid: az első 3 biokémiai terhességnél és a lombiknál kaptam, eddig szintén eredménytelen. Valóban felborítja az anyagcserét, nem is kicsit, sajnos ezt én már elég régen tudom...:) Szerintem a szteroid nagyon tud rombolni,és tényleg csak meghatározott esetekben szabadna használni. Velem egyébként egy nőgyógyász egy éven át szedette, de nem tartom kizártnak, hogy most annak köszönhetem a totál szétcseszett inzulinomat. Most amúgy azt mondta Fülöp, hogy nekem nem kell (a cukor miatt sem jó, de egyébként sincs olyan gondom, hogy kéne. 2013-ban amúgy még szerinte is kellett volna :D). Szerintem az szintén magas NK-nál meg esetleg autommin problémáknál segíthet. Ugye nekem (elviekben) egyik sincs.
      progeszteron: szerintem nekem szintén nincsen ezzel problémám, de amúgy rá fogok kérdezni a következő lombiknál, mert az injekciós progeszteronon már én is hezitálok. Amúgy a 7. DPO-s progeszteronom nekem eddig rendben volt mindig, bár terhesen sosem nézték, nem tudom kell-e, ha sima 7 DPO-s rendben van. A múltkori ciklusvizsgálatokkor 50 meg 57 nmol/l volt a progeszteron...

      Törlés
    2. Írtam email-t.
      Egy évig szedette veled? Hát nem csodálom, hogy felborult a cukorháztartásod...50 napig lehet káros következmény nélkül...
      A progeszteronod tökéletes!
      Én továbbra is egyet tudok mondani: csak csinálni, csinálni, menni előre és előbb-utóbb meglesz az édes Kisbabátok!

      Törlés
    3. Ja, Fülöp is kiakadt rajta. Csak akkor még nagyon az elején voltunk a próbálkozásoknak és én 100%-ig rábíztam magam a dokira, semminek nem olvastam utána. Ezután döntöttem úgy, hogy bárki bármit mond, hogy szedjem be, azt előbb mérlegelem.
      Köszi az e-mailt!:)

      Törlés