2015. szeptember 13., vasárnap

Na akkor futás!

Ugye Fülöp tanácsolta a július közepi konzultáción, hogy csökkentsem le a sport mennyiségét, ami nem érintett túl jól, mert megszerettem. 
De aztán jött az augusztus, a kánikula, a vizsgálatok, a hajsza a munkában, a kissé depis hetek a terhesedő barátnők társaságában és uppsz, azon kaptam magam, hogy sikerült olyan jól megfogadnom a tanácsot, hogy lecsökkentettem a sportok számát tulajdonképpen nullára...Először lelkifurdim volt, hogy azért nem kellene a ló túloldalára átesni, de aztán hamar megnyugtattam magam, hogy kell a pihenés, most ez jól esik, és majd elkezdem újból. Hihetetlen, hogy milyen könnyen hozzá lehet szokni a nem sportoláshoz is. A lakásújítás idején ráadásul a diéta tartása is hagyott némi kívánni valót maga után. Persze önámítás lenne ezt a felújításra fogni, de tény és való, hogy nem főztem, a lakás körüli sok munka miatt a napi 5 étkezés is gyakorta borult, és talán csak a hozzám hasonló komolyabb cukorbetegek ismerhetik azt a farkaséhséget, amikor egy kimaradt tízórai vagy uzsonna után, elborul az elme, és nincsen semmilyen észérv, ami megakadályozza ilyenkor a sokszor brutál mennyiségű szénhidrátdús kaja bevitelét. Ennek szépen meg is lett az eredménye, fel is szaladt megint jó pár kiló, ráadásul a tavalyi lombik óta még mindig nem sikerült minden plusztól megválni. Úgyhogy mostmár végképp töltött galambnak érzem magam. Örülök, hogy beköszöntött a hűvösebb idő, mert így szeptemberben természetesen megint én vagyok Budapest legkorábban ébredő futója. Valamelyik hétvégén kirándultunk a barátainkkal, és én úgy döntöttem, hogy felveszem a futócuccom, felcsatolom a pulzusmérőt, előre megyek és kirándulás helyett futok az erdőben a hegyen, mert ilyet még sohasem csináltam. Elmondhatatlanul csodálatos érzés volt, egyszerűen leírhatatlan az élmény. Abban az időben úgy éreztem, hogy én vagyok a világ legboldogabb embere és bár egészségesként a futás nagyon egyszerű dolognak tűnik, akkor mégis azt gondoltam, hogy én bármire képes vagyok. A táj sokkal izgalmasabb volt, mintha csak simán gyalogoltam volna, és ahogy suhantam a fák között, annyira gondtalannak érzetem magam, hogy az sem érdekelt, ha eltévedek, és mondjuk egy örökkévalóságig tart, amíg kitalálok belőle. Imádok futni. 


u.i.: Mondjuk G. azért büszke volt rám, hogy nem tévedtem el, nálam benne lett volna pakliban. Najó, én is büszke voltam magamra. 

19 megjegyzés:

  1. Húúúú de klassz lehetett, imádok természetben futni, már várom, hogy újrakezdhessem :)

    VálaszTörlés
  2. Hú, de szuper lehetett. Mostanában én is vágyom a futásra, ha nekem nem is jó. Erdőben nem futottam még, de úgy kipróbálnám :) szólj, ha kell egy futótárs. (Persze ha messze lakunk egymástól, akkor csak lélekben)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos mi sem lakunk erdő közelében, ez is vidéken volt, úh ez az élmény nekem sem mindennapi, nem is minden heti....:( De lélekben biztosan tudunk, pláne, hogy sokszor eszembe jutsz mostanában, Rita. Remélem jól vagy...! Ha esetleg meghívós lett a blogod, én szívesen olvasnálak, ha lehet, ha pedig nem, azt is nagyon megértem, ha így döntöttél, csak tudd, hogy szorítok Neked:)

      Törlés
    2. Nem meghívós :) most nem írom. Jól vagyok, most valahogy jó így. Nincs kényszer az írásra.

      Törlés
    3. Akkor jó, lényeg, hogy jól vagy!!:)

      Törlés
  3. Sose futottam még természetben (térdem és bokám is igencsak bizonytalan) de mindig vonzott. Szuper lehetett!
    A kihagyás miatt meg ne izgasd magad, néha tényleg kell a pihenés és így most van egy könnyebb cél amit elérhetsz (hiszen már elérted) a súlyoddal is hogy visszafogyj. Végülis élsportolónak már úgysem készülhetünk.

    VálaszTörlés
  4. Nekem egy régi álmom, hogy olyan helyen lakjak, ami mellett erdő van, és futkorászhassak benne reggel, mint Jodie Foster a bárányok hallgatnak-ban. :-)

    VálaszTörlés
  5. Szuper lehetett, már csak az a finom erdőillat is :) és ne legyen lelkifurdalásod a kihagyás miatt, erre néha szüksége van a szervezetnek. ;) Prücsi születése előtt én is dinamikus sportokat űztem, most statikusra váltok, és jógázni kezdek. :) Egyébként Fülöp miért mondta, hogy csökkentsd a sportot?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt mondta, hogy a heti 4*1 óra sok a cukorbetegségre, nem kell ennyi, az anyagcserére nincs jó hatással a sok. Kell a sport, de nem ennyi. Azt mondta, hogy egész egyszerűen elnyüvöm a testem. (ha tudná, hogy volt heti 5 alkalom is néha...) Annyira nem fejtette ki, azt mondta guglizzak rá. én meg még mindig nem gugliztam rá. Amúgy Fülöpnek valahogy guglizás nélkül hiszek.
      A jóga nagyon jó szerintem, testnek és léleknek is (és remélem, hogy az anyagcserének is, most már a fene se tudja, miből mennyi a jó az én szar eredményeimnek:), de én is szeretnék visszatérni rá)

      Törlés
    2. Már biztos írtam...tudod, én amikor bedurvúltam és minden nap edzettem min. 1 órát, kb. cukros lettem. Szóval Fülöpnek nagyon igaza van. Egyébként most én is belustultam 2 hétre. Ma álltam megint neki (épp Rrékázom), de csak azért mert bazira bevacsoráztam :D

      Törlés
    3. Tudom, és a sport meg cukorbetegség terén mindig Te vagy a példaképem, amúgy az a tervem, amit Te csináltál, ha jól emlékszem Neked a napi nagyon kevés idő (20 perc) izomerősítés jött be, akkor rendeződött az eredményed. Én is valami ilyesmit akarok, csak lehet, hogy heti 1 futást megtartok, úgy szeretem:)

      Törlés
    4. Aha, az bejött ;) viszont most ne legyek a példaképed....épp elfolyóban vagyok :/
      A futással talán nincs baj, ha izmot is növesztünk mellette.

      Törlés
    5. Most alaposan megleptél. Már kezdem érteni, miért produkáltam anno szigorúan betartott diéta, és sport mellett gyalázatos inzulin-értékeket...
      Rita, hiányoznak az írásaid! Minden belépésnél reménykedem, hogy találok Tőled egy új bejegyzést...

      Törlés
    6. :) Köszi Dorka! Egyszer biztosan jövök még sajátblogra.

      Törlés
  6. Pont így vagyok én is a sporttal. Július 2-a óta nem tornázom, akkor derült ki, h terhes vagyok. Eltelt a műtét óta másfél hónap és én még mindig nem csinálok semmit..Kétszer voltam azóta jógázni, de azzal nem sok zsírt lehet égetni. Nagyon nehéz visszaállni, de te már jó úton jársz. Különben is, olyan meleg volt nyáron :) Csak így tovább!

    VálaszTörlés