2015. január 14., szerda

Laparoszkópia konzultáció

Szóval az úgy volt, hogy úgy rácuppantam erre az endometriózis témára, mint gyerek az anyatejre. Merthogy azzal kezdődött, hogy elolvastam egy egyszerűcske wikipédia bejegyzést, és például rájöttem, hogy az ott felsorolt tünetek közül sajnos minddel rendelkezem. Mindez pedig annyira a fülembe ültette a bogarat, hogy nem is tétlenkedtem, egyeztettem az orvosommal, és megkérdeztem a véleményét. A tüneteimre és az előzményekre tekintettel abszolút javasolta a laparoszkópiát, ami engem nagyon megnyugtatott, mert így legalább nem csak az én őrült ötletem lesz, hogy megműtessem magam (lehet, hogy teljesen feleslegesen). Kapásból legalább öt dolgot felsorolt, ami beágyazódási problémákat okozhat, és csak laparral látható (uh-val nem).
A konzultáció alkalmával próbáltam megkérdezni a  dokitól, hogy ha találnak valamit azt egyúttal majd ki is veszik, vagy felébresztenek, elmondják, majd pár hét múlva visszaaltatnak és egy másfajta műtét során veszik-e ki. Persze nem hagyta, hogy megkérdezzem, mert azonnal leteremtett, hogy ne szaladjunk ennyire előre, bízzunk benne, hogy nem találunk semmit. Mikor végeztünk, meséltem G-nek, hogy én csak ennyit akartam megkérdezni a dokitól, de nem hagyta. G. mondja, hogy hát igaza van a dokinak, tényleg bízzunk benne, hogy nem találnak semmit. (Egyébként azóta tudom, hogy amit tudnak ott egyből meg is oldanak:)) Sétálunk hazafelé kézen fogva, majd pár perc csend után, mondom a férjemnek, hogy de mi lesz ha nincs ott semmi. Akkor kiderül, hogy nem ez a gond, és tök fölöslegesen vetettem alá magam a laparnak? Jó nagyot nevettünk magunkon és mint két bolond ott álltunk egymással szemben, hogy akkor most végül is mi a fenének örüljünk, hogy ha nincsen ott semmi, vagy ha van és azt végre a probléma okának kinevezhetjük? A problémát pedig megoldják, én pedig mesébe illő módon tavasszal szépen bekapom a legyet.
Merthogy úgy tűnik, hogy talán van is remény egy tavaszi lombikhoz. Nagy szerencsémre a ciklusom pont jól időzített az operációs tervezési naplóhoz, így aztán ha minden jól alakul, jövő héten laparoszkópia. Lányok, ez még nagyobb bulinak ígérkezik, mint a HSG volt...! Egyébként nagyon örülök, hogy túl leszek rajta ilyen hamar, és bízom benne, hogy nem derül ki semmi komoly probléma. Természetesen hamarosan jelentkezem egy szépséges beszámolóval a nagy műtéti fesztiválról.

16 megjegyzés:

  1. Én is tök fölöslegesen vetettem alá magam a laparnak anno, és előtte titokban egy kicsit én is reménykedtem, hogy találnak valami helyben orvosolható problémát, aztán jól teherbe esek utána. De végül mikor felébresztettek, és kiderült, hogy semmi rendellenesség nincs, és bónuszként átjárható is vagyok mindkét oldalon, akkor meg annak örültem. Szóval szerintem annak fogtok örülni, ami épp lesz… :)
    Hajrá és drukk!

    (És hogy szokásomhoz híven a kellemetlen igazságot is elmondjam: készülj fel a fájdalomra, ami a műtét után a válladba sugárzik majd ki - nekem annyira szar volt, hogy konkrétan észre sem vettem, hogy lyukakat fúrtak a hasamra.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Est! igen valószínűleg örülni fogok a semminek is:) Mindig próbálok mindenben pozitívat is keresni:) Hallottam erről a vállfájásról, kíváncsi vagyok nekem lesz-e, remélem kibírom...

      Törlés
  2. Én is csak megerősíteni tudom Est beszámolóját a vállfájással kapcsolatban, nekem is kegyetlenül fájt, szúrt, hasított, sajgott, szinte lélegezni is alig bírtam - de a Szent Cél érdekében mindent. :))
    Egy költői kérdés: nem az orvosodnak kellett volna eszébe jutnia, hogy a tüneteid ismeretében jó volna egy lapar? :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most meg kell azért védem picit, mert igazából csak 1 éve járok hozzá és én eddig nem mondtam neki a tüneteimet. Igazából én is csak nemrég olvastam róla, hogy a fájdalmas mensin kívül még milyen tünetei lehetnek, és bevallom, hogy azt gondoltam, hogy ez normális dolog és mindenkinek van ilyen. Eszembe sem jutott mondani dokinak..:( Az már más dolog, hogy 3 biokémiai terhesség után mennyire kellene evidensnek lennie a laparnak....Ezt a részét mondjuk tudta...

      Törlés
  3. Nekem egyáltalán nem fájt a vállam, maximum a torkom egy kicsit. Nekem a hasam fájt rettenetesen, a fájdalomcsillapítók ellenére is. Igaz, nekem nem csak bekukkantás volt, hanem hajjaj...volt tennivaló!

    VálaszTörlés
  4. Engem anno nem is engedtek addig inszemre sem, míg nem megyek laparra, pedig tudtam, sejtettem, nem fognak semmit sem találni, de a Sotén ez volt a protokoll, muszáj volt. Kb 2 héten belül én is leszerveztem. (Készültem arra a vállfájásra is, amit Est ír, mert mindenki, egy barátnőm is emlegette, de nálam elmaradt vmiért :) Drukk és várjuk a fesztiválbeszámolót! ;)

    VálaszTörlés
  5. Hát hajrá az újabb kalandhoz, szerintem akármi is lesz az eredmény a lelkiismeretedet is megnyugtatod hogy ezt is megtetted.

    VálaszTörlés
  6. Pinkman, hajrá a laparhoz! Akartam írni, hogy ha olyant találnának amit meg tudnak abban az altatásban oldani, akkor megoldják. Nálam méhsövényt leltek, amit akkor nem tudtak megoldani, hanem hasi metszéssel rá 3 hétre megoldottak. Szerintem akárhogy alakul jó döntés, hogy túlesel ezen. Ha találnak valamit, akkor kijavítják és zöld az út a babákhoz, ha meg minden ok, akkor annak örülünk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Huh, Vica, Te is túl vagy akkor egy-két dolgon, nem hangzik jól ez a méhsövény műtét...:( Na, ennél sokkal egyszerűbb kis problémára gondoltam:) Köszi a drukkot:)

      Törlés
  7. Továbbra is nagyon drukkolok!
    Amúgy az érzés annyira ismerős: már szinte én is akartam, hogy találjanak valami eltérést. Nem tudom, emlékszel-e, volt egy bejegyzésem az immunológiai vizsgálat eredményéről. Azt valahogy úgy kezdtem, hogy "sajnos" minden negatív.
    Éppen ezért én azt kívánom Neked, hogy a tavaszi lombik sikeres legyen és az ehhez szükséges egészségügyi/biológiai körülmények adottak legyenek! Jelentsen ez bármit!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen emlékszem, hogy írtad, arra is, hogy úgy át tudtam érezni! Köszi, Molly, annyira érzem, hogy tavasszal minden rendben lesz.

      Törlés
  8. Hú, már a jövő héten? De jó, hogy ilyen hamar túl leszel rajta! Nagyon szurkolok, hogy minden a legjobban alakuljon!

    VálaszTörlés
  9. Megerôsítem amit Est írt, mert nekem eddig kétszer volt lapar és mind a kétszer a felszívódó széndioxid (azzal fújják fel a hasüreget) miatt úgy fájt a vállam, hogy inkább arra kértem fájdalomcsillapítást és szinte könyörögtem egy váll masszázsért. Remélhetôleg neked nem fog fájni annyira és minden jól alakul majd. :)

    VálaszTörlés
  10. Köszi mindenkinek, Lányok! Hát remélem, hogy nem fog nagyon fájni azért, vagy ha fog, akkor nem tart sokáig. Érdekes, hogy olyan beszari vagyok ugye, de ettől most nem félek. Valahogy azt érzem, hogy ezzel most minden megoldódik. Várom nagyon!

    VálaszTörlés
  11. Drága Pinkman,
    Szívből kívánom, hogy sikeresek legyetek!

    VálaszTörlés
  12. Szia Pinkman! :) Túl vagy a műtéten? Jól vagy? Minden ok?

    VálaszTörlés