2015. január 5., hétfő

Egy kétségbeesett embriógyilkos (?) vallomása

Az kimaradt az előző bejegyzésből, hogy ami miatt annyira magam alá kerültem az első lombik hiábavalósága után annak tulajdonképpen nem csupán a sikertelenség volt az oka. Bár természetesen csakúgy, mint az első inszemináció alkalmával, úgy gondoltam, hogy a lombik egy csodaszer, és abból csak jól lehet kijönni, de nyilván hamar elszállt ez a naivitás belőlem, és ismét lejöttem ide a földre a többiek közé, hiszen sok mindenkit olvasok és sok mindenkivel beszél az ember várakozás közben a Kaáliban is, ahol azért kiderül, hogy többen ülnek ott másodjára, harmadjára vagy negyedjére és le se merem írni, hogy még hanyadjára. Bár az utolsó pillanatig próbáltam hinni a sikerben, de az eszemmel felfogtam, hogy ha nem leszek olyan szerencsés, hogy ez elsőre sikerül, akkor sincsen minden veszve, nem kell itt összeomlani. Majd másodjára menni fog. Vagy harmadjára. Nekünk G.-vel csak egy kívánságunk volt, ez tulajdonképpen még jóval a lombik előtt megfogalmazódott bennünk, az pedig az, hogy csak nehogy megint biokémiai terhességgel végződjön, mert ha így lesz, akkor szerintünk nagyobb a baj, mint azt gondolnánk. Inkább ne sikerüljön csak úgy lazán, de ha jön egy 4. biokémiai terhesség, akkor ott tovább kell kutakodni a baj után, újabb vizsgálatok sora kell, hogy következzen, amikbe - valljuk be őszintén- már elég rendesen belefáradtunk és semmi kedvünk a meddőség még mélyebb bugyraiba leásni. Már elég mélyen vagyunk most is, inkább felfelé kellene most már jönni, nem pedig lefelé. Mert nem elég ám teherbe esni, azt meg is kell tartani, de mégis hogyan? És persze újabb és újabb bizonytalanság, hogy megtaláljuk-e valaha is a bajt, vagy majd csak 50 évesen, amikor túl késő lesz mindenhez, mert már én sem leszek hogyismondjam túl üde állapotban egy lombikhoz és lehet, hogy G-t is elhagytam már, azért mert mindennél jobban szeretem őt a világon és azt szeretném, hogy eressze a világba a tökéletes spermáit és lehessen saját gyereke.
Végül is mondhatom, hogy a biokémiai terhességet valahol sikerült is elkerülni, mert hát nem teszteltem pozitívat. Ennek ellenére bárhogyan is próbáltam a homokba dugni a fejem (mert igen, őszintén szerettem volna ezt tenni), és elhinni, hogy még jóval a beágyazódás előtt vesztettem el a Mazsolákat, és nincsen semmi gond, csak egy rossz, akarommondani nem túl jó minőségű szériát sikerült kifognom, és majd a következő jobb lesz, de egyszerűen nem tudom. Szerintem egy hajszál választott el a pozitív teszttől, és tényleg nem szeretnék őrültnek tűnni, aki azt akarja bebizonyítani, hogy ő érzi, hogy vele van egy embrió, vagy belelát a méhébe, mert ez egyáltalán nem így van. Csupán 3 pozitív teszt után nagyon jól tudom, hogy milyen érzés. És ez pont ugyanolyan volt, mint amikor az előző kettő befejeződött. (Az első kicsit más volt, mert ott a 6. héten lett vége) Az a baj, hogy félek tőle, hogy nálam a beágyazódással vannak problémák, vagy a testem veti ki és gyilkolássza az embriókat, vagy ami még rosszabb esetleg mindkettő fennáll. Ha ez így van, akkor úgy gondolom, hogy nincs sok esélye sehányadik lombiknak, amíg nem derítjük ki, hogy ennek mi az oka.
Persze már régóta bújom az internetet a meddőség immunológiai okainak kutatásával kapcsolatosan, de most úgy érzem, hogy aktuálissá is vált néhány vizsgálat elvégzése is. Bevallom korábban azért nem tettem ezt meg, mert nagyon bíztam abban, hogy ha úgy szedem a szteroidot, ahogy Fülöp azt annó javasolta, tehát csak a beültetésig (és a 6. hét után), akkor sikerülhet. Ám most úgy néz ki sehogyan sem jó. Úgy se sikerül, ha folyamatosan szedem a Prednisolont (előző 3 biokémiai terhesség, meg ahogy Krizsa is javasolta) és akkor sem sikerül, ha csak beültetésig teszem ezt (Fülöp). Lehetséges, hogy valahol máshol kell keresni a probléma okát. Annyira nem szeretnék előre rohanni, mert szeretném Krizsával is megbeszélni, és kíváncsi vagyok, neki mi a véleménye, ő mit javasol, de nem bírtam ki, és addig is azért a Laboratorium Kft-nél elvégeztetek néhány bárki számára elérhető vizsgálatot (Cellularis immunstatus, NK funkció, Th1 és Th2 citokinek). Azért írom, hogy bárki számára, mert a G1 labornak is van egy habituális vetélések immunológiai okainak diagnosztikájára vonatkozó csomagja, ami viszont egy adatlap kitöltéséhez kötött, amihez nekem még nincsen meg minden vizsgálatom, így anélkül nem csinálják meg, pedig nagyon nagyon szeretném, de lehet hogy emiatt a fránya adatlaposdi miatt azt most kicsit csúsztatnom kell.
A másik feltevésem még az endometriózis. Volt idő, amikor tartottam tőle, hogy nekem az van, mert olyan fájdalmas menstruációval küzdöttem, hogy gyógyszer nélkül aludni sem voltam képes, pedig úgy érzem, hogy nekem azért elég magas a fájdalomküszöböm. Olyan furcsa, mert ez elmúlt 2014-ben, ezért nem is izgatott nagyon. Lehet, hogy a hormonkezelésektől hagyott alább a fájdalom? Ezt is meg akarom beszélni a doktorral, hogy javasolja-e a laparoszkopiát, ugyanis az endometriózis is okozhat beágyazódási problémákat.
A harmadik feltevésem meg ez a fránya IR-el küzdött szélmalomharc: a sok sporttal, diétával és metforminnal rendezem az eredményeimet, amennyire csak lehet, aztán a hormonok és szteroidok jól lerontják. Okozhat ez is beágyazódási problémákat. Itt viszont akkor azt tudom elképzelni, hogy a lombikos ciklusban lefagyasztjuk az összes embriót (persze, ha lesz mit lefagyasztani...), nincs transzfer, csak mondjuk 2-3 hónap múlva egy FET, amikor rendeződik az inzulin.
A további legjobb ötleteimet természetesen a legvégére hagytam: az egyik a béranyaság lenne, de mivel tudom, hogy ez itthon nem túl működőképes (és leszögezem azt is- mielőtt elvinne a rendőrség-, hogy ez nem egy burkolt hirdetés volt), ezért esetleg megpróbálhatnám felvetni a Kaáliban, hogy kíséreljék már meg ugyan elvinni a kisgyerekezdeményeinket 5 nap helyett mondjuk úgy 9 hónapig. Ezért bármit otthagynék letétben...Természetesen bőkezűen adogatnám be a fejlődésükhöz szükséges összes folsavat, vitamint, ásványi anyagot és bármit, amire csak szükségük van. Egy kellemesen temperált, steril és hangulatos laboratóriumban úgy hiszem, nagyobb biztonságban lennének, mint nálam. Mi pedig G-vel megígérnénk, hogy 9 hónap után a világ legeslegboldogabb apájaként és anyájaként egy pár darab cuki kis mózeskosárral a kezünkben értük mennénk, és akárhányan is lennének, elhoznánk őket onnan az Istenek hegyéről, ide, haza.
Egyébként meg fogalmam nincsen. Csak úgy szaladgálnak a gondolatok a fejemben így év eleje tájékán, ugye túl sok idő volt gondolkodni itt az ünnepek alatt és hát alig várom, hogy konzultáljunk a Kaáliban februárban.

20 megjegyzés:

  1. Drága Pinkman, sorstársként szívből együttérzek Veled.:(( Nemregiben olvastam egy Wobenzym nevű készítményről, amely hasznos lehet immunológiai meddőség esetén. A készítmény a gyógyszerészem szerint ártalmatlan az egészségre, legfönnebb az emésztés javul tőle - ha más nem is. Ha érdekel, Ezen a linken olvashatsz róla többet:

    http://natural-fertility-info.com/fertility-enzyme-therapy

    B.Ú.É.K!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Alíz! Nagyon köszi az infót, a tippet és mindenképpen utánaolvasok, utánakérdezek. Remélem, hogy Te is már jó úton haladsz az ügyben. És Neked is BUÉK!

      Törlés
  2. :)) Micsoda ötletek...néhány már nekem is eszembe jutott.

    Krizsa a G1 labor (egyébként közel 100 ft-ba kerülő) vizsgálatára csak annyit kérdezett "Maga ebben hisz?"

    A lapart biztosan javasolni fogja.

    VálaszTörlés
  3. Válaszok
    1. Igen, tudom, hogy 100 ezer Ft, nem semmi. Mindig le tudok döbbenni ezen... a Laboratórium Kft-s is 49 ezer volt..:(
      Ahogy írtad, jól magam elé is képzeltem a dokit, ahogy felteszi ezt a kérdést, olyan vicces:)
      Érdekes amúgy, nem tudom, hogy van-e értelme, de az tuti, hogy sok nőnél, akinél az a vizsgálat rossz eredménnyel jött ki, és miután kapott IVIG-et, összejött a baba, úh azért csak lehet benne valami. Persze remélem, hogy nekem nem kell ilyesmi, de muszáj valamennyire utánakutatni a dolgoknak sztem...Na nem tudom...az biztos, hogy egyelőre a G1 laborba amúgy sem tudok elmenni.

      Törlés
    2. Nekem Kr. azt mondta a nagyon rossz NK-eredményemre, hogy ez az egész hülyeség, és eszembe ne jusson az IVIG. Juli

      Törlés
    3. Szia Juli, tudom, hogy neki mi a véleménye az IVIG-ről, de valakinek meg mégis csak bejön. Szóval fene se tudja...Az a baj, hogy ha az ember ennyi idő után már nem jut egyről a kettőre, akkor minden után kutat...

      Törlés
  4. Pinkman drága, ne ostorozd magad túlságosan. Jó ötlet az endometriózist 100%-ban kizárni, sok ismerősömnél mikor kiderült, annak megszüntetése után azonnal jön a siker.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira nem ostorozom azért magam, de tuti, hogy van valami a gépezetben...és ahogy olvasgatok, egyre inkább én is az endometriozisra gyanakszom. Szinte majdnem minden tünetem megvan hozzá, de ezt csak a lapar mondja meg biztosra. Mindenképpen utánakérdezek nőgyógyásznál is, hogy mi legyen vele.

      Törlés
    2. fyi, egy dolgot kerestem Audrey blogjában, és rájöttem, nála volt az, hogy az elején kizárta az endometriózist, mert nem volt arra utaló tünete, aztán a HSK és LSK műtétnél mégis találtak nála, és utána terhes is lett. (szulokvagyunk.blogspot.hu)

      Törlés
    3. ja, köszi, Heni. Remélem én is, hogy valami hasonló sikerstory lesz az enyém is hamarosan:)

      Törlés
  5. Nagyon fontos, hogy hallgass a megérzéseidre - egyébként ezt Krizsa is tiszteletben tartja. Feltétlenül mondd el neki, hogy te milyen okokra gondolsz! Az endometriózisra én is gyanakodtam (pont mint nálad: korábban fetrengtem a menstruációs görcsöktől, aztán erre az évre elmúlt), ezt a gondolatom viszont konkrétan kiröhögte. De a lapart biztos támogatná!
    Szerintem egyáltalán nem vad ötlet lefagyasztatni az embriókat, és később visszakérni! Sőt.
    Rettenetesen szurkolok neked!

    VálaszTörlés
  6. Ha endometriózist akarsz kizárni,,en tiszta szívből ajánlom a dokimat, aki engem megszabadított tőle. Ha érdekel majd az elérhetősége, irj!
    Es nem tetszik a cím, Pinkman...:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Uhh, Cic, megírnád, vagy írsz címet, hogy hová írhatok Neked?
      Nem tetszik?:) Tudod, milyen bolondos vagyok, meg hát titkon szeretek megbotránkoztatni:) Ez csak ennyi, semmi egyéb, semmi jelentősége:)

      Törlés
  7. Nem is tudtam, hogy az IR-t befolyásolják a hormonok és emiatt okozhat beágyazódási gondot. Lehet ezért sikeresebb a FET ciklus, mert nincsenek plusz hormonok és emiatt az IR jobban kordában tartható, bár az embriók sérül(het)nek a felolvasztás során. A menstruációm elején én is görcsölök és csak lórugásnyi gyógyszerrel bírom ki, emiatt rákérdeztem az endometriózisra, s engem is szinte kinevettek, hogy az nem lehet a gond.
    Tetszik a 9 hónapos megőrzési ötlet. :)) Én is belemennék, ha lehetne. :)
    Drukkolok Nektek nagyon! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát szerintem ez az IR meg a beágyazódási problémák is örök vita a nődokik és az endokrinológusok között...Nekem a Kaáliban azt mondják hogy ne foglalkozzak vele, az endokrinológus meg mindig azt mondja, hogy nagyon fontos, hogy jó legyen az érték. Na, döntsem el.
      Az endometriózisra Zsófi is írta fentebb, hogy kinevette a Kaális doki, meg ezek szerint Téged is a sajátod. Hát nem tudom, akkor lehet, hogy engem is ki fog majd:D Neten olvasgatok utána, most erre kattantam rá, én azt olvasom, hogy okoz ilyen gondokat is, vagyis legfőképpen meddőséget, de beágyazódási gondokat is okozhat...Na, nem tudom.

      Törlés
  8. Jaj Pinkman,
    Tudod hogy nekem is hányszor megfordult a fejemben hogy bárcsak lenne embrió inkubátor és végig abban lennének...
    Én nekem is van olyan érzésem hogy a FET sikeresebb lehet mert nincs lestrapálva a női szervezet a stimu miatt. Csak ugye a FET-re nem a csúcsszuper embriók, hanem a "restli" marad.
    Ezen kívül én (még mindig) embrió minőség párti vagyok, azaz ki kell fogni a jó embriót.
    Én azt még megkérdezném a dokitól hogy miért nem vitték el 5 napig a te kis embrióidat?
    Mert OK hogy ezerszer jobb dolguk van a méhben de mégiscsak azt látom uralkodó álláspontnak hogy elviszik 5 napig (ha lehet) és akkor választanak.
    Nálunk a donorpetesejt miatt konkrétan az előírás volt (itt szigorúbb szabályok voltak, nem a klinika hanem az egg bank protokollja ment) hogy csak 5 napost ültetnek be.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is tudom, hogy mi az álláspont itthon, mármint, hogy miért nem 5 napos. Talán azt gondolják, hogy bent jobb mint kint...vagy nem tudom, majd rá is kérdezek. Csak mondjuk ha valóban szervi, hormonális vagy immunológiai oka van a beágyazódási problémának, akkor nem sok esély van sajnos a jó minőségű embriókkal sem...Aztán, ha nem találunk semmit, akkor majd a nagy számok törvénye alapján valamelyik csak megtapad...Tudom, hogy egyszer sikerül. Ebben egyelőre még valahogyan biztos vagyok.

      Törlés