2014. november 10., hétfő

Elkeserítő eredmények

Bár szeptember végén akartam eljutni az endokrinológushoz, de sajnos csak november közepére kaptam időpontot hozzá, így elhalasztottam a cukorterhelést is későbbre, hogy addig is minél többet tudjak sportolni és minél több idő teljen el az új gyógyszer szedése óta. Bár ne tettem volna, vagyis fogalmam sincsen, hogy mivel jártam volna jobban, de ezt tulajdonképpen már nem tudjuk meg sohasem.
Azt talán már többször említettem, hogy nagy mumus az életemben ez az IR dolog. Lassan 3 éve sosem sikerült tökéletes eredményt produkálni, hiába a sok metformin, a diéta, és a sport. 

Szóval íme, ez itt a valóság, nem titok többé, közzéteszem ezeket a "gyönyörűséges" értékeket, aztán pedig természetesen majd magyarázom a bizonyítványomat:


2012-ben még a jó öreg állami egészségügyben próbálkoztam rendbe vágni az IR problémámat, de hát- mint ahogy a mellékelt táblázat jól mutatja-, a régóta fizetett TB-mből nem tellett a kórháznak egy rendes vércukorterhelésre, így aztán csak Homa indexeket néztek. Bár sokak szerint az is bőven elég, hát nem vitatkozom, amúgy, lehet. 2012 év végén már a Homa indexre se tellett, büszkélkedtem viszont egy - a kezdetekhez képest - mínusz 10 kg-os súlycsökkenéssel, mivel boldogságomban az eredménytől néhány könnycseppet letöröltem az arcomról, ezért fontosnak tartottam feljegyezni a történelemnek. Emellett persze akkor lopta be magát az életembe a Prednisolon is, melyet csak és kizárólag a kiváló anyagcsere-összezavaró képessége miatt muszáj mindenképpen megemlítenem, szteroid szedése mellett ugyanis majdnem lehetetlen kitűnő vércukor értékeket produkálni. Ezért legyenek mentségemre a 2013-as siralmas eredmények. Bár, azt mindenképpen el kell mondanom, hogy a 2013 októberi eredménytől a föld fölött jártam pár hétig, hogy igen ez nem is olyan rossz és ha nem szedném a szteroidot még lehet, hogy tökéletes is lenne. Milyen ügyes, és kitartó vagyok, nem hiába a sok sport, a koránkelés, a finomságról való lemondás, a sok metformin, és miután jól megveregettem a saját vállam, Fülöp Vilmos rendkívüli gyorsasággal lerángatott a földre, letépte az arcom elől a rózsaszín függönyt, majd földbe döngölte az elégedettségemet és a közölte, hogy az eredmény úgy sz**, ahogy van, igazából túlmutatok az IR-en, ez már cukorbetegség, sokkal több meformin kell, 3000 mg/nap, mert ez így semmihez sem lesz jó, de gyerekhez legalábbis édes kevés. Hát egy darabig kitartottam, de aztán be adtam a derekam, és kipróbáltam a 3000 mg metformint, de terhelésre nem jutottam el, mert össz-vissz három hétig bírtam, annyira kikészítette a szervezetem, de erről írtam már korábban. Inkább elkezdtem csökkenteni a metformin adagját 3*500 mg-ra, ahogy a Kaáliban ezt javasolták, mert hátha ők ott ezt jobban tudják, és nincs is olyan nagy bajom, mégiscsak ők kotyvasztják a gyerekeket. Ám mint látszik, ez sem hozott javulást. Ezután mondta Breyer doktornő, hogy rajtam márpedig csak az izom fog segíteni, súlyzós edzések kellenek ide, nem pedig a kardio: és íme 2014. november eredménye, soha ilyen rossz 60 perces értéket nem produkáltam. Taps! Gratulálok magamnak! Hát most legszívesebben, dühömben fognám az augusztus óta növesztett izmaimat - amit heti három kemény edzés + heti két alkalom futás táplált -, kitépném a testemből, odavágnám a falhoz, és elküldeném őket a fenébe, hogy köszönöm, nekem ilyen izmokra aztán semmi, de semmi szükségem nincsen. 
Nos, mielőtt elkezdeném szétmarcangolni a testem és kitépni az izmaim, lehet, hogy csak egy védekező mechanizmus, de talán maradt egy kis reményem: ez pedig a Marvelon. Mindenhol azt olvasom, hogy a fogamzásgátló jól összezavarja az inzulin és vércukorértékeket. A vércukor-növekedés pedig még a tájékoztatójában is megemlítésre kerül. Ezzel a tudattal, nem is lennék kiborulva ennyire az eredménytől. Azonban ne gondoljátok, hogy nem voltam előrelátó. Írtam ugyanis a doktornőnek levelet, még a terhelés előtt, hogy szerinte van-e értelme Marvelon mellett terhelni, de igazából ő azt írta, hogy semmilyen hatással nem lesz a Marvelon a cukorértékeimre, nyugodtan terheljek. Viszont én pont az ellenkezőjét olvasom róla, és úgy általában a fogamzásgátlókról. Ha azt vesszük, hogy majdhogynem az összes mellékhatást sikerült produkálnom, amit a Marvelon okozhat, akkor miért pont a vércukor-növekedés maradt volna ki? Nem tudom, ha igaza van a doktornőnek, és nem a Marvelon okozza ezeket a borzalmas számokat, akkor viszont mégis mi értelme van, hogy 3 éve az életem a diétáról, a kemény sportról és a metforminról szól, ám mégis olyan mintha semmi sem változna? Így akkor azt kell mondjam, hogy semmit sem ért, semmi értelme nem volt, egyszerűen kidobott idő. Hinni akarok benne, hogy csak a Marvelon zavarta össze az értékeket. Muszáj elhinnem, hogy volt is és van is értelme, és őszintén remélem, hogy a héten a doktornő a személyes konzultáción mást fog mondani, mint amit a levelében írt a terhelés előtt.

És azt már alig merem megkérdezni - Marvelon ide vagy oda- , hogy ilyen inzulin és vércukor eredménnyel egyáltalán van bármennyi esélyem egy sikeres lombikra? 

21 megjegyzés:

  1. Jaj de sajnálom ezeket az értékeket. Én sajnos azt nem tudom megállapítani hogy ez most mennyire rossz, abban viszont biztos vagyok hogy minden hormongyógyszernek (így a fogamzásgátlónak is) nagyon rossz a hatása az anyagcserére és a szteroidnak is. Tudom, hogy ezt minden (legtöbb) meddőségi orvos letagadja. Nekem konkrétan tavaly mérgezési tüneteim voltak (fele hajállományom kihullott és az arcomon iszonyatos dudorok voltak hónapokig) és minden orvos tagadta hogy bármi köze lehet e lombikgyógyszerekhez. Ugyan mi mástól lett volna?
    Szerintem ne temesd még magad, tényleg kár hogy nem a Marvelon előtt csináltattál vérvételt. A szteroid meg a másik. Mikor én huszonévesen a colitisem miatt szedtem másfél évig 18 kg-t híztam. Nyilván sosem csináltak nálam cukorterhelést de gondolom eleve taccsra vágta akkor a cukorháztartásomat.
    Kérdés: ha úgyis lombikban rakják össze a petesejtet meg a spermiumot minek a szteroid?
    Na majd jönnek tőlem hozzáértőbbek is, de hátha nincs olyan nagy baj.
    Látod itt Kanadában soha senkit nem érdekelt az egész IR téma, nem tartják a teherbeesés akadályának se ezt se a pajzsmirigyet se a véralvadást és egyéb Magyarországon annyira figyelt dolgokat.
    A szokásos HSG-n és sono-histero-n kívül semmilyen vizsgálatot nem csináltak csak annyival foglalkoztak hogy meglegyen minimum 7 mm a mnyh és onnantól csak az embrió minősége a kérdés. Jó nálam donor kellett de 41 éves vagyok. Persze simán lehet hogy nem lesz semmi ebből a terhességből nekem végül de az bizony hogy az embrió minőségén fog múlni semmi máson.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A szteroid gyengíti a szervezet immunválaszát, így segíti az embrió megtapadását. (csökkenti a kilökődést eredményező esetleges ellenanyag termelést) Ezért adják lombiknál. Legalábbis én így tudom :-)

      Törlés
    2. Szia Fella, igen úgy van, ahogy U2 írja. És mivel nálam bizonyítottam ott van spermaölés, ezért fogják adni. Azért írom, hogy bizonyítottan, mert gondolom sokaknál van még, akik nem is tudnak róla, mert nem vizsgálták. Szerintem ez is tök gyakori dolog.

      Törlés
  2. Szia Pinkman!

    Nem szeretnék gyógyszerhatástan órát tartani Neked, de a nemi hormonok (androgének, progesztogének, ösztrogének, gonadotrop hormonok) IS farmakológiailag szteroidok!!! És ezt a dokidnak is kéne tudnia! A Marvelon lesz a ludas, de pl. akár az utrogestan is el tudja tolni az inzulin értékeket, még azoknál is akiknek nincsen IR-jük.
    Egy zugolvasód, Zsege.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Zsege! Az isten áldjon Téged így ismeretlenül is, köszönöm a visszajelzesed! :) Valóban ramferne egy oktatás, tényleg, de ahogy leirtad ezt, egyből beugrott, hogy igen, olvastam ezt már én is korábban valahol, és tiszta hülye vagyok, hogy nem esett le ez tegnap Nekem. Azért megnyugtattal. Köszönöm :) Kezdő vagyok még a lombikolasban, de tegnap éjszaka megfogadtam, hogy nem fogom terhelgetni magam ilyen hormonbombak után... (Pinkman)

      Törlés
  3. Sajnálom Pinkman, ugyanakkor nem mondom, hogy ne foglalkozz vele, csak a saját példámat mégis megemlíteném. Ilyen borzalmas eredményem született tavaly ősszel még a Merck szedése előtt, 22 év hormonpótolt, szteroidos időszaka után: http://hellopetesejt.blogspot.hu/2013/09/inzulin-rezisztencia.html?m=1

    A Kaáli javaslatára azóta is 3x500 mg az adagom a -13 kg ellenére, és mivel azóta mind2 stimulációm náluk terhességet eredményezett, plusz tartom a diétát, ill. baromira nem egyhangú az orvosok tudása/véleménye IR témában, mindezért nem vagyok hajlandó cukorterheléssel és annak eredményével stresszelni magam. Lehet, hogy struccpolitika, de így sikerült teherbe esnem, nekem ez elég bizonyíték.

    Szóval szerintem igenis lehetsz terhes az eredményeid és a Met szedése mellett! Tartsd továbbra is az IR diétát, sportolj csak, ezek csakis hozzásegítenek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Heni! Köszönöm szépen, és teljesen igazad van. Ma már tudom - hála Nektek - , hogy teljesen felesleges stimulációk alatt terhelgetni, én sem fogom többet. Szedem a metet, tartom a diétát és sportolok, biztos, hogy nem hagyom abba a sportot sem, pedig tegnap elkeseredettségemben erősen hezitáltam rajta:)

      Törlés
  4. Én azt mondom, hogy minden befolyásol mindent. A marvelon nekem eltolt egy csomó értékemet a véralvadástól a pajzsmirigyig. Eszméletlen mit tud okozni....nyugi, szerintem ezek a mostani értékek nem jelentenek semmit. Közeleg az idő....:-) Ne is gondolj arra, hogy emiatt nem sikerül!!!! Mert minden rendben lesz!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy megerősíted Te is, U2. Eszembe is jutottál, mert tudom, hogy Neked is minden bajod volt a Marvelontól....

      Törlés
    2. Ide írtunk, ehhez a bejegyzéshez.....akkor már értem :-)

      Törlés
    3. :) igen, én meg a lenti bejegyzéshez válaszoltam:)

      Törlés
  5. Szia, anno én is jártam évente kétszer IR vizsgálatra, hosszasan elemezgettem a kapott eredményeimet. Nem voltak rosszak végül is, de azért biztos ami biztos szedtem Meforalt, felirattam a dokival. Elfogytam tőle tíz kilót, nagyon vékony lettem. Így abbahagytam, meg belegondoltam, hogy a sok túlsúlyos gyorskaját zabáló hájadék terhes lesz nulla perc alatt, akkor itt valami nem stimmel. Hiszen ha körülnézel a meddőségi intézményekben várakozókon, a legtöbb lány normális testalkatú, sőt,csinos vékony. Én a sok év alatt nem sok elhízottat láttam. Márpedig azoknak mennyi lehet a terhelt inzulinjuk, több száz?? Jó,tudom, nem csak a kövérek cukrosak, de akkor is. Szerintem ez az egész IR jócskán túl van lihegve, a legjobban a magán endo dokik járnak ahol én is vagyonokat,ott hagytam. Elnézést egyébként, semmi bajom a túlsúlyosakkal nem akartam senkit megbántani.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt amúgy én is megfigyeltem. Szinte mindenki normális és vékony alkatú. Talán 1-2 masszívabb lányt láttam és ennyi. Érdekes....

      Törlés
  6. Annyit tudok én is még hozzátenni (azon kívül hogy nem merem elégszer újra megemlíteni hogy ez az IR csak Magyarországon "divat"), hogy még mikor kezdtem a lombikot, egy fórum tagja voltam ott kérdezgettem a szakértő rutinos kolleginákat és mikor írtam hogy nincs IR-em (mert még a legelső lombik előtt nézettem) azt a választ kaptam, hogy majd a lombikoktól lesz. Ami így visszagondolva azt jelentheti, hogy mivel az összes hormongyógyszer elmozgatja ezeket az értékeket, sokan csak több lombik után jutnak el IR vizsgálatra, kimondják rájuk hogy IR-esek. Persze valami rosszul működés biztos van (kinél nincs) de valszeg annyira elmozgatja az értékeket hogy az a ritka ha valakinek épp jók.

    VálaszTörlés
  7. Igazad lehet Fella, nekem van kiinduló, hormon kezelés előtti szinte tökéletes ÍR eredményem, ami sokkal jobb, mint a Meforal utáni sokadik kezelést követő ÍR eredmény.

    VálaszTörlés
  8. Szerintem sem kell kétségbeesned! A hormonok borították meg az értékeidet, ez tuti! Felafejjel! Leamarvelonnal!

    VálaszTörlés
  9. Örülök ám ennek a sok megerősítésnek, tudtam én, a laikus fejemben megfordult, nem hiába írtam a dokinőnek, és persze utána is hitetlenkedtem, de mivel olyan határozottan kijelentette a levelében, hogy semmi gond nem lesz, hát elhittem, hogy tévedhetek. Máig nem értem, hogy miért írta ezt. Valahogy nehezen hiszem el, hogy nem tudta....

    VálaszTörlés
  10. Szia Pinkman!

    Hagy mondjak Neked én is személyes tapasztalatot: a sok egyéb bajom mellett nekem is van IR-em, igaz, alig-alig. Egyetlen hónapnyi, nem szabályos diéta után szinte már nem létezőnek lehetett nyilvánítani. Viszont előtte 1 évvel (egyéb okokból 1 évig nem foglalkoztam vele) gyógyszer helyett Orvosi rutafű teát javasolt rá a dokim. Meg akkupunktúrára akart küldeni, csak azzal tudtam leszerelni, hogy nem sokkal korábban hónapokig jártam, eredmény semmi, viszont én ezt nem vagyok hajlandó csinálni. Akkor maradt a doki a teánál, mondván a gyógyszer hatóanyaga is abból a gyógynövényből van. És hogy ez hogy jön a Te problémádhoz? Ez az orvos Breyer.... Nem akarok semmi rosszat mondani rá, de szerintem ő is érdekes kissé, lazán veszi a dolgokat. Oké, én se erőltettem túl az ügyet, dietetikushoz nem mentem, sportolni nem kezdtem el. De március óta nem is küldött senki terhelésre. Gondolom értelme sem lenne, én is kaptam Marvelont, aztán jó sok Gonalt, meg progit, némi szteroidot... És már nem is tartom a diétát sem olyan keményen, mert én erre képtelen vagyok. De nem izgatom magam rajta túlzottan, így is beneveztem az újabb FET-re. Mert én is erre jutottam: a cseppet sem nádszálkarcsú hölgyek két perc alat teherbeesnek. Én meg a leggázabbb állapotomban sem értem el a 67 kg-t 175 centihez, most 59-60 vagyok. Kétlem, hogy az IR nagy gond lenne jelenleg. És ha Te ilyen fegyelmezetten tartasz mindent, sportolsz, stb., akkor szerintem a papíron szereplő értékek ellenére Nálad se lehet túl nagy gáz.
    Kitartás, ne törj le, csak ügyesen továbbra is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Nedria, a saját tapasztalatot. Túltettem már magam rajta...Egyébként valószínűleg azért is kezelik a Kaáliban olyan lazán ezeket a dolgokat (nincs terhelgetés, engem le akartak beszélni a metről, hallottam már másoktól is), mert a hormonok miatt úgyis eltolódnak az értékek...Gyanítom külföldön ezért sem lovagolnak rajta ennyit. Természetes teherbeesésnél biztosan számít, van is egy pár példa a tágabb környezetben, hogy valaki próbálkozott hónapokig aztán az IR kiderülése után pár hónap diéta után teherbe esett. De én is azt látom, hogy most már nekem felesleges ezen lovagolni, persze sportolok és diétázom, ezt fontosnak tartom, meg azért ne romoljon tovább...Köszi még egyszer, Neked meg nagy drukk!!:)

      Törlés
  11. Na hogy állsz? Hogy vagy? UH?

    VálaszTörlés
  12. Na én is ezért jöttem. Mi van már??? Tűkön ül mindenki!

    VálaszTörlés