2014. október 21., kedd

Legyünk őszinték?

Tavaly, még a legelső Kaális konzi előtt sokat hezitáltam magamban azon, hogy vajon itt van-e már az ideje annak, hogy megosszam életem eme történéseit a munkahelyemmel, vagy még ki tudok tartani és még van bennem annyi fantázia és kreativitás, hogy újabbnál újabb lódításokkal álljak elő, ha hiányozni vagy késni kell a munkából. Végül arra jutottam, hogy még kitartok. Azt gondolom, hogy az asszisztált reprodukcióban résztvevő pároknál éppúgy megoszlanak ezzel kapcsolatosan a vélemények, mint a dolgozzunk vagy ne dolgozzunk beültetés után, teszteljünk vagy hcg-t méressünk és így tovább.... Furcsa dolog ez nálam is, merthogy alapvetően az őszinteség híve vagyok, pláne hogy mindig minden dolgom, ügyem jól sikerült, legyen az munka vagy magánélet, ha ezt az utat választottam, ha pedig valami oknál fogva nem ezt, akkor be kell valljam, hogy sokszor pofára estem. Viszont a második biokémiai terhesség után nagyon mélyre zártam magamban életem e területét, és mindenkitől féltem, óvom, hogy nehogy véletlenül bárki is bepillantást nyerjen ebbe. Előtte a családdal és az igazán szoros barátokkal megosztottam (a munkatársakkal egyáltalán nem) ezeket a dolgokat: még a gyerekprojekt megkezdése előtt jól nagydobra vertem, hogy mi mikor fogunk belevágni (ezt egyébként ma már mélységesen bánom). Így hamar kiderült a közvetlen környezet számára az IR-em, a pajzsmirigy alúlműködésem és a PCT pozitivitásom, ugyanis ezekről még beszámoltam nekik is. Egyedül az IR-ről egyébként tudnak a közvetlen kollégáim is, arról,  hogy diétázom, sportolok, gyógyszert szedek és kontrollra járok vele, azt már nem tudják, hogy mi okból volt szükség erre fényt deríteni. A második biokémiai terhesség után tudtuk meg az MTHFR mutációmat. A családnak innentől kezdve már nem beszéltem magunkról. Nem azért mert rossz a kapcsolatom a  szüleimmel, sőt nagyon is jó és meleg, egyszerűen  csak már nem tudtam tovább nézni az anyukám szemében azt az aggodalmat, amit okozok neki ezzel. Jobbnak láttam, ha nem tud semmiről, így aztán nem éli bele magát semmibe, ezért nem is tud többet csalódni sem. Persze ez nem ilyen egyszerű, mivel várják, hogy terhes legyek, és láthatólag nem jön, időnként azért faggatnak és tudom, hogy ettől még borzasztóan aggódnak....De igazság szerint olyan szinten bezárkóztam már, hogy nem tudok beszélni erről nekik, pedig oly sokszor megfogalmaztam már magamban, oly sokszor elképzeltem, hogy mesélek kicsit, és megnyugtatom őket, hogy nem lesz semmi baj, tudom, csak ez nekünk egy icipicit lassan megy.
A legjobb barátaimnak elmondtam a második vetélést és a mutációt, de tovább nem meséltem. Akkor azzal zártam le, hogy egy darabig nem próbálkozunk, mert nagy eséllyel újabb vetéléssel végződne egy létrejött terhesség (egyébként ez így is volt, volt kb. két hónap, amikor Czeizel tanácsára védekeztünk, és csak a folsavat tömtem). És itt ez a történet számukra is lezárult, többet nem beszéltem. Az ő szemükben pedig a sajnálatot nem tudtam tovább nézni, és tudom, hogy nem szabad így felfogni, de mélységesen tudtam magam szégyellni, mikor egy egy sikertelenséget, rossz eredményt csak sírva voltam képes elmesélni nekik. Ráadásul arról ne is beszéljünk, hogy a baráti társaságunkban mindenki 1-2 hónap próbálkozás után esett teherbe, akiknek meg nincs babája, azok meg még nem is igen próbálkoznak, így aztán halvány lila gőzük nincsen olyan dolgokról, mint az IR és a peteérés összefüggése, a spermaölés és a szteroidok vagy egy genetikai mutáció. Persze velük is lejátszottam már képzeltben több százszor is, hogy elmesélem, de nem megy. Mikor lehetőségem lenne rá, akkor egy hang sem jön ki a torkomon, és ha kérdeznek majd' kiugrik a szívem a helyéről, és azon stresszelek, mit találjak ki gyorsan, hogy eltereljem ezt a témát. Nem rég az egyik legjobb barátnőm elsírta magát, mikor kettesben voltunk, azt mondta, hogy már az jár fejében, hogy nincs-e valami nagyon komoly egészségügyi problémám. Tudom, hogy rettentően aggodnak. Tudom. 
Ám most itt a lombik, ami valamivel nagyobb hiányzással fog járni a munkából, mint az inszeminációk voltak. Attól félek, hogy nem fogom tudni tovább titkolni ezt a munkatársaim előtt, és szörnyen érzem magam, ha velük meg kell osszam, a családom, a legjobb barátaim előtt meg hallgatok, mint a sír... Persze nagyon jó a kapcsolat a kolléganőkkel is a szűk csoportban (igazából csak ott az érdekes), és azzal sincsen gond, hogy megértenék-e vagy sem. Valószínűleg meg.
(Mármint értem én ezt úgy, hogy amilyen mértékben képesek ezt megérteni azok a családanyák, akiknek feltehetőleg gyönyörűségesen bájos arcú, hosszú szempillájú és hamvas bőrű tündérkirálykisasszonyok belebűvölték a méhükbe a magzatukat - finoman, szelíden és észrevétlenül a varázspálcájukat a hasukhoz érintve-, akkor amikor ezek az anyák azt kigondolták, megkívánták, mert pont eljött az ideje valamikor, egy ragyogó csillagokkal teli, romantikus, mesebeli és mámoros éjszakán, majd mindenféle komplikációk nélküli, felhőtlen 9 hónap várandóság után világra hozták csodálatos és makkegészséges csemetéjüket.)
Szóval nem hiányzik nekem még több sajnálat és még több kíváncsiság és még több sikertelenség elsztorizása, és megértetése.
G. mindig azt kérdezi, hogy miért nem elég, ha azt mondom bent, hogy dokihoz megyek, aztán szevasz. Ez valószínűleg a főnököm esetében működne is, nem hiszem, hogy tovább faggatna. Viszont a csoportban mi lányok vagyunk, nők dolgozunk, és hát alapvetően nem így működünk. Egyszer megfogadtam G. tanácsát, a beszélgetés a következőképpen zajlott:

Pinkman: Dokihoz megyek holnap.
Kollegina: Igen? Mi történt?
Pinkman: Semmi csak egy rutin kivizsgálás.
Kollegina: De ugye nincs baj? Miért kell? Milyen dokihoz mész?
Pinkman: Tényleg semmi extra, nem olyan lényeg.
Kollegina: Ne hadoválj, inkább mond, hogy nem akarsz beszélni róla.
Pinkman: Nem akarok beszélni róla. - Kollegina már gurul is a székével Pinkman mellé és átöleli.
Kollegina: Nekem nyugodtan elmondhatod, ha baj van, tényleg számíthatsz rám. Mi a baj? Milyen doki? Tényleg, segíteni szeretnék.

(Őszintén szólva, egyszerűen hirtelenjében ekkor nem is tudtam, hogyan rázzam le a Kolleginát, és csak annyi csúszott ki a számon, hogy gombás vagyok, és ezt nem akartam elmondani. Persze kinevetett, hogy ne aggódjak, ez mindenkivel előfordul, komolyan mondom, mintha nem tudnám.) 

Gondolom a férfiaknál valóban sokkal egyszerűbb egy efféle kommunikáció:
G.: Dokihoz megyek holnap
Kolléga: Milyen doki?
G.:Áhh, csak rutin kivizsgálás.
Kolléga: Értem, majd akkor jössz valamikor. Na helló.

Szóval én egyelőre csak különféle füllentésekkel tudtam elrejteni az életem gyerekcsinálós szakaszát a hivatalos nyilvánosság elől. És jó lenne, ha ez így is tudna maradni. Volt itt már minden: fogorvos, utazás, metformin receptfelírás, villanyórás, gázórás, barátnő gyerekére vigyázás, G-nek is volt már minden baja, ami miatt én késtem, amit nem tudtam nagyon megoldani, arra meg kivettem szabadságot. Szóval a lombikhoz kifogytam már majdnem mindenből (lassan a szabadságokból is), de remélem, hogy hamarosan tudok ihletet meríteni valahonnan. Ha meg nem, hát akkor úgy érzem, két lehetőségem maradt:

Vagy feladok egy hirdetést:


Vagy végre az őszinteséget választom:



23 megjegyzés:

  1. Az out of office nagyon durva. Remélem véletlenül nem nyomtad le az OK-t.
    Én a következőt tudom mondani: Én eddig a terhességig mindenkinek mondtam mert (1) éve hallgatom a "Hogyhogy nincs gyereketek?" kérdéskört, gondoltam nem akarok tovább kamuzni.
    Most mivel nem dolgozok szerencsém van én senkinek sem mondom, de pl szegény Férjemből már kihúzták a munkahelyen - de ez legyen az ő baja.
    Korábban mikor főnök voltam 2 kolleganőm is volt aki lombikozott (többet) és nem mondták el nekem hanem azt mondták hogy középsúlyos nőgyógyászati műtétjük lesz, és én megfelelően sajnáltam is őket. Aztán egyszercsak kiderült hogy terhesek. Az egyiknél biztos voltam benne hogy rákos nagyon sajnáltam. Azt hogy a csoporton belül elmondták-e azt nem tudom. Az is más kérdés hogy mernék-e betegséget hazudni (nehogy aztán visszaüssön).
    Kérdés hogy mennyire rugalmas a munkaidőd és mennyire bírnál végig dolgozni? Én tuti nem bírtam volna, viszont volt olyan kolleganőm is (ez már egy másik melóhelyen tehát nem a beosztottam volt) aki sosem hiányzott (órákra biztos) aztán egyszercsak terhes lett a 11-ik lombikjából.
    De a csúcs az a kolléganőm volt akiről egyszercsak kiderült hogy 8 hónapos hármasikrei vannak és soha nem volt még szabin se. Terhes sem volt (surrogate-je volt).
    Szóval vannak ilyen szupernők is.
    Hát nem tudom hogy segítettem-e.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az (1) éve dekódolva: 5 éve

      Törlés
    2. Amúgy ez tök rossz, hogy azt hitted, hogy rákos, mármint erre az oldalára nem is gondoltam, hogy ez is benne lehet, de ettől függetlenül nem jutott eszembe sose, hogy valami komoly bajt vagy műtétet találjak ki. Egyrészt azért sem, amit írtál, hogy azért azzal nem játszunk, másrészt amúgy nem is lennék vele előrébb, mert utána akkor azzal kapcsolatosan faggatnának, csak összezavarodnék a sok kamuzásba:)

      Törlés
    3. Igen egyetértek utólag én sem értem miért nem foggyökérkezelést kamuztak, de valszeg ilyenkor az ember agya már beszűkül és csakis nőgyógyászati jellegű műtét jutott eszükbe. És mikor valakinek már egy évben a 3-ik van és utána 2 hetet hiányzik majd letört arccal visszajön hát nyilván hogy a legrosszabbra gondoltam. De én akkor még tudatlan kis bohó voltam semmit sem tudtam a lombikról...

      Törlés
  2. Szerintem nagy teher ezt titkolni, talán nem véletlenül ràgódsz te is ezen most, hogy jön a lombik. Persze, meg lehet csinálni szabadsàgokkal, meg elkérezkedésekkel, de szerintem sokkal könnyebb őszintének lenni. Ahogy mesélsz a kollégaidról, normalis emberek, biztosan támogatnának ebben. Még az is lehet, hogy olyan támogatásra találnal, amire egyáltalán nem is szàmítasz. Viszont a nők amennyire empatikusak tudnak lenni, néha annyira gonoszak is. Hat nem könnyű dilemma. Nekem olyan sokat jelentett, hogy mind a kollégáim mond a főnökeim maximálisan támogattak, pedig vegyes a csapat, fiúk lányok, mindenféle korosztàlyban. Tudom, hogy a sajnálattal való nézéstől frászt kap az ember, de sokszor csak egy zavar húzódik a háttérben, mert az illető nem tudja hogyan lereagalni a helyzetet.
    Ezt neked kell eldöntened, hogy melyik utat választod végül, remelem, jol fogsz dönteni. Lesz itt olyan is, aki azt fogja mondani, hogy inkabb ne mondd el, és neki is igaza lesz, mert lesz mellé esetleg egy nem túl biztató történet, mert sajnos olyan is van.
    Szerintem te egy szuper csaj vagy, Pinkman! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát nagyon igazad van, Cic tényleg teher amúgy a titkolás, a család meg a barátok előtt inkább a lelkemnek az, de a munkatársak előtt meg azért, mert hát olyan sokat kell olykor olykor gondolkozni, hogy akkor most milyen indokkal lépjek le. Meg amúgy nem is jön ez nekem úgy, mint a vízfolyás, néha azt érzem, hogy az arcomra van írva, hogy KAMU.Nem kérdés, hogy egyszerűbb (és tisztább) út lenne az őszinteség. Az tény, hogy jó a csapat nálunk is, de azért, hogyisfogalmazzak, hát nem tombol az empátia minden esetben. Inkább a kíváncsiság, de nekem így meg már nem esik olyan jól beszélni róla. Jó, hogy nálad ilyen jól sült el, én még nem tudom, hogy legyen.

      Törlés
  3. Az is kérdés hogy normális-e a munkahely olyan szempontból hogy ha tudják hogy az ember "próbálkozik" akkor már "leírják", na ez úgis elmegy szülni (pedig ha tudnák...) Nekem mikor nem mondták el az olyan fajta hely volt.

    VálaszTörlés
  4. Én 4. lombik után vallottam be a fônökömnek, hogy meddôségi kezelésre járunk, addig csak annyit mondtam, hogy orvoshoz megyek, dietetikushoz járok, pár óra késéssel érkezem a melóba, szabizok, vagy kiveszem a túlóráim. Magam alatt voltam, hogy nem sikerülnek a lombikok és mondtam, hogy ha látja rajtam, hogy nem vagyok vidám, akkor emiatt van. Emellett több haláleset is volt a közeli családban, amirôl tudott. Biztosítottam róla, hogy a munkám nem látja kárát. Két hét múlva létszámleépítés volt és elküldtek. Biztos vagyok benne, hogy ez az ôszinteség közrejátszott abban, hogy engem választott, mert elôtte dícsért. Azóta megfogadtam, hogy hallgatok róla, csak 1-2 közeli barát tudja min megyünk keresztül, nem kell a sajnálkozó tekintet és a folyamatos kérdések.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen én is erre akartam utalni. Ha bevallja az ember és sikerül akkor tök jó nagy az öröm, de ha hosszabb a kűzdelem akkor odakerülhetsz a leggyengébb láncszemek listájára. Szerintem a legtöbben ettől félnek mikor nem vallják be.
      Én itt úgy kezdtem hogy nekem ez van ennek tudatában vettek fel, de nem hiányoztam csak mikor a vetélés volt akkor mentem egy hét disability-re, azon kívül csak szabik meg kisebb elkéredzkedések voltak. De így is rossz volt magyarázkodni hogy hát nem sikerült. Azért az emberek nagy része drukkol, csak nem érti ezt az egész mókuskereket.

      Törlés
    2. Ez nagyon durva, Jonsye, amit írsz, és engem ez annyira, de annyira felháborít. Ebből a történetből is látszik, hogy ha még néha úgyis tűnik, mintha megértenék, valójában nem értenek semmit ebből az egészből. El is hiszem, hogy Te is inkább magadba zártad ezek után...És azóta van munkád? (Téged egyébként szabad valahol olvasni?)

      Törlés
    3. Nagyon kevés ember tudja csak, hogy min megyünk keresztül, s nem is akarom bővíteni a kört. Szerencsére ugyanannál a cégnél, csak más osztályon kaptam munkát, de csak ideiglenes a szerződés, de ennek is örülök. :)

      Törlés
    4. Éreztem én, biztosan ezért kérdeztem tudatalatt, hogy szabad - e:) örülök, hogy van munkad, mert beleeltem hirtelen magam, hogy lombikozas közben kell az embernek állást keresni, interjuzni, és eladnia magát, hogy most a legmotivaltabb meg egyébként sem szeretne gyereket egyelőre és ilyesmi... Hát nem kívánom senkinek.
      Na mindegy, remélem, hogy már babát vársz, és valahol, valamikor majd valamelyik megjegyzésedbol kiderul, hogy minden rendben Veled :) ++++++++++++++++++++
      (Pinkman)

      Törlés
    5. Hát sajnos még nem, de remélem hamarosan, de úgyis tudni fogod majd. ;) Köszönöm! :)

      Törlés
  5. Nekem a főnököm tudja, de benne maximálisan megbízok - sem kirúgatni nem fog emiatt, sem pletykálni nem fog rólam a többieknek. Ennek ellenére azt javaslom, hogy ne mondd el, kamuzz tovább! Nem csak az a kérdés, hogy ki hogyan érti ezt meg, de a coming out-tól kezdve folyamatosan felhozzák majd a témát, kérdezgetni fognak ("hogy álltok?" "hogy vagy?" - ehhez egy külön arckifejezés is járul, amiből rögtön tudod, hogy nem az általános hangulatodra vonatkozik a kérdés), na meg persze jönnek majd a tippek...
    Az elején mi is nagy dobra vertük a barátok közt - nagyon megbántam. Ráadásul nem fogják fel azt sem, miért nem akarok beszélni a "dolgokról".
    A távolmaradásra a következő ötleteim vannak: makacs vírusfertőzés, esetleg hasmenés (engem a háziorvos mindig simán kiír ilyesmivel, akár 1-2 napra, akár egy hétre), a gyakori szaladgálásra gyökérkezelés, vagy egyéb többfelvonásos fogászati kezelés.
    Nekem november első hetében lesz a lombik, vagyis kb azon a héten lesz a leszívás is és a beültetés is - és pont akkorra tették az idei céges csapatépítést. A kulcsembereknek már szóltam, hogy nem megyek, aki kérdezte, hogy miért nem, annak azt mondtam, hogy lesz egy kisebb műtétem (ez végülis igaz). Eddig még senki nem kérdezett rá, hogy milyen, de már kitaláltam, hogy azt fogom mondani, hogy cisztám van (és ez speciel szintén igaz, a petékkel együtt azt is leszívják majd).
    Hát a fene egye meg, hogy az ezer egyéb bajunkon kívül még ilyeneken is agyalni kell :-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen ezeket a tippeket már jól ismerjük:) Amúgy nálam pont nem a főnőkkel van a "gond", neki tényleg elég lenne, hogy doki, aztán nem érdekelné, nem kérdezne ő semmit....
      De nagyon jó ötleteket írtál, Zsófi, köszi:) Jegyzetelem:)
      A november első hetéhez -és az utána következőkhöz is természetesen- nagy nagy nagy nagy nagy nagy drukk!!!:)

      Törlés
    2. De szuper ötlet a gyökérkezelés, hogy ez nem jutott eszembe nekem annak idején! Cisztám nekem is volt...papíron. Meg kis műtétem is.. Meg mindenféle kórság.

      Törlés
  6. Az előző munkahelyeimen zömében pasik voltak, ha még azok valamelyikénél dolgoznék, azt hiszem, én sem árulnám el, mert őket nehéz lenne beavatni egy ilyen "női dologba". Most főként nőkkel dolgozom, ráadásul többen – főként vezetők – lettek azóta terhesek, mióta én is azon vagyok, így megvan az empátia is – szerencsémre.

    Ha nem ez lenne a szitu, ha pl. nem megértő nők vennének körül, vagy pasik lennének, akkor azt hiszem, ráfognám az alap hormonvizsgálataimra – ennyit talán bevallanék, de mondjuk ez nem feltétlenül benchmark másoknak. A ciszta jó ötlet! Mammográfia, szemész, fül-orr-gégész, gasztroenteorológus, stb egyéb orvosi területek, de konkrétak – hogy ne gondoljanak rákra, mint az említett esetben.

    Ez a kamuzás nagyon nagy teher lehet tényleg – család, munkatársak felé egyaránt. Azt hiszem, én nem is tudnám (könnyen) leplezni, ezért jobb, hogy nem is teszem, mert a hazugságon való rajtakapás, vagy csak a találgatás, félinfók, fantáziálások körülöttem jobban zavarnának, mint a sajnálat, ami az igazsághoz tartozik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Drága Henim! Amúgy ha férfiakkal lennék körülvéve, akkor talán nem is problémáznék rajta, mert tudom, hogy nekik nem is kéne magyarázkodni, hogy mikor merre megyek, csak szólni, hogy később jövök. Vagyis, ahány pasival én együtt dolgoztam, azokkal mindig egyszerűbb volt valahogyan:) A nők, hát igen, nekik egy részük kis kíváncsiskodó és nem feltétlenül megértő, másik részük meg megértőbb, és segítő szándékú. Nálunk van ilyen is olyan is azért (gondolom mondjuk mindenhol)

      Törlés
  7. Szia, nemrég kezdtelek olvasni, és nagyon drukkolok. Írtam már másnak a blogjában, hogy 9 beültetést csináltam végig úgy, hogy senki nem tudott róla a munkahelyemen. Igaz, vezető voltam, le tudtam lépni órákra úgy, hogy nem kellett szólnom hova megyek. Lehet, sejtettek valamit, de mindig igyekeztem póker arcot vágni a munkahelyemen. A transzfereket amikor lehetett, hosszú hétvégék közelébe időzítettem hogy tudjak pihenni utána, vagy ünnepek előtt, jó sokat kellett tervezgetnem mindig. Össze vissza kellett lódítanom, nagyon utáltam akkor, mert nem szeretem a hazudozást, de nem akartam hogy sajnáljanak, főleg úgy, hogy minden kolléganőm max.két hónap alatt terhes lett, egy meg aboruszon is volt, pont akkor amikor nem sikerült a nyolcadik lombikom-képzelheted mit éreztem. Most így utólag azt mondom, jól tettem hogy nem szóltam róla senkinek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a drukkot, Lovely,aranyos vagy, jól esik:)
      Azért nem lehetett semmi 9 beültetést végigcsinálni így, hát minden tiszteletem ....én meg már egyhez is stratégiát próbálok alkotni:) De elhiszem, hogy az abortuszos story után Te pedig még aztán nem tudtad megosztani velük, hogy min mész keresztül...
      Remélem a 9. sikeres volt Neked! Lehet esetleg tudni?:)

      Törlés
  8. Igen, egy éves a nagyfiú :-) itt szuszog mellettem :-)
    Drukkolok nagyon a továbbiakban!

    VálaszTörlés
  9. Én is a ne-mondd-el pártján állok.
    Mi azt sem említettük, családnak és barátoknak se, hogy elkezdtünk spontánnal próbálkozni, mert a mindenféle ügyeink miatt (nekem évi 6-7 ciklus, némelyik peteérés nélküli, M.-nek visszatérő mellékheregyulladások), sejtettük, hogy nem lesz egyszerű, és nem akartunk se kérdéseket, se sajnálkozást. Egyedül Apu tudta, benne biztos voltam, hogy tudomásul veszi, titokban drukkol és imádkozik, és mélyen hallgat. Utána sem tudott már semmit, se a kiviszgálásokat, se a BMC-ét.
    Munkahelyen amúgy nem lett volna gond (kirúgás vagy ilyesmi), de ott is inkább megoldottam csúsztatásokkal, pár órás késésekkel, félnap szabikkal, mind kamu ürügyekkel. Igaz, nekem csak inszem volt, de előtte pl. volt lapar, amikor egy hétig ki kellett maradnom, és volt ugye egy terhességmegszakítás is, amikor szintén.
    Kissmajomnál a CVS eredménye után elmondtuk a szűk ismerettségi körnek, de csak ha rákérdeztek, mert egyszerűen annyira belém égett, hogy soha semmi sem biztos, hogy nem mertem szétkürtölni. Munkahelyen a főnökömnek (nagyon jófej pasi) mondtam csak el, a beosztottjaim meg előbb-utóbb rájöttek. Nagyon vicces volt, mert viszonylag kicsi hasam volt + bő nyári ruhákban jártam, így a nem közvetlen kollegák nagyrésze ősszel kezdett csak gyanakodni, hogy milyen furcsán híztam meg - akkor már hét hónapos terhes voltam...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. *Utána sem tudott _más_ semmit, se a kiviszgálásokat, se a BMC-ét.

      Törlés