2014. október 1., szerda

Hormon-információk

Hiába a mágikus HSG, úgy tűnik nem estem teherbe spontán ebben a ciklusban (sem). Bár még csak a 9. DPO-n vagyok, de semmi tünetem, és a 10-es tesztek is negatívak. Viszont ezzel szemben a 4. CD-s és a 8. DPO-os vérvétel eredményei megérkeztek a héten (itt is látszik, hogy a 8. DPO-s progeszteronnak szerintem magasabbnak kellene lennie egy terhességhez).

4. CD
FSH - 5.6 IU/L
LH - 9.3 IU/L
Prolactin - 229 mUI/L
Ösztradiol - 142 pmol/L
Tesztoszteron - 0.95 nmol/L
AMH - 8.9 ng/mL

8. DPO
Prolactin - 297 mIU/L
Ösztradiol - 1347 pmol/L
Progeszteron - 55.3 nmol/L
Tesztoszteron - 1.49 nmol/L

Nem tűnik rossznak, vagy legalábbis, úgy gondolom, hogy nem halálos. A 8. DPO-s ösztradiol be volt csillagozva, mert túl magas a megadott határértékhez képest, de remélem, hogy azért ez sem okoz nagy galibát majd. Az FHS LH arány és az AMH kissé megemelkedett értéke utalhat PCO-ra, de ugye ezt tudjuk, hogy nekem van, nem lepett meg. Gyorsan rákerestem, hogy a kicsit magas AMH mekkora gondot okozhat a stimuláció során, de nagyon sok infót nem találtam erről, azonkívül, hogy nagyobb az esélye a túlstimulálódásnak. Jellemzően mindenhol a túl alacsony értékkel foglalkoznak, így azért megnyugodtam, hogy nem lehet olyan nagy probléma. Nem mintha nem rettegnék a túlstimulációtól. Gyakorlatilag ez az egyetlen dolog, ami miatt tartok a lombiktól. Hiába tudom, hogy jó kezekben vagyok, és bíznom kell az orvosomban, hiszen tapasztalt és tudja mit csinál, és remélhetőleg nem is vagyok egy nagy szakmai kihívás számára az eredményeimmel, de mégis arra gondolok, hogy milyen sok mindenkivel megesik, pedig gondolom, mások is - az esetek többségében legalábbis- tapasztalt és jó orvosok kezében vannak. Az nem baj, ha kicsit rosszul leszek, csak kórházba ne kössek ki. Nekem most nincsen időm kórházba kerülni, arról meg ne is beszéljünk, hogy ezt, hogyan adnám be a munkahelyen. Na, mindegy, azért nem kezdem el még az ördögöt a falra festeni.Tervben volt a cukorterhelés is, de csak november közepére kaptam időpontot az endokrinológushoz, így úgy döntöttem, hogy azzal még várok picit. Addig a diéta mellett továbbra is gyarapítom az izmaimat. Remélem meglesz az eredménye. Nagyon kíváncsi vagyok rá, miben javít az új gyógyszer és ez a muszklinövesztés. Most minden reményem a súlyzókban van.

6 megjegyzés:

  1. Annyira ügyes vagy, kis izompacsirta :)
    En nem féltem a tulstimulàlódàstól, muszáj bízni az orvosban, ahogyan te is írod. Es az is lehet, hogy nem kell sok hormont kapnod majd, mint nekem. A lombik egy csoda, egy hatalmas lehetőség. Ha így állsz hozzà, biztosan könnyebb lesz. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van, amúgy egyre jobban várom, még ha nem is látszik annyira:)

      Törlés
  2. Én is a túlstimutól (+ nálam olykor stimu alatt felbukkanó magas vérnyomás kombótól) féltem eddig, de nem merek tovább inszemmel próbálkozni, szűrjék ki, amit lehet blasztóként, mert nem bírnám ki újra a genetikai bajt (amire persze így sincs garancia, de talán kisebb egy hajszállal az esélye) Ezért félretettem az évek óta meglévő túlstimus félelmem, hát változik az ember nézőpontja... A magas AMH szerintem csak jót jelenthet! Hajrá muszklik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát őszintén megértem, hogy a PGD-t választod. Az is biztos, hogy változik a nézőpontunk, én is úgy érzem, hogy egyre jobban várom már. Most volt egy kis bizakodás, hogy hátha nem lesz szükség a lombikra, de ahogy ez múlik, úgy barátkozom meg ezzel az úttal.

      Törlés
  3. Na nem is tudtam hogy a túlstimutól félsz. Én rengeteg olyan történetet olvastam mikor a túlstimu egyúttal terhességet is jelentett mert valahogy a HCG beindulása az egyik oka a túlstimunak. Sőt az egyik kolléganőm így járt, és csak azt tudtuk hogy kórházba kerül "mérgezés" miatt pár napra. Nem derült ki, csak 3 hónap múlva bejelentette hogy terhes. Én is akkor raktam csak össze. Nekem mondjuk a saját FSH-mmal, AMH-mmal nem kellett félenm ilyesmitől hiába kaptam max. adag Gonal-t tehát könnyen beszélek. De szerintem ellenőrzés alatt leszel. Van a rengeteg módszer, a fehérje, a rengeteg víz, folyamatosan figyelni magadat.
    De amúgy nem szabadna megtörténnie. Nem tudom hova mész lombikra, de ha nem a 30 körüli petesejtre hajtanak hanem 5-6 jó minőségűre akkor szerintem nem történhet meg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha benne van az ember, biztosan nem tűnik majd olyan ijesztőnek, mint így tapasztalatlanul. Amúgy a Kaáliba folytatjuk mindenképpen, ahol az inszemek voltak, kitartok emellett és én semmiképpen nem tervezem a 30 petesejtet, remélem a doki sem. Majd szólok neki, hogy nekem nem kell olyan nagyon sok, úgy számolgassa meg kalkulálja a mértékeket:)

      Törlés