2014. augusztus 27., szerda

Az inszemináció utáni napjaim - 6.DPO

Hogy mi is történik velem az inszeminációk utáni időkben? Kapaszkodjatok meg: tulajdonképpen ugyanaz, mint az inszeminációmentes időkben. Az elsőnél megkérdeztem a dokit, hogy ő milyen életmódot tanácsol, külön kihangsúlyozva a sarkalatos dolgokat: a munkát, a pihenést, a sportot, a sexet és az étkezést. Nos, ő azt javasolta, hogy minden menjen ugyanúgy, mint ahogy akkor éldegélek, amikor nincsen inszemináció. Az étkezésre azt ajánlotta, hogy váltsak át gluténmentesre, úgyhogy ilyenkor azért vigyázok, hogy ne vigyek be túl sokat, merthogy mióta tudom az IR-t és diétázok, sokkal több glutént viszek be, mint előtte. Előtte (azaz három évvel ezelőtt) ugyanis az általános napi evési rutinom -hogy is mondjam- elég egyszerű volt: nem reggeliztem semmit, ebédre pedig egy jó nagy, férfias adag hús és (sült) krumpli csúszott le, vacsorára szintén valami nagy adag hús valamilyen körettel. És kész passz ennyi, napi két étkezés, óriási adagokkal. Esetleg, néha néha, amikor úgy igazán jó akartam lenni önmagamhoz, akkor becsúszott azért gyors kaja is, nem tagadom. Ha nem voltam túl jól, akkor a halas verziót választottam, merthogy az biztosan diétás. Igen, igen, tudom, az étkezési kultúrám -enyhén szólva- nem volt túl kifinomult, nem is csodálkozom, hogy mindemellett IR-em lett, bár tény, hogy a mi családunkban amúgy is halmozott a cukorbetegség. Szóval egészségtelen táplálkozás ide vagy oda, azért az IR előtti étkezésem nem volt túl gluténban gazdag. Utána elkezdtem diétázni, így bejött reggelre a saját sütésű teljes kiőrlésű kenyér, a különböző rostokban (és gluténban) gazdag kekszek tízóraira, köretnek a bulgur, gersli és társaik. Inszemek után még mindig én sütöm a kenyeret, már tudok lassan felszívódót készíteni gluténmentes változatban is és köretnek inkább a barna rizst vagy a kölest választom. Igazából annyira azért nem bonyolítom túl, sok várandós eszik glutént, és nincs semmi gond, de ha azt könnyen meg tudom tenni, hogy lecsökkentem a bevitelt, akkor miért ne vigyáznék.
Ha meg már az étkezésnél tartok, akkor leírom azt is, milyen gyógyszer és vitamin féleségeket juttatok ilyenkor naponta a szervezetembe, hogy ha ott van a mi kis embriónk, akkor maradjon is ott és nem mellesleg jó nagyra dagadjon meg:

1*50 mcg Letrox (pajzsmirigy alulműködés)
2*850 mg Eucreas (IR)
Aspirin Protect
2*2 Utrogestan
2000-es Clexane
1 Femibion
1000 mg C vitamin
1 Magne B6
2*1000 mcg Metilfolate
2* 2000 mg Inositol

Azért remélem nem viszem túlzásba. Az inositolt csak nem rég kezdtem el, és amúgy egy sima, azaz nem inszeminációs ciklusban a C vitamint és a Magne B6-ot kihagyom a vitaminok közül, a gyógyszerek közül pedig természetesen az Aspirin protectet, az Utrot és a Celxanet. 
Az életem más területén minden ugyanaz, mint akkor, amikor nem vagyok jól meginszeminálva: sportolok, dolgozom, pihenek, sexelek, alszom, általában pont ebben a sorrendben :) Azért a sportra vigyázok, nem hajszolom túl magam, igyekszem kihagyni azokat a gyakorlatokat, amik a hasamat terhelik, de amúgy az IR miatt muszáj is mozognom. Ez a pozitív teszt után, várandósan is egy hangsúlyos dolog lesz, biztos, hogy valamit valahogyan sportolnom kell majd, hogy ne szálljon el az inzulinom. A munka...hát igen az már egy nehézebb ügy. Nem nagyon tehetem meg, hogy nem megyek be két hétig. Azaz hát helyesebben mondva, és ha igazán őszinte akarok lenni magamhoz, akkor persze megtehetném, de a lelkiismeretem és ez a fene nagy kötelességtudatom nem engedi meg nekem...Pedig a munkám elég stresszes. Tele konfliktussal, aminek közvetve vagy közvetlenül szinte napi szinten részese vagyok, és a munkatempó is elég feszített, más cégnél kétszer, de már olyat is láttam, ahol háromszor ennyien csinálják azt a mennyiségű feladatot, amire mi másfelen vagyunk. Egyelőre még nem gondolom, hogy feltétlenül az lenne a megoldás, hogy nem megyek be inszemináció után, igazából nekem kellene egy kicsit lazábban hozzáállni, és kicsit jobban tenni a feladatra, mint ahogyan azt amúgy sokan mások képesek igazán jól csinálni gyerekprojekt nélkül is. Így aztán a harmadik inszemináció után új programmal bővült a napi rutin: relaxálok, minden nap, lefekvés előtt, de bent is. Ha pedig sikerül az inszem, és pattintok egy csíkos tesztet, az biztosan minden kötelességtudatot, lelkiismeretet és teljesítménykényszert felülír majd. Ha nem tudok stresszmentesen dolgozni, akkor azonnal abbahagyom a munkát és hazajövök, és ha kell, akkor 9 hónapot ülök itthon a fenekemen a túlpihenéstől teljesen elszállva és lelassulva vagy ha az kell, akkor felfekvésesre fekszem a hátam. No, de ne szaladjunk ennyire előre. 
A tüneteim csak a szokásosak, tehát pontosan ugyanazok, amik a nagy könyvben is meg vannak írva: nincsenek terhes tüneteim. Hogy is lehetnének a 6.DPO-on? Azaz fájdogál picit a hasam, minimálisan, ha nagyon akarom, akkor kezdem érzeni a mellem is, fáradt is vagyok, de ezek akár a menstruáció tünetei is lehetnek. Őrjítőek egyébként ezek a napok. Most meg fog jönni, nem fog megjönni? Már nincsen fent új a neten ebben a témában, kiolvastam az egészet, már lassan minden nyelven, így aztán nagyon jól tudom, hogy ilyen korán soha, de soha nem tudom meg biztosra, hogy ez vajon a mensitől fáj vagy mert van odabent némi mozgás. Ennek ellenére óráról órára figyelem a testem minden mozzanatát: nos, nem is csoda, ha egyszer bedilizek.

19 megjegyzés:

  1. Jaj veled érzek, pedig bennem aztán semmise nincsen. Ugye még ovuláció se, csak ez a brutálsok ösztrogén.
    Érdekes, nekem is az lett a tapasztalatom hogy vagy glutén vagy CH. Mikor a természetgyógyász átállított gluténmentesre azokban a termékekben brutál adag szénhidrát van és nem teljes kiörlésüek. Szerintem is jó ha mindent úgy csinálsz mint máskor, végülis az inszem közelebb van a "valóságos"-hoz tehát elvileg semmin nem kell változtatni.
    A munka. Jajj. Nemtudom mi a jó megoldás. Én most (jövő héttől) totálisan munkanélküli leszek, ilyen még nem volt. De én mindig alig tudtam koncentrálni, egész nap a neten lógtam. Habár igazad van, már mindent kiolvastunk, mostmár fölösleges...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És eddig beültetések után Te dolgoztál, Fella? Mert szerintem azért jó lesz most, ha otthon maradsz, nyugiban...

      Törlés
    2. Igen én dolgoztam. Nálam az a csavar a történetben (nem tudom ez mennyire jön le a blogomból mert eléggé ad hoc módon arról írok ami éppen eszembe jut) hogy én ott hagytam az "igazi" felelősségteljes, komoly, blabla pozíciómat és itt Kanadában annál a cégnél ahol a férjem is van kaptam egy ilyen "expat-feleség" munkát, szóval kb 15 évre vetett vissza. Tehát én vagyok a 23-ik Micike. De nekem még ez is megterhelő volt mert nem tudtam koncentrálni, a kollégák meg ferde szemmel néztek rám hogy én mindig eljárkálok, hiányogatok (a főnökséggel persze meg lett beszélve). De most lejár a szerződésem hó végén és direkt nem hosszabbítottuk, így mostmár itthon leszek. Több időm lesz a netre!!

      Törlés
    3. Igen, Fella, abszolut lejött és érthető volt...de szerintem tényleg jobb lesz, ha most otthon leszel a nyugalomban....

      Törlés
  2. Jo volt olvasni a soraidat, olyan nyugalmat árasztott. D vitamint nem szedsz? Ha jól látom, azt nem írtad a többi kozott.
    Azért csak óvatosan a sporttal, gondolom ilyenkor nem a nagy ugrabugra megy, inkább nyújtàs vagy hasonlók?
    Mindjárt itt a hétvége, aztán jövő heten mar tesztekhetsz is, gondolom. Sikerülni fog! Tudom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, ha így jött le, mert alapvetően azért elég idegbeteg típus vagyok:D
      Nem szedek D vitamint, de nagyon hezitáltam. Kellene, ugye? Te pontosan milyet szedsz és mennyit? Veszek én is holnap!

      Törlés
    2. Ja, igen a sport az inkább csak gyaloglás a futás helyett, meg a kar, comb erősítése, ilyesmik. Vigyázok:)

      Törlés
    3. Igen szerintem is vegyél D vitamint, ha háziorvos írja fel így sokkal olcsóbb. Én a D3 vitamin Fresenius Ne típusút szedem, de nagyon sokféle van. Én napi 3000 Ne-t szedtem, de most mar csak 1000-et. Legalább 2000 kellene!

      Törlés
    4. Cseppet szedjetek D3-at ha van, az jobban felszívódik. És magnéziummal együtt. Én megeszem a napi 5-6000-et is még mindig.

      Törlés
  3. Jó ötlet ab D vitamin pluszban! Igen, a sportot inkább most talán jobb hanyagoni, séta a legjobb. Én az első évben folytattam a golfozást a beágyazódásos napokban is, akkor még nem vezettem és nem olvastam blogot, és akkor ott a golfpályán egy laza játék közben kezdtem el vérezni. És még nem mensi idő volt, hanem napokkal előtte. Egy másik alkalommal emeltem pár máskor jelentéktelen dolgot takarításkor, ugyanaz történt, este már véreztem. Utólag persze tudom, azokban a napokban sokkal-sokkal óvatosabbnak kell lenni, ezért maradtam itthon szigorúan kanapén dolgozni is mind2 legutóbbi inszem után, hogy még véletlenül se terheljem meg magam. IR miatt csak napi séta maradt. Azóta is persze maradtam óvatos, de már nem annyira, mint a "kapaszkodás" kialakulásakor :) Drukkolok!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hm ez érdekes. Én azt hittem hogy az ilyesmi csak urban legend és inkább azért kell vigyázni hogy ne magunkat okoljuk. Mindenhol azt írja hogy az első hetekben semmi ráhatásod nem lehet a babára és hogy folytass mindent ugyanúgy mint addig. Én mondjuk nem bírtam sportolni (mostse bírok mintha agyon vertek volna azösztrogéntől úgy érzem)...

      Törlés
  4. Jelentem, a D vitamin beszerezve!!:) Remélem még nem késő elkezdenem. Köszönöm a tanácsokat Mindenkinek, jó hogy itt vagytok:)

    VálaszTörlés
  5. Válaszok
    1. Köszönöm az érdeklődést, drága vagy, Cic:) Minden rendben, de nem tudok/nem érzek még semmit. Vagyis hát körülbelül úgy pattogok ezen a héten az optimista és a pesszimista énem között, mint a labda egy kosár meccsen...Napjában százszor váltogatom. Fájogat picit a hasam, egyértelműen mensi-szerű, de azért szeretnék bízni benne, hogy ez még jót is jelenthet. Hamarosan jelentkezem a teszt eredménnyel, akkor majd látjuk.

      Törlés