2014. március 8., szombat

Idiokrácia

Biztos, hogy csak nekem van bajom a közegészségüggyel itthon, mert az nem lehet, hogy folyton elégedetlen legyek vele. Az is elképzelhető, hogy csak is én vagyok a hibás állandóan, de muszáj leírnom, hogy mi történt velem a héten, hiszen, lehet ennek egyébként hatása lesz a március 10-ei Káalira is....Próbálok tárgyilagos lenni, bár elég nehéz az érzelmeimet kordában tartani, ha csak egy kicsit is gondolok az esetre.

Ugyebár a korábban említett nőgyógyászunk javaslatára kórházban csináltattam meg a méhnyaknyákból vett vizsgálatokat (Chlamydia, Ureoplasma, Mycoplasma). Közeleg a március 10. is, de egyébként is eltelt már 2 hét, mióta megcsináltattam a vizsgálatot és hát a doktorunk azt mondta, hogy vizsgálattól számított 2-3 hét elteltével kezdhetek is az általa megadott (!) telefonszámon (telefonszám 1) érdeklődni az eredményem után. 

Így hát március 3-án, hétfőn neki is kezdtem hívogatni telefonszám 1-et, amit egy idő után fel is vették. Közölték, hogy ott biztosan nem fogok kapni felvilágosítást a leletemről, hívjam telefonszám 2-t. Telefonszám 2: itt biztosan nincsen az eredménye, hiszen ez a fekvőbeteg nővérszoba, ne ezt hívjam, a laborban érdeklődjek a telefonszám 3-on. Telefonszám 3-on közlik, hogy ha van eredmény, akkor náluk az már nincsen, hívjam telefonszám 4-et, mert ők odaküldik. Itt azért már éreztem, hogy ezzel a rendszerrel valami probléma van. Telefonszám 4-ről persze visszaküldtek telefonszám 1-re, jeleztem is, hogy ott már jártam, de szóltak, hogy nem olyan egyszerű, biztosan azért nem tudtak segíteni, mert nem Laboros Mártikát kerestem. Bevallom, nem őt, mert nekem ezt senki sem mondta, de hát megpróbálom, akkor őt, csak legyen kedves megmondani, mi a tisztességes polgári neve a hölgynek, ne Laboros Mártikaként keressem már, mint valami 19. századi kis faluban, ahol mindenkit a különböző tulajdonságairól neveztek el. Áhh, azt ő nem tudja, mindenki így hívja, nyugodtan keressem így. Na jó, nem tudtam, hogy nevessek vagy sírjak ezen, de rajtam ne múljon. Visszahívtam telefonszám 1-et és kerestem Laboros Mártikát. Nem volt egyszerű elérnem, de sikerült. Laboros Mártika közölte, hogy nála ne keressem, ők azt egyenesen odaadják a doktor úrnak. Bevallom őszintén ez a válasz már - mindezek után megnyugtatott, mert úgy voltam vele, ha ez így folytatódik, akkor hívom a dokit, mert ez már vicc vagy cirkusz, inkább az utóbbi, mert a vicceket szeretem a cirkuszt pedig nem. Csak másnap hívtam a doktort, mert azt tudni kell, hogy rengeteg a munkám odabent, és egyrészt időm sem volt több, másrészt elég feltűnő azért 5 percenként kijárni az irattárba telefonálni, ezt nyilván nem úszhattam meg a munkatársaktól érkező kérdések nélkül, és a kérdésekre adott nem őszinte válaszokba azért sokszor belezavarodik az ember lánya, ami igen kellemetlen. 
Másnap persze doktorunk közölte, hogy ő lelet ügyben nem tud segíteni, és a mai napig is csak a telefonszám 1-et tudja javasolni, hát ő is csak azt tudná hívni, ott tudna érdeklődni, próbálkozzak, de inkább csak pénteken, mert lehet az a baj, hogy nincs eredmény. 
Azért itt már egyértelműen el tudtam dönteni, hogy tovább nem tudok nevetni ezen. 
Március 7., péntek, telefonszám 1, újból: milyen lelet, hölgyem, labor lelet? Nem labor, mert nem vérvizsgálat volt, hanem méhnyaknyákból levett kenet. Hölgyem az is laborlelet, hívja telefonszám 2-t, és keresse Melindát. Milyen Melinda? Hát én azt nem tudom, csak Melinda, tudni fogják. Telefonszám 2 újból: Milyen lelet? Mondom laborlelet, méhnyaknyákból vett kenet. Hölgyem, az egyáltalán nem laborlelet és ez a fekvőbeteg nővérszoba, én innen nem tudok segíteni, hát értse már meg! Na, itt elkezdtem ordibálni, és nyugodtan nevezzen bárki türelmetlennek és bolond betegnek, de már innentől kezdve az önuralmam egy tízes skálán a nullát verdeste. Elordítottam, hogy 4 telefonszámot kaptam, hogy egy hete nem tudom kideríteni, hogy van-e lelet, hogy ha van, kitől kaphatom meg, és hogy valaki döntse már el, hogy hol az istenben tartják a leleteket, és hogy egyezzenek már meg abban, hogy akkor ez laborleletnek vagy nem laborleletnek számít, mert nekem ugyan mindegy, minek hívják, de hogy egy kórházban még ezt sem tudják a 21. században, az felháborító. Persze erre én is megkaptam a magamét, hogy ne oktassam ki, meg hogy ez a fekvőbeteg részleg, hát mit keresne ott a lelet, de akkor ő elmegy lábbal és megnézi nekem. Hívjam 5 perc múlva. Hívtam 5 perc múlva, persze ismét más vette fel a telefont, ahol közölték, hogy méhnyaknyákból vett kenet? Hát mit akarok még azzal, másfél hónap múlva lesz eredmény! De nekem az orvos 2-3 hetet mondott, erre a mogorva hölgyike közli: mert ő nem jól tudja! És akkor itt elköszöntöm, viszonthallásra..... és csak álltam az irattárban, fogtam a fejem, és azon gondolkoztam, hogy ez vajon álom vagy valóság...
Szerintem örökre letehetek a leletemről ebben a kórházban, mert lehetséges, hogy ilyen vizsgálata még senkinek nem volt a világon. Ureoplasma, Mycoplazma? Hiszen a nevük is elég futurisztikus. Én lehetek az első, akit erre vizsgáltak, és ez valójában egy NASA által kérvényezett szuper bizalmas és érzékeny vizsgálat, amit majd egy titkos kód ellenében személyesen vehetek át egy motoron érkező cyborg futártól valamikor a 23. században.
Hogy a Kaáliban majd ehhez mit szólnak, azt nem tudom, de beszámolok erről is, és csak remélni tudom, hogy emiatt nem lesz nagy csúszás.

11 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Szia! Ne haragudj,hogy így ismeretlenül beleszólok,de segíteni szeretnék. Én is így jártam, hidd el kész vannak azok a laborok csak az intézmények közötti leletmozgás lassú. Ezeket a kenettenyésztéseket a genoid laborba küldik,s onnan ki tudod kérni az eredményt. A genoid honlapján van olyan menü,hogy e-mailes segítségnyújtás,írj oda egy kérelmet, TAJ számoddal, neveddel, születési hely,idővel,beküldő orvos neve s pecsétszám,s az ottani rendes laborosok megküldik neked az e-mailedre. Remélem segítettem!

    VálaszTörlés
  3. Hasonlót olvashattál nálam is, mint Angel hozzászólása. A tenyésztés 5 nap alatt elkészült és a GenoID végezte. Az én mintámat ráadásul vidéki kórházból küldték fel Pestre, ami szintén idő. Keresd meg őket e-mailen, tuti hogy készen van már!
    Keresd Trapp Mátét!
    Synlab Budapest Diagnosztikai Központ
    Genoid Molekuláris Diagnosztikai Laboratóriuma

    Synlab Hungary Kft.
    1121 Budapest, Szanatórium u. 19.
    Tel: +36 1 465 01 24
    Fax: +36 1 465 01 27
    Email: mate.trapp@synlab.com
    Web: www.genoid.hu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziasztok Lányok! Jaj, nagyon köszönöm a segítséget, erről a lehetőségről nem is tudtam/hallottam, azonnal írok is nekik. Csak azt sajnálom, hogy nem puffogtam ki magam Nektek hamarabb, mert akkor már lehet a múlthéten írhattam volna a GenoID-nak és így március 10-re biztosan meglenne a lelet. Köszönöm még egyszer, jelentkezem, hogy mire jutottam.

      Törlés
  4. Nagyon szívesen! Nekem is sürgősen kelett a lelet,mert a 3. lombik kapuja előtt álltunk. S egyik este írtam,másnap,már nálam volt minden.S nekem is aTrapp Máté segített,nagyon készséges. Sok sikert kívánok.

    VálaszTörlés
  5. Anyám, ez aztán a durva történet! Hát hallod, én már a 3. telefonálásnál kiakadtam volna!!!

    Drukkolok hogy meglegyen időben a lelet!

    VálaszTörlés
  6. Sikerült elintézni? Hányra mentek a Kaáliba?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pont ezért léptem be, mert ebben a pillanatban kaptam meg az eredményt a GenoID-tól (minden negatív) és mindenképpen jelezni akartam felétek. Éljen a GenoID, taps Máténak, és örök hála Nektek, mert nélkületek kb. majd még egyszer elmentem volna a vizsgálatra. Csak délután megyünk a Kaáliba, így minden eredmény megvan időben:) Arról is írok majd, hogy mi volt. Köszönöm még egyszer:)

      Törlés
    2. Örültünk, hogy segíthettünk :-) Kiváncsi leszek mi lesz a Kaáliban...:-)

      Törlés
  7. De ezt a Kaali-ban miért nem akarták levenni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, látod, az sokkal egyszerűbb lett volna nekem is, de a doki nem javasolta...ne kérdezd, miért, nem tudom, de így jobbnak láttam akkor úgy csinálni, ahogy azt ő javasolta...

      Törlés