2017. október 26., csütörtök

Éhes vagyok!

Azt hittem, hogy majd, amikor itthon leszek tele leszek idővel, és majd jó sokat fogok írni, de úgy látom nem így lett. Nem azért van ez, mert csak panaszkodni tudok, vagy mert csak depressziósan van mondanivalóm, mert közben meg rengeteg dolog foglalkoztat, amiről írhatnék. Viszont egyszerűen azt sem tudom, hol áll a fejem. Úgy néz ki, hogy még a kötelező vérvételekre is alig tudok időt szánni (???), és a kismama-féle-fog-ellenőrzésre meg végképp nem tudom mikor jutok el, de egyelőre sajnálom rá az időt. Én nem tudom, miért gondolták a munkatársaim, hogy majd munka nélkül halálra unom magam itthon. Egyelőre nagyon boldog vagyok, hogy végre úgy döntöttem, hogy vége a melónak, mert fogalmam sincsen, hogy állnék, ha még 11-12 órák elmennének a munkával is. Persze alapvetően kellemesen telnek a napjaim, csak mindig van valami. Olyan mintha rohanna az idő, még az is eszembe jutott, hogy nem is biztos, hogy minden belefér majd a Csemetli születéséig, amit beterveztem. Közben meg, ha arra gondolok, hogy még csak a 25. hétnél tartunk, és jaj, még mindig rettegek attól, hogy mi lesz, ha most szülitek meg, idő előtt, akkor meg rájövök, hogy mégsem szalad annyira, sőt, talán meg is állt. Szóval tényleg nem értem, hogy a fenében van ez. 
Az is biztos, hogy minden annyira jó most. Kivéve, hogy alaposan megjött az étvágyam. Emlékszem, hogy a 16. hét környékén voltam cukorterhelésen legutóbb, és arra azt mondta az endokrinológus, hogy hát nagyon-nagyon fegyelmezetten kell tartanom a diétát, hogy rendben is maradjon. Mondtam is neki, hogy engem cseppet se féltsen, mert szerintem ez nekem baromira jól megy. Ő megmondta, hogy terhességben azért ez nem mindig egyszerű, de én csak legyintettem, hogy ugyan már, engem nem ismer, már 6 éve űzöm az ipart, ha valaki, akkor én tudom, mi az a diéta, és tartani is tudom. Háááát basszus.... Mit is mondhatnék most, kurva éhes vagyok. Persze tartom a diétát, de hát fele se tréfa ennek. Néha sírnom kell, amikor ránézek az ebédre, és látom, hogy kb 5* annyit is meg tudnék enni valójában. Számolom a perceket a következő étkezésig, de az a baj, hogy az a  3 óra rengeteg ám, és nekem ezalatt nagyon sok ötletem lesz, hogy mit ehetnék, de abból nem ehetek meg mindent.  Van is már egy listám, milyen menüt kérek a kórházba szülés után. Gondolom mondanom sem kell, hogy extra nagy mennyiség, és nem is diétás. Persze valószínűleg nem nagy zabáláshoz lesz kedvem, de azért jó ábrándozni most erről. Elkezdtem hízni is a 22. hét után, ami azért várható is volt már, és szerencsére nem  is szállt még el, de gondolom, hogy csak most jön a java. Persze véletlenül sem az alkatom érdekel, de ugye nálam a hízás mindig a felborult anyagcsere jele, ami most nagyon nem jönne jól terhességben, úgyhogy izgulok, óvatos vagyok, és figyelek, hogy ez se szálljon el. Nem akarom, hogy baja legyen Csemetlinek. Szóval nagy nehezen eljutottam a 24. heti cukorterhelésre is, és diéta ide vagy oda, azért romlottak az értékek a 16. héthez képest (mondjuk az éhezésemből számítottam erre).

Vc 0' - 4.8
Vc 60' - 8.2
Vc 120' - 7.4
Inzu 0' - 3.8
Inzu 60' - 43
Inzu 120' - 71

Egyértelmű, hogy erre diétázni kell, ha valaki nem tette ezt előtte, de mi van akkor, ha diéta mellett ilyen rossz? És még éhezek is mellette. Legalább lennék jóllakott ezzel az eredménnyel. Most komolyan sírok, ha az lesz a doki válasza, hogy egyek kevesebbet még ennél is. Na, majd kiderül, lassan hozzá is eljutok. 
Most rohanok, mondanom sem kell, végre eszek, kész az ebéd! :)

15 megjegyzés:

  1. azért enni kell, én is farkaséhes vagyok és jönnek rám a kilók kegyetlenül :( nem olyan tragikus ez az inzulin, ne csüggedj. Próbálj meg sétálni amennyi jól esik, hátha egy kis mozgás segít

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Terhességben nem is az inzulin a lényeg úgy tudom, hanem a vc, amit azért jó 7 alatt tartani. Hidd el, hogy eszek eleget:) Csak nekem nem elég :) de egy 160-180 grammos diéta mellett bőven jól fejlődik a baba. Az egy nagy tévhit, hogy alapvetően sokkal többet kell enni terhességben, ez azokra a kismamákra igaz, akik egyébként sem viszik be a kellő energiamennyiséget, de szerintem ez ma nem nagyon jellemző arra, aki nem mélyszegénységben él. Sajnos én előtte is komoly cukorbetegséggel küzdöttem, szóval nem szállhatok el a kajával túlságosan, mert azzal nagy károkat okozhatok a babának :( De persze aki nem IR-es vagy cukorbeteg, az ehet, ha stabilan alacsonyan marad a cukra, de azért nálam picit más a helyzet :(
      Amúgy eléggé aktív vagyok, és tornázni is tornázom, mondjuk tény, hogy ez a terhes torna a korábbi edzéseimhez képest egy pihentető meditálás :D

      Törlés
    2. azért vigyázz magadra, óvatosan azzal a tornával :)
      tudom hogy az IR kemény dió, de enni akkor is kell, utána meg a szoptatásnál is szükség lesz a felszedett kilókra

      Törlés
  2. Anginal meg en is dietaztam, bar nem tul szigoruan, megis, mert nagyon-nagyon feltem, hogy a magas cukorral artok (pl a mehlepenynek). Zitanal zabaltam a cukrot, a nutellat, a csokit, a jooo puha feher kenyeret es egyreszt kevesebb plusz kilo jott ram, mint Anginal, masreszt a 120 perces cukrom 5.4 volt, mig Anginal 6.2
    Fogalmam sincs, min mulnak ezek a folyamatok, de kezdem azt feltetelezni, hogy a psziche is gyonyoruen hozzateszi ehhez a magaet, mert Anginal en is annyira aggodtam, hogy minden pazar legyen, megis Zitaval (a millioszor lazabban vett terhessegemmel) voltam "jobban".
    Amugy szerintem a cukrod sem gaz, legjobb baratnomnek 7.6-os cukorra annyit mondott a doki, hogy picit figyeljen a mennyisegekre.
    Szuper vagy, minden oke lesz! ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja, es baratnom mindjart szul, szoval ez a cukorertek nem novelte pl a koraszules eselyet nala :-)

      Törlés
    2. Azért sajnos ezeket nem lehet így egyénileg összehasonlítani. Lehet barátnőd nem diétázott mielőtt terhelték, hanem evett mindent, amit megkívánt. Ha így nézzük, akkor úgy tényleg nem rossz az eredménye, mert egy picit visszafogja a kaját (ahogy javasolták is neki) és máris jobb lesz. Az én barátnőmnek is 7.8 lett a 24. heti terhelése, de tudom, hogy baromira sokat is evett gyors ch-kat, és én sem azt mondtam neki, hogy azonnal kezdjen el méricskélni meg nem kezdtem előre vetíteni, hogy miféle bajai lehetnek, hanem csak azt mondtam, hogy amennyire csak lehet kerülje a cukrot és a fehér lisztet, és láss csodát, pár hét után a következő terhelése 7 alatt volt. Az ő szervezete nem olyan roncs anyagcsere szempontból mint az enyém. Mert nekem komoly diéta mellett ennyi (azaz nem lenne jó, ha ebből még vissza kellene fogni, meg mert már nincs összetevő, amit én lecserélhetnék). Neked meg lehet nem volt egyáltalán egy súlyosabb IR-ed, hát még csökkent glükóztoleranciád, ezért nem rontotta annyira a nutellás életmód a cukrod, sőt. Azért ez akkor nagyon más, a te szervezeted kivédte, és jól reagált, az enyém nem ilyen. Ha én zabbantanám a nutellát és a fehér kenyeret dögivel, nekem nem 7.4 lenne a 120 perces, hanem 14.4 vagy 17.7 :D
      És történet pedig mindenféle van sajnos, minden oldalról, én meg most olyat ismerek, akinek 7.8 volt a 120 percese, nem mondta a dokija, hogy diétázzon, és kómába esett a babája, miután megszületett, mert teljesen lezuhant a vércukra, ahogy kikerült anyuból. Valószínűleg az ő szervezete is nagyon nagyon rosszul reagált erre az életmódra, de mivel nem tudta, hogy ebből gond lehet, ez történt :(((
      Persze bízom benne, hogy minden rendben lesz nálunk, de nekem akkor is jobban kell figyelni, mint annak, aki nem "beteg".
      Amúgy az szerintem is igaz, hogy a psziché is befolyásolja valamennyire (még az alvás mennyisége/minősége is), mondjuk nálam az most talán idillibb nem is lehetne :)

      Törlés
    3. Persze, en tudom, hogy nem egyszeru a helyzeted, csak probaltam azt erzekeltetni, hogy ugyanaz a szervezet (enyem) is kepes 25 honap kulonbseggel tok maskepp reagalni (Anginal egy "idenekemazonnalamekiskajat" vacsora utan olyan heves es ijeszto szivdobogasom volt 8.9-es cukorral, hogy a dokinal kotottem ki :-\ mig ugyanez Zitanal gusztustalanul jol esett), ami mogott szerintem "egyszeru" endokrinologiai okokon kivul mas is meghuzodik (tok jo pelda erre az alvas mennyisege is egyebkent!)
      Nem is szeretnelek biztatni, hogy egyel mindent ossze-vissza, de en ugy gondolom, hogy ilyen szigoru dieta mellett egy ilyen cukorertek szerintem meg nem sulyos egyaltalan, de remeljuk ezt a doki is megerositi. Plusz, ugye tudjuk, hogy a terheles egy pillanatnyi allapot es en pl erosen ketelkedek abban, hogy normalis 75 gr tomeny cukrot lenyomni az ember torkan, foleg dieta mellett (ha cukros terhelesed volt, persze).
      Amugy Angi elott igazolodott az IR-em, en is ezert dietaztam terhesseg elott es alatt is, szoval en is kisse be voltam f**va :-) ugyhogy maximalisan megertelek.

      Törlés
    4. Legyen igazad, én örülnék a legjobban, ha azt mondaná, hogy nyugodtan egyek ugyanennyit(vagy esetleg többet is?:D). Csak azért gondolom, hogy nem fog repkedni, mert a 16. hetire is azt mondta, hogy határeset, és nagyon nagyon vigyázzak, nincs megbotlás. Na, ez most ahhoz képeset bőven rosszabb lett :(
      Amúgy én is kérdeztem ezt a 75 gramm ch-t, hogy muszáj-e terhességben, mert bevallom én sem repkedtem tőle, de a kecskeméti doki azt vallja, hogy sajnos a szendvicses terhelésekből az égvilágon semmilyen következtetést nem lehet levonni és többet árt, ha nem derül ki a probléma időben, és végig szar az érték a terhességben, mint ha egyszer - egyszer megterheljük, és annak az eredményéből hatásos kezelést tudunk alkalmazni. Én hiszek neki, és bízom benne, tulajdonképpen neki köszönhetem, hogy terhes vagyok.
      Ismerem a szívdobogást kaja után, na nekem ez minden ebéd után van, annak ellenére, hogy 50 gramm lassú ch-t eszek :( és ha itthon mérem a cukrom, nálam sem ritka a 8-9 körüli érték...:( pont ezért, már nem is mérem magamnak.

      Törlés
    5. Naszodi fogja kiertekelni ezt az eredmenyt? O eleg szigoru (jogosan), nekem a 2-3 kozotti tsh-ra azt mondta, amiatt veteltem ketszer. Lehet, igaza volt, de ugye tudunk jocskan ellenpeldat is. Viszont kivalo szakember, jo kezekben vagy (de ezt tudod :-) ).

      Törlés
    6. Igen, a szigorral én is egyetértek. Ez a kómás babás ismerősöm valószínűleg hálás lett volna egy szigorú dokiért, és akkor most nem kéne azon imádkoznia, hogy a kóma után ne maradjon durva maradandó idegrendszeri károsodása a babájának :(
      A 2-3-as TSH-re pedig millió ellenpélda van, hiszen önmagában nem is jelent semmit a többi a pm mutató nélkül. Emellett szerintem legtöbb meddő nő nem tudhatja 100%-ig biztosra, hogy mitől sikerült. Pláne két vetélés után nem, nekem legalábbis kettő után még voltak dokik azt mondták, hogy ebben benne lehet a véletlen műve is, és csak 3 után küldözgettek igazán erre arra. Naszody nálam is a pm-re tippel egyébként, tény, hogy ez az értékem változott a legdrasztikusabban (azaz a T3, T4 értékem a referencia alsó feléről középre ért, és rengeteg olyan tünetem megszűnt a megemelt pm gyógyszertől, amiről azt hittem korábban, hogy az IR-em okozta tünet volt), és 6 vetélés pedig már sehogy sem nevezhető véletlennek, úgyhogy kicsit én is erre tippelek, mert a csodákban 6 év után nem hiszek. De ennek ellenére, én sem esküdnék meg rá persze, hiszen honnan tudhatjuk 100%-ig biztosan? Nincs rá írva a hasamra vagy a baba homlokára. És sokan kérdezik még ma is, hogy szerintem minek köszönhetem, és a mai napig zavarba jövök, hogy most erre mit mondjak, de aztán mindig mondom, hogy a pm-emem rendeződésének. Talán tényleg ennek van a legtöbb esélye, hogy emiatt, bár jelentősége már nincsen :)

      Törlés
    7. Nekem is akart adni t3 bogyot, de arra mar nem kerult sor :-) Minek koszonheted? A dokinak biztosan, de sajat magadnak is, hiszen az orokbefogadas elinditasaval szerintem siman kinyitottal olyan blokkolt kapukat, amik hozzajarultak Csemetli erkezesehez. Hany olyan tortenet van, hogy orokbefogadas utan jott a "verszerinti" (azert az idezojel, mert hiszem, hogy az orokbefogadott is pontosan olyan resze a csaladnak, mint az a gyerek, aki a testembol szakadt ki).
      Amugy most ledobbentem, mar 25 hetes a kiscsaj? Pikkpakk es itt lesz, az a 15 het gyorsan eltelik majd! Jaj, de varom az elso babas posztot!

      Törlés
  3. Terhesen nem szoktak inzulint nézetni, mert a hormonváltozás miatt nem megbízható az eredmény. Mit javasoltak erre a cukoreredményre? Havonta reggelizős cukormérés? Ha nagyon romlana, lehet, h megpendítik az inzulinpótlast. Szerintem életet menthet... rosszabbul hangzik, mint amilyen. De azert azt kívánon, h ne kerüljön rá sor. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen tudom, hogy ilyenkor már a vc-t kell nézni. De kíváncsi voltam, meg nekem a dokim is így kérte. Nem javasoltak semmit még, mert még nem voltam dokinál, majd nem sokára:) Remélem nem kapok azért inzulint, de ha adnak akkor ez lesz, nem félek tőle, sok szurit adtam be már, most is folyamatosan megy az LMWH, és szerintem is jobb, mint a konstans magas érték.

      Törlés
  4. A terheléses cukrom borzasztó volt, a 120 perces vmi 11. 160 grammos mellett minden oké volt. De volt olyan lány, akinek csak 8 volt a terheléses, de a diéta sem segített.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen, ez így van, különböző anyagcsere, neked jobb, az övé rosszabb.

      Törlés