2016. április 14., csütörtök

Sikertelen lombik utáni napok

Azon gondolkoztam a minap, hogy azért egy sikertelen lombik is felér ám egy korai vetéléssel, már ami a lelki megviselés részét illeti, hiszen két héten át szinte úgy él az ember, mintha már terhes lenne (mármint olyan terhes, aki már tudja is, hogy terhes, mert tesztelt pozitívat). Legalábbis én igen, de biztos vagyok benne, hogy majdnem mindenki, aki erre a sorsra jut, úgy vigyáz arra az embrióra/embriókra, mint a két szemére vagy még annál is jobban. Például én: 
- csak olyat ettem, amit a terhesek ehetnek, még arra is figyeltem, hogy mindezek mellett is jó sok egészséges dolgot vigyek be, nem beszélve arról, hogy a zöldségeket, gyümölcsöket ezerszer alaposabban mostam meg, mint amúgy szoktam
- olyat ittam, amit a terhesek ihatnak (kerültem a tiltott gyógynövényteákat, és minden új dologra rákerestem, hogy mehet-e terhesen)
- nem sportoltam, nem futottam és nyilván nem emeltem súlyokat, sőt semmi nehezet és még a házimunkát is óvatosan láttam el, sőt a férjem sokkal többet magára vállalt
- rettentően ügyeltem a bacik elkerülésére (alapvetően természetes szappanokat használok, de most vettem kézmosónak kórházi fertőtlenítőt a gyógyszertárból)
- nem vettem be semmilyen gyógyszert, ha az nem direkt a lombikra volt előírva
- tömtem magam vitaminnal, legfőképpen terhesvitaminnal
- nem mertem szexelni
- még a csak puffadt hasamat is imádtam simogatni.
Tényleg teljesen kismamává váltam, és volt, hogy emlékeztetnem kellett magamat, hogy héka, ez még csak az az időszak, amikor a legtöbb nőnek egyébként fogalma nincsen arról, hogy mi történik odabent, ezért sokan picit sem élnek úgy ilyenkor még, mint a terhesek, úgyhogy talán jobb lenne, ha én is kicsit kihátrálnék a szerepből. Persze nem ment. Egyik pillanatban felfogtam az agyammal, hogy ez még nagyon korai állapot, de a másik pillanatban meg már szívecskét formáltam az ujjaimból a hasamon, és mondtam neki, hogy növekedjél csak szépen.
Ezek után mindenesetre azt gondolom, hogy nem csoda, hogy az első negatív teszttel való szembesüléskor, sikerült vállalhatatlanra kiborulnom, és hát nem tudtam kulturált sem maradni. (Inkább az a csoda, hogy a férjem kibírja velem ilyenkor is.)
Viszont nem tudom miért, talán a nagyjából háromnegyed éven át tartó depresszió és az abból való sikeres kilábalás miatt, de szerencsére most egyáltalán nem tartott sokáig a mély búbánat. Vagy az LDN birizgálja kellőképpen az endorfinokat, nem tudom, de már vasárnapra egészen jól lettem. 
Mindig mondják, hogy az embernek találni kell valami pozitívat a sikertelenségekben vagy a szomorú eseményekben is, még akkor is, ha azok a dolgok csak apróságok. Tavaly még alapvetően a pozitív dolgok értelmét sem láttam, és azt az illetőt, aki azzal traktált, hogy nézzem mindennek a jó oldalát, mondjuk pofán is tudtam volna vágni, úgy rendesen, alaposan. Most szerencsére viszont elég hamar sikerült a rossz dologban, jót is találni, úgyhogy nézzétek csak, mi a program a hétvégére:

Sajnos nem így nézek ki, de pont így fogom betolni én is

Ez a kedvencem, egyebet nem mondhatok

Nyugi, Nem veletek, hanem a férjemmel

Hát, igen...! Talán nem így fogok felöltözni, még nem tudom

Szóval azt mondom nektek, ezzel menjen a picsába minden szomorúság, minden kudarc! 

20 megjegyzés:

  1. Szívemből szóltál csajszi :) ezt másképp nem lehet túlélni, sex drogs and rock & roll. Valahogy én is így láttam minden egyes sikertelen lombikomat, és ahogy telt az idő, egyre inkább megedződtem ezen a téren. Sz*rni kell a világra, szeressétek egymást, ne álljon a boldogságotok útjába az, hogy most megint nem jött össze. Valamilyen úton-módon biztos hogy lesz gyereketek, türelem és kitartás, küldöm az erőt és a pozitív energiát <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi:) Most nézem, hogy nálad meg akció van! Hajrá!:)

      Törlés
    2. Igen, most én vagyok porondon, remélem utoljára :) jó lenne már végre egy kis pozi hullám, ránk férne. Mikor tervezitek visszakérni a fagyi babócákat? Még ebben a ciklusban vagy a következőben?

      Törlés
    3. Írok hamarosan, hogy tervezzük, csak még össze kell szednem ezzel kapcsolatosan a gondolataimat.

      Törlés
  2. Á, én még a szerencsétlen lassan növekvő, és nagy valószínűséggel abszolút amúgy is megtermékenyülésképtelen, bamba petelányaimat is alaposan el szoktam siratni minden egyes menstruációkor, szóval teljesen megértem, ha lombiknál gyászolni kell, amiért ott volt benned, élt, és aztán mégsem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez az egész dolog rettentő megterhelő. Tényleg olyan, mint egy kilátástalan ideig tartó gyász.

      Törlés
  3. Egy epres tiramisut még csapj hozzá ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) micsoda jó ötlet. Már mondjuk a simától is eszemet vesztem, úgy szeretem:) Fenébe az IR-el is!

      Törlés
  4. Nagyon szomorú vagyok, hogy nem sikerült, pedig úgy bíztam az LDNbe. Én most készülök lombikra. 2 hét múlva kezdünk. Igaz én januártól szedem. Intralipidet nem kaptál?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bízom én még mindig az LDN-be azért. Hátha tényleg az van, hogy nem szedtem elég ideig. Muszáj abban hinnem, hogy még nem fejtette ki eléggé a hatását. Lipidet nem kaptam, de gondolkodom egy kombón. Nem tudom, hogy a lipid mehet -e együtt az LDN-el? Te erről tudsz valamit? (mert úgy tudom, hogy pl az IVIG nem mehet együtt vele.)
      Sok sikert Neked a lombikhoz, megy a drukk! Légyszi, írj majd egy sikerstoryt nekem, akár privát is, úgy szeretnék pozitív LDN-s történeteket hallani! Köszi!

      Törlés
    2. én úgy tudom, hogy lipid mehet az LDNel. Legalább is van ismerősöm aki terhes lett a két kombóval.
      Remélem, hogy pozitív példával fogok szolgálni.

      Törlés
  5. Válaszok
    1. Ki kéne venned valahogy szabadságot erre Neked is! :)

      Törlés
  6. Sajnalom. :( őszintén.
    Olyannyira le van terhelve az agyam igy estére, hogy egy épkézláb vigasztaló mondatot nem tudok kicsikarni magamból. Csak nézek ki a fejemből es annyit tudok írni, hogy sajnalom.
    Gondolod, hogy a pszichiáter segített a depresszióból való kilábalásban?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Cic!
      Hát ez nehéz kérdés. Azért, mert ha a mélyponton túl is vagyok, szerintem még nem vagyok 100%-on rendben önmagammal. Szóval van még mit munkálkodnia a pszichiáternek, lesz is még egy darabig.
      Biztos, hogy a leghasznosabb, amit tehettem, hogy járok pszichoterápiára, de szerintem ez így gyógyszer nélkül nagyon hosszú folyamat, abban a 3 heti turnusban, amiben járok. Kb hetente kéne mennem, de az meg anyagilag elég megterhelő lenne. Hogy a mélyponton átjutni csak ő segített volna, azt nem mondanám. Kb fele arányban: sok mindenben ő, sok mindenben saját magam segítettem magamon. Nagyon sokat olvastam a témában, ami sokat segített kicsit befelé fordulnom, és vizsgálgatni, mi a helyzet. Most járok egy meditációs tanfolyamra is (semmi vallási, semmi spiri, ez csak a színtiszta meditáció) és ez beépítve a mindennapjaimba, szintén iszonyatosan hasznos. Szóval sok minden. Azzal kezdődött, hogy mindennél jobban akartam, hogy jól legyek. Még a gyereknél is jobban. Ha ennél bővebben érdekel, mondjuk magad miatt, írj nyugodtan emailt, szívesen kifejtem bővebben is.

      Törlés
  7. Ha megis ilyen futoruhat oltenel, kerlek, irj pontos helyet es idopontot, hol es mikor leszel lathato benne :-)
    Egyebkent tovabbi like az alkoholra es a kiados szexre,de engem most a hambi latvanya tudott elteriteni a jozan gondolkodastol, szoval annak reszemrol gigamegalike,ha mar nem haraphatok belole ilyen hatalmasat (ch-dieta ismet, ojje).
    A vilaglatasodat pedig komolyan oktatni kene, en biztosan ott ulnek a kurzusaidon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. CH diétázok én is, már 4 éve:) Nem is kicsit, nagyon, azaz jó szigorúan. De azért van évente egy - két kivételes alkalom mikor mondjuk tele van a tököm valamivel, és felfüggesztem egy ebéd idejére. Na, ez a sikertelen lombik most egy ilyen esemény volt...

      Törlés
  8. Jaj, de nagyon megkívántam ezt a guszta hambit! ;) Szuper hétvégét vázoltál fel, csodálatos pillanatokat kívánok! Ez ám a jó hozzállás, csak így tovább!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, meg volt/van :) Írtam Neked emailt, Andi, nem tudom, milyen sűrűn nézed a fiókodat, ha lesz időd, esetleg ránézel?
      Köszi! :)

      Törlés
  9. Én is mindig úgy éltem abban a bizonyos 2 hétben, mintha terhes lennék. Egyszerűen nem tudtam másként. Egyszercsak meglett az eredménye, 4 év 3 hónap után. Kitartás! Neked is meglesz! Heni

    VálaszTörlés