2013. november 9., szombat

Nőgyógyász váltás

Magam sem gondoltam, hogy ezen a héten ennyi minden fog történni velünk. Ahogy azt az előző bejegyzésben már említettem, elmentem a november 5-ei PCT kontrollra, ahol fel is világosítottam a nőgyógyászomat az előző vetélésről. Láttam az arcán, hogy ő is arra gondolt, hogy itt már komolyabb gondok lehetnek. Felírt pár vizsgálatot,de igazából minden kérdésem után csak hárított, hogy azt majd megmondják a Hemofilia Központban,ő nem tudja mi lesz, más szakterület, egyebek. Majdnem azt mondta, hogy neki igazából már sok dolga nincsen velem, éreztem, hogy itt megállt a tudomány. Másnap a biológus mondta, hogy van egy nagyon nagyon masszív gyulladásom, úgyhogy ismét egy rossz PCT eredménnyel a kezemben távoztam. Antibiotikumot kaptam rá és egy tanácsot...Azt mondta, hogy ő már nem húzná az időt tovább, szerinte forduljak egy másik nőgyógyászhoz, a habituális vetélések legjobb szakemberéhez, dr. Fülöp Vilmoshoz. Már a 2. vetélés után felmerült bennem a neve, de mikor kiderült az MTHFR mutáció, szinte biztos voltam benne, hogy ez a probléma, és megúszom a találkozást vele, mert ebben talán  még mások is tudnak segíteni. Nagyon megijesztett a neten talált millió vizsgálat, amit ő kér. Persze utólag okos az ember, de jobban jártunk volna, ha 2013. februárjában már hozzá fordulunk. Mindegy, ezen már felesleges gondolkozni. 

Férjem fel is hívta, mondván, hogy mire kapunk időpontot, addigra úgyis meglesz a citogenetika és a trombofília eredményem, lesz pár lelet, amiről fogunk tudni beszélni. Legnagyobb csodálkozásunkra már aznapra kaptunk időpontot tőle. Úgy gondolom, hogy nekünk nagyon szerencsénk volt. Ugyanis csak ketten voltak előttünk, plussz akik éppen bent voltak. 18.30-ra kaptunk időpontot és este 10-kor végeztünk, de ebből mi voltunk bent egy órát. Számítottam egy 5 órás várakozásra. 

Nagyon érdekes volt, amiket beszéltünk. Gyakorlatilag homlokegyenest mást mondott, mint az előző nőgyógyászom és az endokrinológusom. Októberben gyönyörű lett a vércukorterhelésem eredménye, az orvosom is gratulált, de én is elsírtam magam, mikor megkaptam az eredményt. Az endokrinulógus szerint, már szabad az út a babához, nagyon kell figyelnem a sportra és az étkezésre, de ezzel az eredménnyel már semmi gond nem lehet (vércukor: 5,4-7,2-5,1 - ez 4 hónapja majdnem kétszer ilyen rossz volt). A Fülöp Vilmos szerint, ez egyáltalán nem jó, sokkal több gyógyszer kell, az inzulinom pocsék, a vércukromat felejtsem el, azt akarja látni, hogy a 60 és 120 perces inzulinom 20 körül van, na jó, nálam a 30-ast is elfogadja, mert azért csodákat ne várjunk. Elmondanám, hogy most a 60 perces inzulinom 103, a 120-as pedig 71 mIU/L. Most azt gondolom, hogy még a 30-as körüli eredményhez is körülbelül annyi izomra lesz szükségem, mint egy body buildernek. De persze legyünk optimisták. Kaptam egy másik endokrinológushoz elérhetőséget, mert hogy nem fogadja el a jelenlegi javaslatát.

Véleménye szerint a MTHFR-e sem sokat használ a jelenlegi 2 Elevit és 2*4 mg folsav. 

A harmadik érdekes dolgot pedig a PCT-vel és az arra szedett szteroiddal kapcsolatban mondta. Szerinte PCT-vel semmi esélyem, hogy teherbe essek, csak és kizárólag a lombik jöhet szóba, és azon belül is csak az ICSI. Semmi más esélyem nincsen. Az ellenanyag-termelés olyan erős, hogy még csak rá se nézhetek a férjem spermáira, egyenesen bele kell fecskendezni azt az egy srácot a petébe.
Szteroidot pedig csak a fogantatás előtt és a terhesség valahányadik hetétől szabad újra szedni (hogy pontosan hányadik, azt sajnos nem értettem, de majd ha végre ott tartunk, rákérdezek).

És az újabb vizsgálatok sora a következő találkozóig:

- 2 havi ciklusvizsgálat (8. napon FSH, LH, ösztradiol, prolaktin; majd 10. naptól 2 naponta UH az ovulációig, ovuláció + 7 nap: progeszteron ellenőrzés)
- Nagylabor (máj, vesefunkció, ionok)
- Vércsoport+ellenanyag
- Toxoplazma, Rubeola, CMV, Chlamydia, HbsAg
- Helikobakter kilégzés
- 3D UH méhüreg
- Autoimmun panel: tTG, ENA, ANA, ds DNS, anti TG és TPO, C1g
-Konzoliumok (diabetólogia, endokrinológia)
- férj: 1 hiányzó genetikai vizsgálat: MTHFR A1298C és új spermatogram az ő általa előírt helyről

Másnap persze megjött a trombofília eredményem is, ami 2 helyen mutatott eltérést (PT aktivitás: 130,98%; APTI 24 s), immunológiánál minden a határértéken belül volt. Férjem fel is hívta az orvost, hogy ne kelljen várni a  következő vizsgálatig, de szerinte ez még nem komoly eltérés. Mélyebben majd nyilván akkor megyünk bele, ha meglesz a fenti vizsgálatok mindegyike. 

Emellett szereztünk egy időpontot 2014. január 23-ra a Káali-ba is, hogy ezt a vonalat is elindítsuk. 

Hát itt tartunk. Először elkeseredtem, azért ami ránk vár még, és elkeseredtem a bizonytalanság miatt, csak sírtam, mikor hazaértünk, sírtam mikor felkeltem éjszaka, és valójában bármikor el tudnám sírni magam. Azt kívántam, hogy elfogyjanak a könnyeim, és többet ne tudjak sírni. 

Ám most minden bizodalmam ebben az orvosban van, és hamarosan nekiesünk a vizsgálatoknak is. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése