2016. szeptember 25., vasárnap

IVIG

Azért nem adtuk fel a próbálkozást. Így, hogy sikerült összekaparni magamat úgy döntöttünk, hogy októberben lesz a következő FET, remélem ezzel az utolsó transzferünk. Azt hiszem, a lipid után tényleg mindent beleadtunk: volt FET, ott volt ugye az inszem, utána jártam tüszőmérésre, hogy biztosan jól időzítsük a szexet, de próbálkoztunk úgy is, hogy középidőben együtt voltunk sokat, mint a nyulak. Ám sajnos valahogy nem megy ez nekünk, ha fejen állva csináljuk, akkor sem. Talán emiatt is döntöttem úgy, hogy szeretnék mindent beleadni a következő transzferbe: 3 embriót, IVIG-et és lehet, hogy szteroidot is. Szóval most ott tartunk, ahol korábban azt hittem, sosem fogunk tartani.
Az IVIG (intravénás immunoglobulin G) tulajdonképpen egy humán vérből kivont készítmény, amely különböző betegségek elleni antitesteket tartalmaz. Infertilitásban leginkább olyan habituális vetélőknél (vagy több sikertelen IVF-eseknél) hozhat sikert, akiknél megemelkedett az NK sejtek aktivitása, vagy akik ellenanyagot termelnek a pajzsmirigyhormonuk ellen, vagy akiknél a HLA keresztpróba  során az apa antigénjeivel szemben ellenanyagot mutattak ki, vagy ahol megborult  a TH1/TH2 arány egyensúlya, meg vannak olyan halmozottan hátrányosak, mint például én, akinél a pajzsmirigyet leszámítva mind megtalálható. Beadás után mellékhatás lehet a fejfájás, láz, hidegrázás, kiütés, vérnyomásesés, nehézlégzés, szédülés vagy olyat is találtam, hogy agyhártyagyulladás. Nagyon jól hangzik. Egyébként több helyen is olvastam azt, hogy tulajdonképpen a lipidről is azt feltételezik, hogy elnyomja a természetes ölősejtek aktivitását és helyettesítheti/hetné az IVIG-et, de egyelőre nincsenek erre még olyan vizsgálatok, melyek ezt egyértelműen bizonyítanák. Hallottam én is olyan szerencsésekről, akiknek használt a fentebb említett problémákra a lipid, de úgy tűnik, én nem tartozom közéjük.
Nagyon sokat hezitáltam, hogy mi legyen az IVIG-el, bevallom semmilyen porcikám sem kívánta, és a pénztárcánk sem, rendesen tartok a mellékhatásoktól is, de úgy érzem, nem maradt más választás. 8 hónapja próbálkozom az LDN-nel, 3 hónapja adattam be a lipidet, és nem történt semmi. 
Mivel nekem nem jár OEP támogatott IVIG, ezért ezt egy magánrendelőben kell elindítanunk, így minden elég egyszerű és rugalmas is. A lipidhez hasonlóan meg kellett kérni az Ogyitól az engedélyt a beadáshoz, ez össz-vissz egy papír aláírását jelentette, meg természetesen a HABAB vérvétel eredményét kellett hozzá leadni. A sikerhez két adag infúziót javasolnak. Az első (a nulladik) IVIG-et a transzfer ciklusának a kezdete előtt egy héttel javasolják beadni (nekem ez kb. október elején lesz valamikor), a másodikat (az elsőt) pedig a szívhangtól. Nekem ez elég kockázatosnak tűnt már a lipid előtt is, ugyanis én a szívhangig sosem jutottam el, ezért anno a lipidet is úgy akartam, hogy a másodikat a pozitív teszt után azonnal adják be. Erre az volt a doki válasza, hogy azért adják az első (a nulladik) IVIG-et, hogy most végre legyen szívhang. A próféta szóljon belőle. Az IVIG körülbelül 6 hónapig kering a szervezetben, így ha az első (a nulladik) után közvetlenül sikerül teherbe esni, akkor ők a másodikat (azaz elsőt) mindenképpen a szívhang után javasolják, de persze ha később esek teherbe akkor lehet róla szó, hogy a másodikat (az elsőt) a pozitív teszt után kapjam, ugyanis, akkor már az első (a nulladik) nem lesz olyan magas koncentrációban a szervezetemben. Ennek az egy egyszerűségnek és rugalmasságnak az ára 350.000 Ft, szóval, ha optimisták vagyunk - és ugye miért ne lennénk azok-, akkor 700.000.- Ft összesen. Egyébként az ár kilogrammhoz kötött, szóval, ha leadnék egy pár kg-t, pár ezerrel kevesebb is lehet. Szép kihívás. Na, erre rágyúrok azért. Aztán majd köszönjem meg magamnak meg a hájamnak, hogy mennyibe kerül. Mindenesetre az év fennmaradó részében ezzel kívánunk a férjemmel boldog név-és születésnapokat egymásnak. Hát legyen így, legyenek végre ezek az ünnepek mindennél boldogabbak. Jó, mondjuk nem is kell más ajándék, csak az, hogy ez használjon, tényleg, előre is köszi, 700.000 Ft, anyátokat, ja és természetesen boldog karácsonyt is, de remélem, most már jó pár hetes embrió is lesz a hasamban idén, nem csak az infúzió a fa alatt!

23 megjegyzés:

  1. Uh...ezek az árak :( pedig én hashimotós vagyok, úgyhogy akkor ezek szerint nálunk is sanszos, hogy ez kell, bakker?
    Neked az Nk sejtarány eredményed amúgy jó lett, ugye?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez az NK sejt dolog érdekes, a Synlaboson rendben volt, de a HABAB-on meg nem...
      Amúgy engem is meglepett, hogy javasolják autoimmun pajzsmirigyre is, külföldi lapokon olvastam inkább. Viszont egyáltalán nem biztos, hogy ez kell, lehet használ a lipid is, nagyon sok pajzsmirigyesről hallottam, akinek elég volt a lipid is. Ha Te is fizetős Ivigre tudnál csak menni, én mindenképpen javasolnám, hogy tegyél egy próbát előbb lipiddel, mielőtt lecsepegteted a 350ezret(*2)... én is ezért próbálkoztam lipiddel előbb, csak nekem úgy néz ki, nem elég.

      Törlés
  2. Ez már majdhogynem egy doktori disszertáció. Őrület hogy mennyit tudsz már ebben a témakörben. Csak lenne már végre kifizetődő.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hehe, semmit sem tudok amúgy :) de attól még sikerülhetne :) Nem baj, majd most fog!

      Törlés
  3. Sokat hezitáltam, hogy írjak-e, de sajnos voltam (vagyok) ilyen helyzetben mint Te és segíteni szeretnék. Ha megnyugtat van egy ivig érzékenységi vizsgálat ami megmutatja, hogy használ-e a kezelés illetve milyen dózisban használ. Igaz, hogy ennek is 5 hét a feldolgozása, de esetemben megérte megcsináltatni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Hallottam erről a vizsgálatról, hezitáltam is rajta, de aztán végül enélkül döntöttem amellett, hogy beadatom. Bízom benne, hogy jól döntöttem.

      Törlés
  4. Nagyon bízom benne, hogy iviggel sikerülni fog végre. Épp itt az ideje! Nagyon tetszett az előző írásod is, csak nem volt még időm reagálni rá. Teljesen egyetértek veled mindenben. Hajrá!!! Andi( Csodababa)

    VálaszTörlés
  5. Remélem siker lesz és a karácsonyfa alatt gömbölyödő pocak lesz az ajándék!!!Szorítok!!!

    VálaszTörlés
  6. Annyira bátor csajszi vagy :) Erőt adsz mindenkinek! Nagy anyagi beruházás ez az egész, de hidd el megéri. Kívánom hogy a következő teszteléskor leugorjon az a bizonyos második csík. Mi itt leszünk és nagyon drukkolunk <3

    VálaszTörlés
  7. Olyan vagy, mint egy buldózer, haladsz előre töretlenül, erősen, határozottan, nyugalom és szünet nélkül... öt évvel ezelőtti önmagamat látom benned, csak nálam kevesebb volt az akadály. De ebből gyerek lesz, mert az ilyen harcért jutalom jár.

    VálaszTörlés
  8. Hajrá Pinkman! Soha fel nem adni!!! ;)

    VálaszTörlés
  9. En mar fel sem fogom ezeket a sorokat, amitol persze irto szerencsesnek kene ereznem magam, de inkabb szemet sutok lefele, hogy ero, kitartas es hatarozottsag tekinteteben mennyire sok-sok tapasztalni/tanulni valom van/lenne meg. Peldakep! Maskepp nem tudok rad gondolni!
    Gigadrukk!!!

    VálaszTörlés
  10. Szia Pinkman! Szuper ügyes vagy most is, mint mindig az eddigiek során, nagyon drukkolok, hogy IVIG-gel végre sikerüljön és megérkezzen a várva várt kisbabátok!!! Bea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Bea, de jó, hogy itt vagy, köszi:)

      Törlés
    2. én folyamatosan nagyon drukkolok Neked :) tudom, hogy ez nagyon önzően hangzik, de szeretek itt lenni Nálad, mert ez a ritka helyek egyike, ahol nem érzem magam marslakónak a halmozott hátrányaimmal (tényleg ne haragudj, hogy ezt írom) :) nekem az mind van, amit leírtál az IVIG indikációban, plusz egy 2007-ben műtött endo, egy terhességi csontritkulás és mindezek tetejében IR.
      Volt már olyan doki, aki azt mondta tök őszintén, hogy minden évben van egy páciens, akinek azt mondja, hogy nem tud neki segíteni, és abban az évben én lennék az...
      De nem adjuk fel, igaz? én is október végén megyek FET-re egy speciális immun protokollal és már előre nagyon drukkolok magunknak!!:) Bea

      Törlés
    3. Dehogy haragszom, csak örülök, ha itt vagy és nem érzed magad marslakónak :) nem adjuk fel, bizony!
      Nagyon szorítok, hogy sikerüljön Neked is a FET most októberben, mindenképpen adj hírt magadról!! :)

      Törlés
  11. Hogy vagy? Hogy telnek napjaid?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Rena, köszi a kérdésed, minden jól telik, van egy csomó magánéleti esemény, ami miatt most szerencsére nem volt idő sokat gondolkodni, meg ugye most már jön lassan a transzfer (kb október vége felé), úgyhogy izgalmas minden.

      Törlés