2015. október 31., szombat

Ugyan mégis miért szeretnék gyereket?

Tudom, hogy sokaknak biztosan nagyon furcsán hangzik, de én igyekszem már most felkészülni a felkészülhetetlenre, azaz azokra az időkre, amikor a mi életünkbe is belép egy harmadik. Vagy legalábbis gondolatban igyekszem. Najó, egyszerűen csak sokat morfondírozok ezeken a dolgokon, így hogy lépten -nyomon terhesekbe, gyerekes ismerősökbe, cikkekbe, írásokba és mindenféle hasonló dolgokba botlok bele. Talán Fella írta egyszer korábban (elnézést, ha mégsem), hogy mert a szinglik, a meddők, meg a lombikosok érezhetik magukat rosszul, bezzeg a gyerekesek, azoknak nem illik,  hiszen azt várják tőlük, hogy halál boldogok legyenek, attól, hogy gyerekük van. Hezitáltam ezen, hogy én vajon így látom-e a környezetemben, de szerencsére nem. (Azért szerencsére, mert szerintem úgyis van rendjén, ha mindenki kimondhatja a búját bánatát és őszintén beszélhet a nehézségekről. Azt gondolom, hogy ezt senki ne is fojtsa magába, mellesleg nekem ez az igazmondás remélem segít, hogy ne koppanjak majd olyan nagyot a hullafáradtság talaján.) Persze ez a saját véleményem, és az ismerőseim nem reprezentatív minta, de én akárhány gyerekes ismerős élménybeszámolóját hallgatom, három dolgot tudok leszögezni: 1) mindenki máshogy csinálja, és ebből sokszor komoly vita alakulhat ki. 2) egy dologban viszont nagyon nagy az anyai egyetértés: a gyerekezés nehéz, mindenki rosszul viseli, kimerítő, sokak depressziósak is lesznek, magányosak és sorolhatnám. 3) és bár mindenki elmélázott már olykor - olykor azon, hogy milyen jó lenne, ha visszacsinálhatná ezt az egészet, de ha igazából, tényleg döntenie kellene róla, akkor természetesen senki sem adná vissza a Mindenségnek az élet legeslegszebb ajándékát.
Szóval jöjjön néhány -számomra ijesztő- jelenet a közelmúltból a teljesség igénye nélkül:

Van egy jó barátnőm, tudjátok az a típus, akinek minden, de minden elsőre sikerül, amit szeretne, amit elhatároz, az meglesz neki, olyan dolgok is, amik nem teljesen csak rajta múlnak. Természetesen kisbabát is nagyon szeretett volna 30 éves korára, megkapta azonnal, elsőre sikerült neki. Pár héttel vagy hónappal első kisbabája után kimerülten közölte velünk, hogy tudja, hogy bizarr lehet ezt az ő gyerekes szájából hallani, de KOMOLYAN jól gondoljuk meg, hogy ezt akarjuk -e, mert ő nem számított rá, hogy ez ilyen lesz, és mi még meggondolhatjuk magunkat. Ha lesz gyerekem, akkor ez a figyelmeztetés biztosan sokszor eszembe fog jutni. Egyébként csodálatos anyuka, imádja a gyerekeit, szerintem nagyon jól is csinálja, tényleg bizarr volt ezt hallanom, de most már tudom, hogy az iszonyatos kimerültség beszélt belőle. 

Egy másik barátnőm, aki amúgy az éjszakázás királynője volt, és történetesen nem az a bőgő masina fajta, mint én, elsírta magát nekem telefonban az első hetekben és közölte, hogy ennyire ROSSZUL még sohasem érzete magát az életében, ráadásul ennyire FÁRADT még soha nem volt. 

Van egy ismerősöm, akinek konfliktusa volt X.Y-al, egy szingli lánnyal. Szegény lányt éppenséggel nem élete legszebb pillanatában találták meg. Meséli ez a kétgyermekes anyuka ismerősöm felháborodottan, hogy nem is érti, mégis mi az istentől van megkeseredve X.Y., mikor gyereke sincs. Mert ha lenne, akkor megértené, de nincsenek gyerekei, akik MEGKESERÍTHETNÉK az életét. Hmm. Pedig a magányosság érzését én az egyik legszomorúbb dolognak tartom az életben. De úgy látszik van olyan, akinek eszébe jut rosszabb is és akkor képes itt nekem gyerekeknek becézni ezeket az életet olyan sokszor megsavanyító kis szörnyecskéket. 

Napokban együtt sportoltam egy szintén gyerekes ismerőssel. A végén mondta, hogy ez oly' jó volt, csináljuk már máskor is így. Mondtam neki, hogy jó, de én inkább kora reggel vagyok aktív, mert sajnos a munka, a sok túlóra, a feszített munkatempó annyira leterhel, hogy esténként én már nem igazán tudom rávenni magam a sportolásra. Közölte, hogy a reggel tökéletes neki is, és hogy ugyan képzeljem már magam az ő helyébe, mert ha én nem tudom a nehéz munka után rávenni magam, akkor mit szóljon ő, hiszen az ő 1 napja olyan MEGTERHELŐ ÉS FÁRASZTÓ, mint nekem 3 munkanapom egyben. Még azt is hozzátette -valószínűleg véletlenül-, hogy ne tudjam meg soha.

Ám a sátán mégis egy nem tudom hányadrangú ismerősöm személyében jelent meg végül, aki által az is kiderült, hogy van MÉG KEGYETLENEBB dolog a pici gyerekkel való otthonmaradásnál: ez a kétgyermekes anyuka ugyanis egyszer csak úgy gondolta, hogy akkor ő most visszalép a munkaerőpiacra. Róla tudott volt, hogy hát nem éppen az anyagi helyzete taszigálta közénk vissza, s ezért, én - mint kíváncsiskodó, évek óta gyerekért küzdő nő, aki másról sem ábrándozik csak arról, hogy végre kiléphessen a munka világából és otthon gagyorásszon- megkérdeztem tőle, ugyan miért jött vissza, és miért nem maradt otthon a gyerekekkel, akár örökre. A lány megfogta a kezem, és miközben szikrát hányt a szeme, halkan közölte: "Te ezt nem tudod, de BRUTÁLIS dolog két kisgyerekkel otthon maradni, az ŐRÜLET határán voltam, kell a munka, nagyon kell valami mást is csinálni ennyi év után, hidd el nekem!" - ezzel ugye nem mondott újat, tényleg több helyről hallottam már. Viszont 1 év munka után sírva mondott fel, hogy ő nem tudja a részmunkaidejét (!) összeegyeztetni a gyerekezéssel, mert a kettő együtt IRGALMATLAN. Így felülértékelődtek az otthon töltött évek, karrier ide vagy oda, kit érdekel, nem kell az a más, jó az otthon velük. (Csak egy aprócska megjegyzés a félreértések elkerülése végett: én valószínűleg nem fogom tudni megtenni, hogy így kiugorjak háziasszonynak, bármennyire is szeretném majd esetleg, úgyhogy engem nagy eséllyel az anyagi helyzetünk fog visszalökdösni a piacra, mint a magyar anyák úgy nagyjából elég magas százalékát...)

Nemrég olvastam egy könyvet a meditálásról. Nem hittem el, de annak is az utolsó fejezete a gyereknevelés nehézségéről szól, arról, hogy ez mekkora út önmagunkban, kilépve a komfortzónánkból, pedig a többi tartalomnak semmi köze ahhoz. Az ember azt gondolná, hogy legalább a keleti filozófia átszellemültjei fogják ezt fel (picit) másként hozzánk képest, de úgy látszik, hogy még nekik is van komfortzónájuk, amiből néha- néha kénytelenek kibillenni. Hát köszi. Én itt komolyan és totálisan zen akarok lenni a vércukrom stabilizálása érdekében, azt eközben még Buddha is a gyerekezéssel ijesztget! Na, így maradjak nyugodt.

Ez csak pár példa, amit a közelmúltból tudtam felidézni, és számomra félelmetesen bizonyítja, hogy ennek a szülővé válásnak a fele se tréfa, móka és kacarászás, az bizony nehéz lesz, én már nem kevesebbre, mint magára a Purgatóriumra számítok. Ezt persze nem is titkolom a férjem elől sem. Mindenféle ismerős storyját előadom neki, nehogy csalódjon, ha majd itt nem tud alukálni éjszakánként nyugodtan, úgy ahogy igazán szeret. A minap beszéltünk egy jövőévi házújítós projektről, majd mondtam neki, hogy azért ne tervezzen nagyon, mert mi van ha terhes leszek és ha sikerül elég hamar, akkor az a kölök képes lesz megszületni még abban az évben, aztán akkor ugrott is a vidéki házújítás. Erre totál felcsattant, hogy ezt ő nagyon jól tudja, mert már annyit hallotta, és egyszerűen már nem is tudja, hogy mire számítson, de egy dologban biztos, ha nekünk gyerekünk születik az a poklok pokla lesz! Na szép. Ott álltam előtte leesett állal. Azt hiszem, jól sikerült elültetnem a mémet az ő fejében is, nem csak a magaméban. 
Ja, és a férjemről jut eszembe, hogy arról még nem is írtam, hogy egyébként hány házasságot tesznek tönkre a gyereknevelésből eredő konfliktusok.
Komolyan kérdezem, mégis minek akarunk mi gyereket, amikor ez ilyen nehéz és el is hisszük? Tulajdonképpen olyan jó életem van. Ráadásul én töredelmesen bevallom, hogy borzalmasan kényelmes ember vagyok. Régebben én sokkal szorgalmasabb voltam például, de mióta így kiszívott a több éven át tartó túlóra és stressz a munkahelyen, az én hétvégéim olyan Pató Pálosan telnek :'Ej, ráérünk arra még!' Imádok olyankor az ágyban kávézni, 1-2 óra is eltelik mire kimászok a takaró alól, és ha van valami teendő, amihez épp nincs kedvem, hát akkor nem csinálom meg és kész, na akkor mi történik? (Mondjuk abban, hogy ilyen kiválóan el tudjam sajátítani ezt a hétvégi lustaság dolgot, valljuk be, hogy jó partnerem a depresszió is, ami szőrén-szálán eltünteti az esetlegesen bepofátlankodni kívánó tettvágyat). Ha gyerekünk lesz, nem lesz majd pihentető hétvégénk. Kitörlődik az életünkből. Mi lesz majd velem? Begolyózom? Elválunk? Vagy begolyózva válunk el? Normális dolog, hogy én már most ettől rettegek? Tisztában vagyok vele, hogy nekem kicsit több időm van gondolkodni, mint azoknak, akiknek hipp-hopp jön, de nem természetellenes előre felni ráadásul pont attól, amiért annyit küzdök is és annyira akarom? 
Ha 5-6 éve megkérdeztek volna, miért szeretnék majd egyszer gyereket, akkor olyan elcsépelt válaszok jutottak volna eszembe, mint az, hogy azért, mert nagyon szeretem G-t, a legjobb dolog, ami történhetett velem az életemben és micsoda megkoronázása lenne ez a szerelmünknek. Meg hogy a gyerekekből áradó érzelmeknél nincsen tisztább és őszintébb dolog az életben, olyan csodálatos lehet ezt megtapasztalni. Az is eszembe jutott volna, hogy a családosok élete olyan vicces és én imádok társaságban nevetgélni. A barátaim gyerekei között minden felnőtt szakad a nevetéstől, és az a lelkesedés mindig annyira elérzékenyít, amivel az anyák és apák mesélik el a jobbnál jobb hétköznapi történeteket, ráadásul minden alkalommal megmosolyogtatnak, amikor eszembe jutnak. Természetesen ezt ma is így gondolom, de jól besurrant az életünkbe az árnyoldal is, aminek alapvetően örülök. Tudjátok, sajnos az a pesszimista beállítottságú ember vagyok, aki gimiben úgy érezte, hogy egyes lett a dogája, azt jé ötös. (Hát igen, még van mit tanulni ezekből a meditálós könyvekből.) De miért érzem azt, hogy ebben a gyerekezős nehézségben mégsem fogok ilyen kellemeset csalódni? Ám most már legalább tudom a választ a gyerekre való vágyásunkkal kapcsolatos miértekre: ez pedig nem más, mint az ösztön, persze teleaggathatjuk azért egyéb giccses magyarázatokkal is. De milyen félelmetes ereje van ezeknek az ösztönöknek, ugye? Hogy minden ellenére csak akarjuk, mindennél jobban szeretnénk kivenni részünket ebből a számomra sokszor oly' sanyarúnak hangzó sorsból... 
Úgyhogy kedves Gyerektulajdonsok, vigyázzatok, jövőre jövök én is, lenőtt hajjal, macinaciban, idegbetegen és még az is lehet, hogy ugyanolyan depressziósan, mint most vagyok. Mert ez kell nekünk is.

17 megjegyzés:

  1. Nagyon aranyos bejegyzés volt. Én azét örülök, hogy lett gyerekem, aki most két éves, mert annyira aranyos, és olyan vicces dolgai vannak. Meg már kiabálja, hogy Aja!!!! Azaz Anya!! Meg megismersz általa más gyerekeseket, meg lehet a játszótéren figyelni más családokat, egy csomó érdekes dolog van. Legfőképpen szerintem az egész addigi életed átalakul, és MINDEN a gyerek körül forog majd. Nekem is volt nagyon jó fizetésem, szuper állásom vezetői pozícióban, nagy shoppingolások, minden héten masszázs, kéthetente körmös és hasonlók. Nem mondom, hogy nem hiányzik olykor olykor, de most őszintén, ez az élet rendje. Én nagyon utáltam azt is, hogy furán néztek ránk, hogy miért nincs gyerekünk? Szóval, ha belépsz az úgymond átlagos normál családok közé, akkor valahogy Te is úgy érzed helyére kerültek a dolgok. Nem mások miatt, hanem magad miatt persze. És most őszintén, kit érdekel hogy néz ki a körmöm?? :-D

    VálaszTörlés
  2. Természetesen nem fenékig tejföl az élet kisgyerekkel, de olyan csodálatos érzés, hogy minden fáradtságot megér, legalábbis nekünk. Sokan vannak sajnos, akik ezt nem így gondolják és nem tudják értékelni a gyereket. Alig várják, hogy megnőjön, hogy megszabaduljanak a nehézségektől miközben én próbálok kiélvezni minden egyes pillanatot, mert olyan gyorsan megy az idő. Szerintem mi másképp fogjuk fel, mert évekig küzdöttünk a babáért,( persze ezt sokan elfelejtik) legalábbis nekem ez jutott eszembe azokon a kegyetlenül kimerítő éjszakákon, amikor hajnal 1 és 5 között hónapokon át fent voltunk és nem volt semmilyen segítségem. Én is panaszkodtam természetesen, de ezt leginkább azért tettem, mert sok olyan ismerősöm, akinek még nincs gyereke, azt hitte, hogy én időmilliomos vagyok, hiszen kisbabával vagyok otthon...Gyökeresen megváltozik az életed, de sokkal tartalmasabb is lesz. Az sem igaz, hogy egy kismama nem adhat magára, ez mind igényesség és elhatározás kérdése. Én már egy hónapos vittem magammal a kozmetikushoz( férj is jött), ahová azóta is rendszeresen járok. Sőt, amióta itthon vagyok járok géllakoztatni, intim gyantára és 6D szempillát is rakatok. Mindeközben válaszkészen nevelem a gyermeket, soha, de soha nem verem át vagy hagyom a saját kényelmem érdekében sírni. Nem mentem vissza dolgozni, de vállalok munkákat és így egyáltalán nem érzem magam bezárva, de ezt addig sem tettem, amíg nem dolgoztam, mindig volt valami ami lekötött.( főleg a gyerek :) ) A babaszületés utáni hónapokban természetes jelenség az enyhe fokú depresszió( én is sokat sírtam), mert a szüléssel rengeteg hormon távozik és ez beindítja a depit. Gondolom a barátnőid is emiatt panaszkodtak. Alig várom, hogy halljalak téged is panaszkodni :)

    VálaszTörlés
  3. Nem annyira régen volt osztálytalálkozónk, és egy volt osztálytársam, aki amúgy fiú és két kicsi gyereke van azt mondta, hogy "ez sokkal jobb, mint gondoltam, és sokkal nehezebb, mint gondoltam". És ezzel azt hiszem mindent el is mondott.:-)

    Nekem a férjem szokta mondani amikor nagyon fáradtak vagyunk és éppen vágyakozunk egy kis pihenésre, feltöltődésre, amire 11 éve nem volt módunk, hogy szerintem kicsinap 1 hónap után rohadtul unatkoznánk, ha nem lennének gyerekeink.:-)

    VálaszTörlés
  4. Az ikreink 26 hónaposak múltak. Tegnap volt a második alkalom hogy anyukáméknál aludtak. Ugyanis színházbérletet vettünk az idén a férjemmel. Tegnap este 6 órától ma délelőtt 11-ig szabadok voltunk mint a madár, jót szórakoztunk, művelődtünk, vacsoráztunk kettesben étteremben, aztán hazajöttünk és lefekvés előtt benéztem a gyerekek szobájába. Ott állt a két kiságy üresen. Annyira hiányoztak, hogy majdnem elbőgtem magam. De aludtunk reggel 8-ig, bevásároltunk és mentünk, pontosítok repültünk hozzájuk. Jó volt, nagyon jó kettesben, de annyira hiányoztak közben...és természetesen minden rendben volt, ahogy itthon, reggelig aludtak egy mukk nélkül. És örültek nekünk nagyon. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen. De nekem volt olyan gyerekem, aki még 3,5 évesen sem aludt mamánál, elmúlt 4, mire szívesen, önszántából akart menni. És mivel sok gyerek, kicsi korkülönbségekkel mindig volt, aki kicsi volt, így aztán soha nem voltunk gyerek nélkül. Nálunk 2,5 éves a legkisebb és még ő sem aludt egyszer sem a mamánál. Ha ott vagyunk náluk, akkor is úgy alszik csak el ebéd után, ha végig mellette vagyunk (pedig itthon ez nincs így).
      A nagyok már szívesen mennek és jól is érzik magukat. Majd, egyszer talán.:-)
      Bár nekem anno, amikor talán 6 éve jutott pár óra szabadság is rögtön takaríthatnékom támadt, valahogy rögtön lelkiismeretfurdalásom támad már, ha pihenésre akarok áldozni némi időt, amikor mindig annyi (lenne) a feladat.

      Törlés
  5. véleményem szerint a gyerekre nem lehet felkészülni, sem könyvekből, sem mások történeteiből. Hiába mondogatod magadnak, hogy igen, nehéz lesz harom orankent felkelni, etetni, altatni,,elviselni a rumlit a lakásban, allandoan rohanni, agyalni, énekelni, foltot kiszedni és had ne soroljam. Úgyis azt fogod mondani, hogy ez nehezebb mint hittem, de sokkal jobb is. ( ahogy kicsinap írja)
    Aztán továbbra is csak őszintén, akkor nem lesz baj :)

    VálaszTörlés
  6. Amúgy bennem is felmerült mindez, talán nem szentségtörés leírni, hogy bár nagyon vártuk az első gyerekünket, főleg úgy, hogy a dokim eléggé lemondott arról, hogy nekem spontán lesz gyerekem (ma már erősen kétségbe vonom a diagnózisát, és váltottam is dokit). És amikor a pozitív tesztet a kezemben tartottam, az öröm mellett elég erős ijedtséget éreztem. POnt ilyenek miatt, hogy hogy fogok majd kinézni a szülés után, meg a párkapcsolatunk tönkre fog menni, meg mi lesz a munkámmal. Szóval még ez is tökre rendben van.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon tetszik a bejegyzésed! :) Igen, valóban óriási komfortzónából való kilépés, ezt most nap mint nap tapasztaljuk a párommal, akivel nagyon sokat összezörrentünk a kialvatlanság, a feladatorientáltság, a még nagyfokú rutintalanság, a régi élete/életmódjának hiánya miatt. Igen, depis, türelmetlen és mérges is tud lenni az ember. Igen, minden igaz, amit írsz, de így nyer értelmet a kapcsolatunk, az életünk, új célokkal, és megannyi szeretettel, ami egy melyről feltörő ősösztön, és a megannyi előre el nem képzelhető nehézség ellenére el nem cserélnénk semmiért. Napokig ezért is sír az ember, mert annyira nem tud betelni ezzel az örömmel, közben persze totál kivan fizikailag.

    VálaszTörlés
  8. Egy kicsit szélsőséges, de elgondolkodtató, pont ma olvastam:

    http://gumiszoba.com/2015/10/31/mert-az-anyasag-lekuzdhetetlen-oszton/


    VálaszTörlés
  9. Ha anyukámmal össze vagyunk zárva, mindig előjön a szülésem története (fogalmam sincs, miért :)) Nos, a minap szintén szóba jött, én meg azt találtam mondani, hogy életem legcsodálatosabb, legszebb, legizgalmasabb és legtanulságosabb 8 órája volt a szülésem, amolyan igazi "életem fénypontja" jellegű. Mondtam ezt annak ellenére, hogy - kár szépíteni - olyan fájdalmat soha nem éreztem, fel sem tudtam készülni rá és azt hiszem, minden vele járó fantasztikum (sírás, remegés, könyörgés, sok-sok képszakadás, Férj kínzás a fájdalom miatt stb.) ott helyben az élettől is elvette a kedvem :D
    Na, de! Ez tipikusan az a nehézség, az a fájdalom, az a keserv, amit az idő olyan csodálatossá szépít, hogy akarod újra és újra, mert eszedbe sem jut, hogy fájt. Megmagyarázhatatlan, de azt hiszem, ebben rejlik az egésznek a lényege: néha kiborul az ember, meg elfárad, meg elveszíti a kontrollt a saját agya fölött, de az egész gyerekes lét olyan különleges, olyan csodálatos, hogy nem évekkel később, hanem már másnap sem igazán tudod, min borultál ki előzőleg (aztán a kis porontyok eszedbe juttatják, nehogy elfelejtsd :D).
    Amúgy szerintem ne higgy senkinek, aki azt mondja, hogy ez borzalom, ez kínzás, ez kibírhatatlan. Sőt, ne higgy nekem se, meg senkinek, mert ezt előre elképzelni, vagy elmondás alapján beleélni magadat lehetetlen. Ez annyira másféle élethelyzet, hogy ezt meg kell tapasztalni és kész. És mivel minden ember más, minden gyerek más és minden szitu más és más, ezért meg aztán felkészülni sem lehet rá, de nem is kell :) Én pl. rájöttem hét hónap alatt, hogy iszonyú kreatív ember vagyok, ugyanis számos olyan szitu adódott, ami korábban nyilván nem és hirtelen azt sem tudtam, mit is kellene csinálni, így improvizáltam. Ez önismereti tréning, személyiségfejlesztés, agykontroll, türelemjáték és indulatkezelési tanfolyam is egyben.
    Alig várom a macinaciban megosztott írásaidat (is) ;)

    VálaszTörlés
  10. Kicsinap, na, látod itt egy újabb cikk erről:) És én tényleg sok hasonlóba botlok mostanság, ezért írom, hogy szerencsére talán tényleg egyre többet foglalkoznak vele mostanában, mint régebben. De mondom, ez csak az én véleményem.
    Persze ezekkel az egy-egy kiragadott példákkal úgy tűnhet, mintha az én ismerőseim folyamatosan panaszkodnának, persze, hogy nem így van, de ha éppen azt teszik, akkor az nekem félelmetesen vészjósló:)

    Persze tudom, hogy nem lehet erre felkészülni, ezért is javítottam ki magam. Na ezt sem tapasztalatból tudom, hanem tőletek, vagyis minden szülőtől, hiszen mindenki ezt mondja, én pedig el is hiszem ezt is. Viszont közvetve közvetlenül ebben a szaros gyerekügyben tapicskolok évek óta, ez foglalkoztat, nem tudom figyelmen kívül hagyni ezeket a történeteket, hiszen mind mind előttem van. Nyilván, ha 4 éve összejön egyből, akkor nem találom szembe magam ennyi jellel, ha voltak is, nem vettem észre még őket, úgy mint most. És én komolyan elgondolkodtam rajta, hogy kell-e ez nekem, hiszen én még tényleg megtehetem, hogy visszafordulok, vagyis hagyom a francba az egészet. Persze valójában nem tudok, és éppen ez benne a lényeg, ezt érzem kicsit (fajfenntartási) ösztönnek vagy valami hasonlónak:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az az igazsag, hogy manapsag rossz jelzokkel szokas illetni azt, aki kimondja, hogy az anyasag boldogsag es talan meg szeretheto is. Regen azert dobaltak meg kakival az embert, mert veletlenul ki mert borulni, ma mar fordult a kocka es omlengo osanyanak titulaljak azt, aki esetleg tenyleg imad anya lenni. Igen, hazudik, aki azt mondja, hogy nincs egy perc nehezseg sem, de - nem tudom, miert - ma tulzott divat lett a panaszkodas, meg a munkaba visszamenekules es a gyerek "lealacsonyitasa" stb., mert az az anya az oszinte es laza es jofej, aki igy all hozza. Szerintem viszont erdemes egyensulyt talalni, szembesulni a rosszal, de ugyanugy eszrevenni a gyonyort. Nem tudom, en kiborulva sem mondtam egy baratnomnek se, hogy jol gondolja meg, annak ellenere, hogy en pl tenyleg szeretnek menni dolgozni, amint lehet. Igaz, oszinten beszeltem az erzeseimrol, de ugy erzem, nem lett volna fair magammal, meg a gyerekkel szemben sem, ha csak a rosszat es a nehezet emelem ki az egeszbol.
      Azert visszalepni pedig, mert nehany tapasztaltabb igy nyilatkozott, szerintem nem kifizetodo, mert ha inkabb megsem vallaltok babat, igazabol sohasem fogod megtudni, hogy tenyleg jo dontest hoztatok-e. Es az a szep, hogy ha lesz babatok, meg akkor is lehet, hogy ugy fogod erezni, hogy nincs valasz meg mindig a ketelyeidre, viszont fontos tudni azt is, hogy igazi visszaigazolast csak szules utan 25 evvel fogsz kapni, amikor meglatod, mit alkottal :-)

      Törlés
    2. Azért én nem érzem, hogy annyira borult volna az egyensúly, ugyanúgy megmaradt a cukormáz is szerintem, csak most már sokan mondják azt is, hogy nono, azért nem fenékig tejfel az egész:) persze tudom, ezt is csak akkor láthatom tisztábban, ha majd ebben élek:) írtam is fent, hogy azért az ismerősök sem mindig panaszkodnak, csak nyilván a nehézség ijeszt meg, nem a cukiság:) 5-6 éve, sőt még 3 éve se talán, én tényleg nem gondoltam volna, hogy ez ilyen komolyan durva. Szerintem a barátnőm "figyelmeztetésével" sincsen gond, mindannyian mondtunk már dühünkben, kimerültségünkben olyat, ami sokaknál kiverte a biztosítékot.
      Ja, és eszem ágában nincsen feladni attól, hogy kicsit betojcsiztam és emiatt gondolkodtam rajta, hogy jézusom nekem menni fog-e ez és kell-e egyáltalán, hogy menjen. Kell. Mert biztos vagyok benne, hogy az én életemet meg az keserítené meg, ha nem lehetne gyerekem (tudom, mert jó úton haladok afelé, mármint a keserűség felé). Ezt pedig épp úgy nem értheti, nem érezheti át sok, gyerekes szülő, aki pedig úgy érzi, hogy az övét meg a gyerekei keserítik (Mint ahogy én is csak akkor tudhatom meg igazából, hogy milyen nehéz lesz, ha majd lesz, ők is csak akkor tudhatnák meg milyen az a fajta magányosság, keserűség, ha gyerek nélkül élnék le az életüket, de nyilván ők már azt nem fogják). Szóval még van dolgom, és mindent meg is teszek érte, hogy legyen gyerek:)

      Törlés
    3. Azért azt vedd figyelembe Piros, hogy neked még csak egy és pici gyereked van. Gumiszobán azt írják, hogy min. két 10 éven felüli gyerekkel rendelkezve tedd fel magadnak a kérdést.:-))) 10 éven felüli még csak egy van nekem is, igaz a második is bő 1 év múlva akkora lesz.
      Ahogy én látom, 1 gyerekkel még nem vészes a helyzet, nincs akkora kiesés a munkából, nincs annyi feladat, kevesebb a betegség, rá még könnyen, szívesen vigyáz a nagyi, vagy szitter is (amikor nekünk 3 db 4 éven aluli gyerekünk volt, menekültek a bébiszitterek.:-))), hamar túl van az ember a kisbabás-pici gyerekes időszakon, ami nagyon sok kötöttséggel jár. Ahol 3, vagy több gyerek van, ott nagyon el tud húzódni a kisgyerekes időszak, és a terhek, a feladatok, a munka is nagyon sok. Pl. képzeljetek el nálunk egy ebédfőzést. Ma 1 kiló húsból csináltam töltött paprikát. Így maradt nekem 1 adag holnapra.:-))) És még a fiúk nem kamaszodnak, akkor lövésem sincsen mi lesz.

      Én nem csinálnám vissza, de az azért az igazsághoz tartozik, hogy jóval kényelmesebb, egyszerűbb, stresszmentesebb, könnyebb és anyagi értelemben gazdagabb életünk lenne kettesben. Tegnap is 27 e Ft-ot fizettem a gyerekeknek vastag nadrágért. És nem is kellett mindenkinek.

      MIndenre van amúgy példa, megkeseredett gyerekesekre is (mármint idősebben), és elégedett (már amennyire kívülről meg lehet ítélni) gyerektelenekre is. Bár az is igaz, hogy ez utóbbiak tudatosan gyerektelenek.

      Törlés
    4. En ezt ertem, sot, nem gyozom hangsulyozni, hogy a tobbgyerekes let szamomra egyelore extrem sport kategoria annak ellenere, hogy szeretnek tobb gyereket, akar harmat is :-) Es az sem igaz, hogy en eletemben nem borultam ki, vagy nem volt soha egyetlen nehez napom, vagy ejszakam (pedig egy gyerekem van es pici, en meg hajlamos vagyok hamar nekikeseredni, ha valami nem ugy sikerul :-) ). Szamomra megis elkepzelhetetlen, hogy barkinek, foleg aki kuzd a babaert, azt az alszent latszatot sugalljam, hogy nekem mar nincs valasztasom, itt a gyerek, csinalni kell, martir vagyok es ahogy lehet, menekulok, mig a masik meg meggondolhatja magat, mintha a masiknak lenne dontesi lehetosege merlegelni, holott a masik ezzel kel es fekszik, marmint a gondolattal, hogy barmit megadna azert, hogy csak egyszer kiborulhasson egy almatlan ejszaka miatt. Szoval azt szeretnem csak mondani, hogy termeszetes, hogy Pinkmanra rossz hatassal vannak ezek a megnyilvanulasok, mert "betojcsizik" miattuk, de szerintem az nem termeszetes jelenseg, hogy barki igy akarjon onigazolast nyerni arra vonatkozoan, hogy neki milyen nehez es nyug es keserves az elete, mikozben a hallgatosaga meg csak sodrodik az esemenyekkel es nagyon keves rahatasa van a sajat helyzetere.

      Törlés
  11. Szerintem Pinkman nem lesz rosszabb mikor majd gyereked lesz. Én igazán panaszkodós vagyok, és pont írtam egyszer egy bejegyzést arról hogy néha hogy ellustálkodom a hétvégéimet és hogy vajon ere már soha többet nem lesz lehetőségem. Nem lesz. De nem hiányzik, a kárbaveszett idő nem hiányzik. Az, hogy ledőlhessek egy fél órára mikor hascsikarásom van mert már a 3-ik antibiotikumot szedem a mindenféle nőgyógyászati bajaimra, de nem tehetem meg (a ledőlést) az baromira hiányzik.
    De a big picture-t nézve nem lennék boldogabb ha nem lenne gyerekem. És nem lettem boldogtalanabb attól hogy gyerekem lett.
    Ez alkati hogy ki mennyire siránkozós, izgulós, maximalista, könnyen elkeseredő, parázós és ez alapjában véve nem változik.
    Soha nem mondanék olyat valakinek hogy "ne tudd meg milyen rettenetes", és nekem is mondtak anno ilyet. Egészen pontosan azt mondta egy kolléganőm hogy "nem is tudod milyen szerencsés vagy hogy nincs gyereked."
    Én 35 évesen vágtam bele (nem tudhattam hogy 6 évbe fog telni) pont azért mert féltem hogy nekem ez nem fog jól menni. És nem is megy jól. De semmit sem érnék vele ha nem lenne Zselyke. Így is úgy is megöregszem és elpusztulok.
    Nem ezt nem egy mély depresszió modatja velem és nem is iróniának szánom. De egyszerűen ha valaki vágyik gyerekre annak van valami oka és amiatt jó lesz. Megölelni, megszagolgatni, együtt sírni vele mikor fáj valamije, nézni ahogy alszik. Ez kevés idő egy napból. A többi szar. A fáradtság, az egészség megromlása, az idegeskedés, az összeveszés a férjeddel, a lestrapáltság. De semmivel sem szarabb mint a munkahely által okozott hasonló problémák. Ezért inkább jobb a gyerek miatt szenvedni ezekben a napi dolgokban.
    Bocs ha zavaros voltam de tönkrement a laptopom meg egyéb napi problémák voltak ma kb az apokalipszis tenyerelt ma a lakásunkba, de szerencsére a Férjem feláldozta magát és lefeküdt a gyerekkel aludni míg én a romokat takarítom.

    VálaszTörlés
  12. Szia!
    Nagyon érdekes és elgondolkodtató bejegyzés volt.
    Szép kis ismerőseid vannak! Nekem ilyet nem mondtak, de nővéremen láttam sokszor, mennyire ki van borulva.
    Én sokáig úgy gondoltam, hogy úristen, gyerek?! Kell nekem a baj? :) Ráérek én még arra. Aztán nagymamám, akit imádtam, meghalt tavaly nyáron, iszonyat letargia volt, és akkor rájöttem, hogy milyen fontos a család, és szeretnék egy sajátot. A férjem pedig már szeretett volna addig is belevágni, hát belevágtunk. (Igen hamar össze is jött) Úgy gondoltam, hogy hiába félek a szüléstől, az alvásmegvonástól, a nevelési gondoktól, egyszer ÚGYIS eljön az az idő, mindegy, hogy most, vagy 5 év múlva esek túl rajta!
    Amúgy eddig úgy láttam, hogy akik sokáig próbálkoztak, sokkal pozitívabban fogják fel a dolgokat, amik amúgy negatívumok a gyerekvállalásnál. Én is panaszkodós vagyok sajnos, sokszor próbáltam átformálni az agyamat. A férjem meg az ellentétem sajnos, és sokszor így nem érvényesül a panaszom. :) Kis piszlicsáré üggyé faragja. De baszki hadd panaszkodjak már a rossz éjszakáról, mégis kinek mondjam akkor el? Ki kell adni, így is olyan kevés felnőtt társaság van.
    Nekem még csak 6 hetes a kisfiam, így nem tudok nagyon okosakat mondani, és szerencsére nyugodt baba, DE a legnagyobb félelmem korábban a kialvatlanság volt, és tényleg nagyon rossz, és még hol van a vége! És akiknél sokáig tart az éjszakázás, mikor a gyerekkel már többet kell foglalkozni, nevelni próbálni, az igen kemény helytállni nappal is, éjszaka is.
    A blogomban sokat nyígtam az elején, nekem senki nem mondta, hogy az első pár hét ilyen szar lesz. Hallottam a gátsebről, a szülési és szoptatási fájdalmakról, meg a kialvatlanságról, de ezeket nem lehet elképzelni! De nekem ezek betettek rendesen, és borzasztó szülési élménnyel távoztam. Nem is tudom mikor sírtam annyit utoljára! De napról napra jobb lett, és remélem más kismamának segítség lehet felkészülni majd az elejére. Mert ezekről nem illik beszélni, csak a csodálatos szoptatásról.
    Igazából nekem segít az a gondolat, amit feljebb is írtak, hogy hát ez az élet rendje. Segít az is, hogy hányan vannak otthon 2-3 gyerekkel, le a kalappal előttük, lehet, hogy nekem nincs elég idegem mindehhez majd, Piros szerinti extrém sport kategória kifejezést átveszem. :)
    Nagyon találó a "soha nem gondoltam hogy ilyen rossz, soha nem gondoltam, hogy ilyen jó", engem erre készített fel anyukám is, hogy nagyon nehéz, de sok örömmel jár! A kisfiam imádnivaló, mindenemet odaadnám érte. Nemrég kezdett el mosolyogni, és az első alkalomnál bekönnyeztem. És egyre aktívabb lesz, egyre több élményünk lesz, ahol majd elmélyül az egymás iránti szeretet. Bár az első pár év nagyon nehéz, de mégis olyan aranyosak ilyen kicsiként, ugyebár mondják, hogy sosem lesz többé ilyen (10 éves sem lesz többé persze, ezért nem szeretem, ha ezt mondják :D).

    VálaszTörlés