2015. március 31., kedd

Egy hét a Paradicsomban

Történt ugyanis egy csodálatos múlthét hétfőn, kedden, szerdán és pénteken, hogy pozitívat teszteltem. Igen, kérem szépen csakúgy a semmiből, mármint úgy értem, hogy minden orvosi ráhatás nélkül negyedjére is, teljesen természetes úton, a legnagyobb meglepetésünkre. G. csinálta. Csodáról beszéltünk, és tele voltunk optimizmussal. Biztos voltam benne, hogy ez most sikerül, semmi rossz érzésnek még csak nyoma sem volt bennem. Persze nem mondom azt, hogy cseppet sem féltem, de mindig megállapítottam, hogy nagyon szépen haladnak a dolgok, más volt minden, mint a többi három esetben. Nem voltak görcsök, nem volt vérzés, ami viharfelhőként kísérte volna az amúgy pozitív történéseket. Sőt, nem volt Prednisolon sem, ami miatt még inkább óriási csodának tudtuk be a dolgokat: az első terhességem, ami szteroid nélkül sikerült. Hihetetlen. Tényleg.
Beszéltem Krizsa doktor úrral, gratulált, és mondta, hogy menjen a Clexane és az Utro, április 9-én pedig a 2. lombik előtti kontroll ultrahang helyett találkozunk egy sokkal szebb eseményen, a szívhang megállapításán. Múlt héten minden egyes nap erről az április 9-ről ábrándoztunk. Csodálatos egy hetünk volt.
Ám ma itthon ülök elviekben a terhességem 6. hetében, mikor is ömlik belőlem a vér és olyan fájdalmas görcseim vannak, hogy véletlenül se tudom elfeledni egy pillanatra sem, hogy megint nem jutottunk el a szívhangig. Egész éjszaka sírtam, ki vagyok merülve, elkeseredve, telis teli fájdalommal és félelemmel. Úgy érzem minden reményem elveszett és mintha teljesen feleslegesen telt volna el ez 2,5 év az első terhességem óta, ami pont ugyanígy és ugyanebben a hétben veszett el. Annyira bíztam benne, hogy a szteroid rossz beállítása és időzítése tehet a beágyazódási problémáról és tessék, most kiderül, hogy valószínűleg nem. Akkor mi? Mit tudok tenni még azért, hogy túljussunk ezen a nyamvadt 6. héten? Egyáltalán mi értelme van a lombiknak? Lehet, hogy ezzel hamarabb teherbe tudok esni, de meddig vagyok képes eljutni? 5-6 hétig? Lehet, hogy teljesen feleslegesen töltöm az időmet a Kaáliban? Itt csak annyiról van szó, hogy meglegyen az embrió, vissza legyen helyezve, de utána ki segít nekem megtartani? Itt az Utron és a Celxane-on kívül semmi más alternatíva nincsen a terhesség megtámogatására és hát ami azt illeti ez az én esetemben édes kevés. (Legalábbis én nem tudok róla, hogy lenne bármi más, de persze megint felhozom majd a témát a következő konzultáción.)
Hozzáteszem, hogy ezúttal G. is teljesen összeomlott. Ez talán mindennél jobban fáj. Meg kell mondjam, hogy eddig ő sokkal bizakodóbb volt nálam, de most azt látom, ő is elvesztett minden reményt. Annyira sajnálom Őt, annyira szeretném megadni neki azt, hogy apa lehessen, mert mindennél jobban szeretem Őt a világon. De nem tudjuk merre induljunk tovább, és mivel segíthetnék megtartani végre egy terhességet. Most úgy érzem, hogy még az is sokkal biztatóbb lenne, ha soha nem teszteltem volna pozitívat. Akkor minden egyes lombiknál ott lenne a remény, hogy esetleg sikerül és egyszer csak kifogjuk a tökéletes petét, a tökéletes minőségű embriót, ami megmarad. De én mennyivel leszek előrébb, ha azzal is csak 6 hétig jutok?
Borzasztóan félek, rettegek attól, hogy sohasem lehet saját gyerekünk és én nem tudom, hogy ezt, hogyan fogom tudni feldolgozni. És vajon G. fel fogja tudni valaha is? Boldoggá tudom én tenni őt majd anélkül is? Azt hiszem, hogy régen voltam ennyire kétségbeesve. Ma még nem látom, hogy mibe tudnánk kapaszkodni, de őszintén remélem, hogy hamarosan találunk egy reménysugarat.

15 megjegyzés:

  1. Annyira, de annyira megörültem.... aztán iszonyú, késdöfésszerű érzéssel lelombozódtam, hiszen teljesen átérzem :( Nem akarok közhelyeket írni, hogy "kitartás, meg fel a fejjel". Én azt mondom, hogy most sírj, üvöltsd tele a párnádat, adj ki mindent, hogy megtisztuljon a szíved, lelked, fejed és újra teljes erőbedobással tudj kutatni azért a bizonyos reménysugárért.
    Abban ne is kételkedj, hogy G-t boldoggá tudod-e tenni, hiszen az ő letörtsége is csak azt mutatja, hogy szívvel-lélekkel és minden porcikájával ott van veled. Az én Férjem legbelsőbb érzéseit akkor fedte fel úgy igazán először, amikor összekuporodva sírt velem az ágyon és csak kérdezgette, hogy miért? Nekem ez mindennél többet jelentett és akkor tudatosult, hogy engem akar és akármi lesz, azt velem akarja.
    Százszor, ezerszer ölellek így a virtuális világon keresztül!!!!

    VálaszTörlés
  2. Hát ez most nagyon szíven ütött. Nincsenek kutatásaim ebben a rész-témában, nem is tudok okosat mondani. De sajnálom, basszus! Milyen szép lett volna...

    VálaszTörlés
  3. Rögtön feltűnt, hogy múlt időben írtad - és annyira reménykedtem, hogy egy jó kis te-fajta poén lesz a vége, amiben jól kiröhögöd a magamfajta szemfüles észrevevőket… Sajnálom… :(

    VálaszTörlés
  4. Ó drága Pinkman, annyira örültem a kezdő soroknak! A fenébe is! :'( Nem akarok én sem közhelyeket írni, hogy mennyire átérzem, tudom, mit éreztek most. Krizsa doki véleménye érdekel, szerinte mi lenne a megoldás a 6. héten túljutni. Ölellek! :-* ♡

    VálaszTörlés
  5. :,( Úgy sajnálom! De biztosan lesz megoldás!!!!!!

    VálaszTörlés
  6. Kedves Pinkman! Nem olyan régen olvaslak még csak, de eddig is tiszta szívből drukkltam neked, már csak azért is, mert sorstársak vagyunk. Egy-egy elhalt terhesség után én sem tudtam, hogy akkor most hogyan tovább, elveszett minden hitem és reményem. Aztán lassan-lassan megint kezdett pislákolni valami, mert nem voltam képes elfogadni, hogy nem lehet gyerekem. Úgy láttam, hogy te sem vagy az a feladós típus. Sok erőt kívánok neked, és adjon reményt az, hogy ahány hasonló blogot olvastam eddig mindegyiknek előbb-utóbb sikeres terhesség, és egészséges gyerek lett a vége. Ezt kívánom nekünk is!

    VálaszTörlés
  7. szia,
    nagyon sajnálom, így ismeretlenül, zugolvasódként is... de a te eseted nagyon immunológiainak tűnik... És de, arra van megoldás, nem csak a prednisolon, hanem előtte/közben smoflipid vagy rosszabb esetben ivig. Ennyi baba elvesztése után Fülöp Vilmos, aki a téma szaktekintélye, biztosan foglalkozna veled (velem mint valósszínűleg (aztán bebizonyosodott, hogy valóban ez volt a gond) autoimmun meddővel is foglalkozott, csak utóbbiaknak fizetős, vetélőknek van esélyük tb-sen a fenti kezelésekre. A családieneten van a "többszöri spontán vetélés után babákért küzdünk" fórum, azt érdemes több évre visszamenőleg elolvasni, és elindulni ezen az úton, mert ezek szerint a természetes út is alternatíva, "csak" a megtartás részt meg kell támogatni. Ez a gond sajnos lombikkal sem kicselezhető (saját tapasztalat), kell ahhoz is a "támogatás". Kitartás!!! Vercingetorix

    VálaszTörlés
  8. Nagyon nagyon sajnálom ,erre nincsenek szavak :(((

    VálaszTörlés
  9. Nincsen receptem, nincsen varázs erőm, nincsen gyógyító szerem. :(
    Együtt érzek veled, melletted vagyok en is!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon sajnálom, Pinkman! :( Úgy megörültem az elején a jó hírnek és nagyon ledöbbentem utána olvasva. Kitartást kívánok és sok-sok erőt, hogy folytassátok továbbra is! Ölellek!

    VálaszTörlés
  11. Köszönöm, Lányok a kedves megjegyzéseket olyan jól esik!

    @Vercingetorix, igen, beszéltük már mi is G-vel, hogy lehet, hogy vissza kell nézni Fülöphöz.... Bár az Ivigre telefonon azt mondta nekünk, hogy szerinte nálam nem játszik az alacsony NK miatt. Bár tény, hogy csak telefonon, ismeretlenül úgy, hogy csak egy - két értékemet vázoltuk. Te egyébként már babát vársz?
    Mindenesetre a héten kikaparom magamat a kakibol, aztán kigondolom, hogy legyen.

    VálaszTörlés
  12. Drága Pinkman! Borzasztóan sajnálom, hogy ennyi szörnyűségen kell átmennetek! Szeretnék Nektek egy orvost ajánlani, aki talán segíthet: Prof. Dr. Balázs Csaba, endokrinológus és immunológus (úgy tűnik a Te esetedben ez a lehető legszerencsésebb párosítás). A professzor egy végtelenül érzékeny ember és nagy tudású, holisztikus szemléletű orvos, tanít az egyetemen és az MTA doktora. Mi 4 éve küzdünk gyermekáldásért, ez idő alatt 8 orvosnál voltam, egyikük sem talált semmi problémát! Aztán elmentem Balázs professzorhoz, aki az első alkalommal megmondta, mi a gond, ennek alátámasztására egyetlen vérvételt kiírt és láss csodát, valóban egy 10szeres érték jött ki! Most ő kezel és én annyi év után végre nyugodt vagyok, mert tudom, hogy jó kezekben vagyok. Azért is jutottál eszembe, mert legutóbb mutatta kisbabáinak az albumát és az egyiknél mondta, hogy 15 vetélés után született. Ha gondolod, keresd meg, a Mammutban rendel és bár nem könnyű bejutni hozzá, de érdemes rá várni, még ha az idő is a legnagyobb kincsünk. Egyébként emberileg is felülmúlja az összes eddigi tapasztalatomat: 100 százalékosan figyel rád, nagyon kedves és megértő. Izgulok Értetek nagyon! Üdv: Zsuzsi

    VálaszTörlés